Solar Aero Tower: Aerothermal Power Station van Edgar Nazare

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 02/02/09, 23:37

Remundo schreef:U verwijt mij dat ik spreek over een convectietoren die te ver van het onderwerp verwijderd is. Dan heb ik het met je over biobrandstof. : Cheesy:


Mwarffouare!!! : Lol: : Lol: : Lol:

Beeld

Remundo schreef:Ik drink al jaren de energie van de woestijnen: concentratie is de enige die zich op het kruispunt van technische, economische, thermodynamische en mechanische beperkingen bevindt.


Wij zijn het er helemaal mee eens!
Maar zonnetorens zijn juist een vorm van concentratie, je hebt alleen geen tussenpersoon nodig: lucht!
Didiou!!

Remundo schreef:Dish Stirlings zijn de meest succesvolle machines. De cylindroparbol concentreert niet genoeg. De weg vooruit is Dish Stirling + PHRSD.


En wat denk je van dit type concentrator?
Beeld
Het lijkt mij een goed compromis om de kosten te verlagen...

Het is geen vergissing of nep, hier is de website van de uitvinder: http://www.cruzybomant.com/en/new-applications/

Remundo schreef:De cilindrische parabolische is het typische voorbeeld waarbij efficiëntie is opgeofferd om goedkopere spiegels met enkele kromming te hebben.

Het is onzin omdat het kortetermijndenken is...


Nee, daar ben ik het niet mee eens: want met parabolische concentrators hadden de projecten misschien nooit het levenslicht gezien...

Vat dit niet verkeerd op, maar uw redenering is kenmerkend voor die van een leraar: u streeft naar perfectie...onbereikbaar behalve in boeken en op plannen. Uiteindelijk een beetje zoals Nazare...en de cirkel is rond!

Het beste is vaak de vijand van het goede...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 02/02/09, 23:44

Remundo schreef:heb een hete bron nodig die brandt met het vuur van god


Pfff ik geef het op (voor vanavond) je leest blijkbaar niet wat ik bedoel en weiger rekening te houden met het ECONOMISCHE idee...dus...

Remundo schreef:[Sorry, Sadi(que) Carnot heeft het niet zo gezegd, en tot nu toe heeft de natuur het niet tegengesproken.]


Wees voorzichtig met wat je zegt: je zou Sadique Arnaud hier kunnen irriteren! Beeld
Dernière édition par Christophe de 02 / 02 / 09, 23: 51, 1 keer bewerkt.
0 x
Elec
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 779
Inschrijving: 21/12/08, 20:38




par Elec » 02/02/09, 23:48

Naar mijn mening heeft Christophe gelijk: het is niet genoeg om een ​​superhoge opbrengst te hebben. Het systeem dat dit hoge rendement mogelijk maakt, mag ook niet te veel kosten.

De goedkope CSP (eenvoudige vacuümbuizen, temperatuur van 110-120°C, voldoende om een ​​organische rangschikkingscyclus uit te voeren met een stof met een lage verdampingstemperatuur) is in deze zin zeer relevant. Een zeer goede start-up werkt aan dit onderwerp in Zuid-Frankrijk, maar ik heb niet het recht om meer te zeggen;)

Vanuit dit oogpunt zijn torenzonne-energiecentrales ook erg interessant.
Dernière édition par Elec de 02 / 02 / 09, 23: 52, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 02/02/09, 23:50

Ah eindelijk een beetje hulp : Cheesy:

ps: kun je nu op skypen aub? Ik heb je 2 dingen te vertellen
0 x
Elec
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 779
Inschrijving: 21/12/08, 20:38




par Elec » 02/02/09, 23:52

Oké Christophe, ik maak verbinding.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 03/02/09, 00:02

Als we zuinig willen zijn in de zin dat het minder kost, verliezen we prestatie.

het kan de doe-het-zelver, de stedenbouwkundige, enz. helpen of verrukken... Daar ben ik het mee eens.

het maakte zelfs investeerders in parabolische cilinders blij. omdat deze heren zo snel mogelijk een “return on investment” wilden (om ergens anders over te speculeren misschien?).

Ik herhaal dat op de lange termijn (>15 of 20 jaar) de energie-efficiëntie van een installatie is de sleutel daartoe economische winstgevendheid.

Verder is hij qua kosten niet echt duurder, in ieder geval minder dan 50% duurder ook al is hij 50% krachtiger.

Voor het overige is uw document over agrobrandstoffen geweldig. Ik heb hem warm op mijn pc gezet :D
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 03/02/09, 00:23

Remundo schreef:Bovendien is het qua kosten wel zo niet echt duurder, in ieder geval minder dan 50% duurder ook al is hij 50% krachtiger.


MDR de formule Beeld

Zou je in een ander leven geen VRP zijn geweest?

Remundo schreef:Voor het overige is uw document over agrobrandstoffen geweldig. Ik heb hem warm op mijn pc gezet :D


Ralala Remundo!!

Beeld

Nog steeds een grote vaste klant forums die zijn vergeten zich te abonneren op de RSS-feeds (het maakt niet uit!): https://www.econologie.com/abonnement-pa ... -3672.html
omdat dit document al 4 dagen op econo staat bij downloads...
https://www.econologie.com/agrocarburant ... -4025.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 03/02/09, 10:34

Christophe schreef:
Remundo schreef:Ik drink al jaren de energie van de woestijnen: concentratie is de enige die zich op het kruispunt van technische, economische, thermodynamische en mechanische beperkingen bevindt.


Wij zijn het er helemaal mee eens!
Maar zonnetorens zijn juist een vorm van concentratie, je hebt alleen geen tussenpersoon nodig: lucht!
Didiou!!

Non di diou di non di diou :P
Het is een concentratie die niet leidt geen significant temperatuurverschil tussen de warme bron en de koude bron. Op dit punt kunt u net zo goed de vloer van Stirling of Rankine organische lage temperatuur bedekken met een eenvoudige sensor onder glas. De opbrengst zal niet slechter zijn.
En wat denk je van dit type concentrator?
Beeld
Het lijkt mij een goed compromis om de kosten te verlagen...

Het is grappig, het lijkt te werken in dubbele reflectie en focus aan de achterkant. het zorgt ook voor behoorlijk wat schaduw... Het lijkt geïnspireerd te zijn op een Fresnel-lens gemaakt van spiegels. Ingewikkeld voor een zeer onzeker rendement.
Vat dit niet verkeerd op, maar uw redenering is kenmerkend voor die van een leraar: u streeft naar perfectie...onbereikbaar behalve in boeken en op plannen. Uiteindelijk een beetje zoals Nazare...en de cirkel is rond!

Ik vind het leuk als je zo tegen me praat Christophe, het bewijst dat ik op de goede weg ben : Cheesy:

Voor de doe-het-zelf-parabool heb je alleen een spiegelplaat van 1 mm nodig die is uitgeplaat op een geodetisch gaas van aluminium latten. Het is niet duur, het probleem is het berekenen van de afstanden waar de kleine gaatjes in de latten moeten worden gemaakt, wat voor gewone stervelingen volkomen ontoegankelijk is...

Ik heb het zelf gedaan, voor een schotel met een spanwijdte van 1,8m
Beeld
en je hebt geluk als je het wilt proberen, deze site doet de berekeningen in 3 klikken

Het beste is vaak de vijand van het goede...


En hoe minder goed de vriend van het middelmatige is : Cheesy:
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 03/02/09, 10:52

1) Ik denk daarentegen dat deze "platte" concentrator goedkoper te vervaardigen is: het is immers slechts gelast plaatstaal, gesneden, schuin en opgerold.

Als je wilt, zijn het gestapelde afgeknotte kegels. Ik weet niet of er een kromming in de breedte van elke lat zit. We zouden niet zeggen dat als er een is, deze minder gemakkelijk te doen is en daarom duurder.

Aan de andere kant zijn de prestaties zeker lager dan een parabolische cilindrische en zelfs meer dan een parabolische daarom...

Maar de uitvinder moet een goede reden hebben om voor deze concentratiewijze te kiezen! Misschien de rommel? Het gewicht?

2) Voor de parabool, interessante link, maar je hebt een stijve parabool nodig en daarom zal de grootte van je parabool afhangen van degene die je vindt.

Christine wil er in het voorjaar een doen. We hebben er een onderwerp over, maar de ‘pure’ parabelkant ontbreekt een beetje: https://www.econologie.com/forums/paraboles- ... t5996.html

Ik heb het zelf gedaan, voor een schotel met een spanwijdte van 1,8m


Kunt u ons een kleine, volledige tutorial geven? Alsjeblieft meneer, zeg ja, zeg ja! : Cheesy: Mocht je het al gedaan hebben, ik heb het gemist... : Oops:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 03/02/09, 11:04

Hallo Christopher,

De tutorial is vrij snel te zien.

Het gebeurt in Castorama.

Koop aluminium latten 20x2mmx200mm
Maak een gat precies in het midden.
Maak vervolgens de overige gaten volgens de lengtes aangegeven op deze site.

Koop hun glanzende aluminium spiegelplaat:
http://www.castorama.fr/store/tole-alum ... 196916.htm

Er is ook 500x500 mm
http://www.castorama.fr/store/tole-alum ... 174614.htm

aan 15€ per stuk (60 euro voor 1m²)

U moet het geodetische gaas vooraf monteren en vervolgens de platen erop plaatsen. Maak daar gaandeweg de gaten.

Belangrijk :
1. Vastschroeven vanuit het midden om aan de zijkanten af ​​te werken.
2. Laat de platen elkaar overlappen om spanningen weg te nemen.


Alstublieft. Normaal dat je het hebt gemist, ik heb het nooit gezegd, ik wacht op meer dingen (met name automatisch richten op zonne-energie) voordat ik communiceer : Cheesy:

voor de stevigheid is het het geodetische gaas dat het werk doet (door het vastschroeven vormen de latten een stijf rooster (je moet er uiteraard niet met een tank overheen rijden...) :D )
0 x
Beeld

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 185-gasten