Tours aérogénératrices vortex Synthesis

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 14/08/10, 12:12

Christophe schriftelijk:

Kortom, we moeten ons zeker niet concentreren op één enkele hernieuwbare technologie, omdat de energietoekomst noodzakelijkerwijs een mix van hernieuwbare energiebronnen zal zijn... om hun respectieve tekortkomingen te compenseren... in vergelijking met fossiele brandstoffen.


Ik concentreer me niet op één enkele technologie, maar ik denk dat torens de draaikolk van de toekomst zijn (niet beledigend voor sommige mensen).
Omdat het ideaal de ‘lokale oplossing’ is (biomassa, foto-energie of geconcentreerde zonne-energie), is het echter noodzakelijk om alternatieve oplossingen te bedenken voor fossiele brandstoffen en kernenergie, aangezien steden niet zijn ontworpen om op energiegebied zelfvoorzienend te zijn (en dat zal nog steeds het geval zijn). laatst :x ).


oiseautempete schreef:


Precies de ordes van grootte hebben geen invloed op de stroomsnelheid van de gasader...integendeel, op kleine schaal zou het in werkelijkheid zelfs nog sneller moeten zijn...
Nog een detail waar ik niet meteen aan dacht: als de snelheden in de orde van grootte zouden zijn van de aangekondigde, zou het systeem een ​​gigantisch geluid maken... en hoe zit het met de vliegtuigen die boven deze schoorstenen passeren, omdat de uitgangssnelheid duidelijk zou zijn nog steeds hoog...


Voor de luchtvaart is het vliegen over kerncentrales verboden, in dit geval zal hetzelfde gelden.

Verwar een horizontale Venturi in een carburateur niet met een structuur in de vorm van een verticale Venturi van 300 meter hoog.
De ordes van grootte spelen een enorme rol als het gaat om de verschillen in druk en temperatuur tussen de basis en de top van de toren.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 14/08/10, 14:08

bernardd schreef:
oiseautempete schreef:Het zou eerder zoiets zijn als de Noorse waterkrachtcentrales die ONZICHTBAAR zijn omdat ze in de berg zijn gegraven...


Onzichtbaarheid is geen garantie voor onschadelijkheid...

Ga ze bezoeken en je zult begrijpen: het is de moeite waard, Noorwegen is erg mooi en wild...vooral dankzij de lage bevolkingsdichtheid...
Noren zeggen over zichzelf dat ze heel vredig zijn... zolang hun buren uit hun zicht zijn... : Lol:
0 x
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 14/08/10, 14:21

sen-no-sen schreef:
Voor de luchtvaart is het vliegen over kerncentrales verboden, in dit geval zal hetzelfde gelden.



Met dergelijke meningen is de lichte luchtvaart, gezien het zeer grote aantal eenheden dat nodig zou zijn, gedoemd te mislukken omdat er steeds meer gebieden zijn waar het verboden is om lichte vliegtuigen te besturen (de "zware" vliegtuigen die hoog in de gecontroleerde ruimte vliegen, worden niet beïnvloed door deze verboden) , of het nu gaat om kerncentrales, raffinaderijen, bepaalde fabrieken (Peugeot Mulhouse bijvoorbeeld), militaire zones of vooral luchthavenaanpakzones die gigantisch zijn in Frankrijk (TMA)... met uitzondering van de meerderheid van de professionele militaire of civiele piloten komt uit de sportvliegen. .
Wat de overlast en de prestaties van deze torens betreft, dat zullen we zien als het op ware grootte wordt gemaakt en niet alleen op papier, maar ik geloof absoluut niet in de aangekondigde cijfers omdat ze totaal onlogisch zijn...
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 14/08/10, 14:49

Maak je geen zorgen oiseautempete, blijkbaar zal dit type toestel in Frankrijk (althans binnenkort) het levenslicht niet zien...: Cry: ...Het EPR eerst!

Wat het aantal eenheden betreft, voorziet de ontwerper een vermogen tussen 500 MW en 1000 MW, voor een toren van 300 meter, waarbij andere hernieuwbare bronnen worden gebruikt, zouden er niet zoveel torens nodig zijn!
Naar mijn zeer bescheiden mening lijkt dit laatste cijfer (1000MW) mij overschat (ik zou liever voor een stroomvoorziening gaan). verhaalbaar en niet theoretisch van maximaal 300 tot 600 MW, aangezien de berekeningen en de realiteit twee enigszins verschillende dingen zijn.

maar ik geloof absoluut niet in de aangekondigde cijfers omdat ze totaal onlogisch zijn...

Wat lijkt jou totaal onlogisch?
Verwijs je naar al zijn technologieën (vortextorens in het algemeen) of naar dit apparaat in het bijzonder?
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 14/08/10, 14:59

Dan is er een andere oplossing: torens gemaakt van zelfdragende materialen gemaakt van materialen lichter dan lucht, dat wil zeggen een luchtschip dat naar boven wordt verlengd en op een vaste manier wordt geïnstalleerd.

Het zou een luchtschip, bedekt met fotovoltaïsche panelen, boven de wolken stationeren, voor fulltime gebruik van de zon en met verstelbare kanteling om de zon te volgen.

Hij zou de elektriciteitskabels laten zakken.

Het zou dienen als lift voor het vertrek van minigliders.

En een buis zou de opstijgende hete lucht uit de stad beneden kanaliseren.

De enige vraag is: de bliksem van de stormen?

Van de droom? Sowieso kan een plastic en Kevlar kabel prima verticaal gehouden worden met helium- of waterstofballonnen. Ik heb de berekeningen in één keer gemaakt.
0 x
Tot ziens!
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 14/08/10, 15:09

hier is al aan gedacht bernardd!

De “Twistoren”:

http://www.greenidealive.org/110599/476/twistower.html

En ook de zonnetoren van Patrick Nicolaas:


http://www.umd-france.org/index.php?option=com_content&task=view&id=60&Itemid=35
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 14/08/10, 15:22

Ik kende deze referenties niet, maar ik had tests met een zelfdragende buis in de VS, en ze waren regelrecht op de satellietlift gericht :-)

Maar in alle gevallen is er geen verwijzing naar een groot risico: bliksem...

Toevoeging: de hemel! Ik heb net de internationale conferentie over dit onderwerp gemist!

http://spaceelevatorconference.org/default.aspx

avec:
Constructie- en exploitatiesessie

10 - 15 uur Ontwerp en haalbaarheid van een vrijstaande, pneumatisch ondersteunde ruimtetoren van 10 km - Raj Seth

et
http://nextbigfuture.com/2009/06/propos ... tower.html

Anders ter referentie:
http://en.wikipedia.org/wiki/Space_elevator

Als we het 20 km kunnen doen, denk ik dat het op dit moment mogelijk is om het 1 km te doen met “gewone” Kevlar.
0 x
Tot ziens!
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 14/08/10, 17:00

Heel interessant, inderdaad!
Maar zoals gewoonlijk, zolang de kosten van dergelijke installaties niet rendabel zijn in vergelijking met fossiele brandstoffen....
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 15/08/10, 14:03

Voor hoge constructies zijn er ook elektrische problemen, waarvan bliksem slechts één manifestatie is, en waarvan de oorzaken feitelijk weinig bekend zijn.

http://www.thunderbolts.info/tpod/2010/ ... 812sun.htm
http://www.thunderbolts.info/tpod/2010/ ... 812sun.htm

Het zou misschien mogelijk zijn om de verschillen in elektrische potentiaal op een meer geleidelijke manier te benutten dan tijdens blikseminslagen.

Maar wat zullen de gevolgen zijn voor het evenwicht op de planeet?
0 x
Tot ziens!
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 15/08/10, 18:02

Er is al gedacht aan het willen terugwinnen van energie uit de ionosfeer (ik begrijp dat Tesla experimenten in deze richting heeft gedaan, en dan is er nog HAARP :? ).
Dit lijkt relatief riskant gezien de perverse effecten die eruit kunnen voortvloeien.
Gebruik anders luchtschepen om een ​​deel van de energie uit de straalstromen te recupereren, maar ook hier zijn er veel technische problemen die moeten worden opgelost (ultralichte en resistente ankerkabels, enz.)
Een vortextoren heeft niet alle nadelen en heeft als voordeel dat het in zeer korte tijd realiseerbaar is.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 119-gasten