Waarom laadt mijn 100W-zonnepaneel mijn twee kleine 12 40Ah-zonnecellen niet op?

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
Avatar de l'utilisateur
SEIRMIC
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 10/12/17, 13:10
Plaats: Ouagadougou
Neem contact op met:

Re: Waarom kan mijn 100W zonnepaneel mijn twee kleine 12 volt 40Ah-zonnecellen niet opladen?




par SEIRMIC » 19/12/17, 21:11

chatelot16 schreef:uw foto's verwerpen mijn eerste zorg: er is geen schaduw, tenzij u een groot gebouw vlak naast het bord voor ons verbergt

tel de cellen ... gemakkelijk voor grote panelen met vierkante cellen ... maar 100w is een klein paneel met kleine cellen gemaakt met grote cellen die in stukken zijn gesneden, dus rechthoekige cellen zijn niet gemakkelijk te identificeren op de foto ... maar wat dan ook, uw label laat zien dat de optimale spanning 18v is, dus redelijk bruikbaar om een ​​12v-batterij op te laden

wat me veel meer zorgen baart aan je foto's, zijn deze sporen als grote scheuren in veel cellen

en ik kom altijd op hetzelfde uit: MEET DE STROOM! er is alleen de meting van de stroom die het mogelijk maakt om verder te gaan, om te weten of uw paneel werkt of niet werkt


lieve chatelot
er gaat niets boven schaduw
de meting is: 1,46 A
dank u
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Waarom kan mijn 100W zonnepaneel mijn twee kleine 12 volt 40Ah-zonnecellen niet opladen?




par chatelot16 » 19/12/17, 22:20

1,46 A x 12V = 17,5 W ... we zijn nog lang niet 100 W

dus als je deze meting doet bij een uur volle zon is er een groot probleem!

je moet kijken of het van de regelaar, de accu, de bedrading of het paneel komt

oplossing: meet de kortsluitstroom van het paneel: de kortsluiting van een paneel is zonder gevaar omdat de kortsluitstroom slechts iets hoger is dan de nominale stroom, dus zonder gevaar... meet de kortsluitstroom van het paneel stelt u in staat een paneel te controleren zonder enige twijfel over de andere elementen van de installatie ... als de kortsluitstroom zo laag is, zal dit het bewijs zijn dat het paneel waardeloos is
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Waarom kan mijn 100W zonnepaneel mijn twee kleine 12 volt 40Ah-zonnecellen niet opladen?




par izentrop » 19/12/17, 23:00

Bonsoir,
Het paneel bevat 2 X 20 cellen in serie, wat de 20 V-ontlading verklaart.

Het middelpunt van de diodes is niet aangesloten, waardoor bescherming bij gedeeltelijke schaduw onmogelijk is. Het zou verbonden moeten zijn met het middelpunt bovenaan het paneel, maar dat is niet de oorzaak van het eigenlijke probleem.
Beeld

Het probleem is hoogstwaarschijnlijk dat kapotte cellen een stroombeperking veroorzaken.
We zien dat sommige breuken zijn afgedicht met een kraaltje siliconen, maar dat heeft geen zin omdat de elektrische verbinding is verbroken en sommige cellen niet meer zijn aangesloten. De stroom is die van de zwakste cel.
Je zou in ieder geval de kapotte cellen moeten vervangen en dat is geen sinecure.

Op de tube staan ​​genoeg filmpjes die laten zien hoe je cellen moet solderen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
SEIRMIC
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 10/12/17, 13:10
Plaats: Ouagadougou
Neem contact op met:

Re: Waarom kan mijn 100W zonnepaneel mijn twee kleine 12 volt 40Ah-zonnecellen niet opladen?




par SEIRMIC » 20/12/17, 09:15

Dag
Heel hartelijk bedankt
het zou beter zijn als ik een paneel voor mezelf kocht en deze weggooide, want hier zal het niet gemakkelijk zijn en de nep-reparateurs zullen me oplichten.
Nogmaals bedankt voor alles, bedankt dat je de tijd hebt genomen om me uit te leggen, Izentrop bedankt Ik heb dankzij jou veel geleerd over een zonnepaneel, de metingen in volt en ampère, de cellen op een paneel... ..Dank je u hartelijk voor de kennis.


Heel goed vervolg allemaal.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Waarom kan mijn 100W zonnepaneel mijn twee kleine 12 volt 40Ah-zonnecellen niet opladen?




par Did67 » 20/12/17, 09:42

Ik denk ook dat alles neigt naar een paneel dat te beschadigd is... (dit was al vrij snel de dominante gedachte in deze discussie)

Aangezien je nu weet hoe je de intensiteiten moet meten, een tip: als je er een koopt, test het dan voor de winkel voordat je ervoor betaalt!!! (soms zijn de defecten niet zo zichtbaar - het kan een slecht uitgevoerde las zijn).
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Waarom kan mijn 100W zonnepaneel mijn twee kleine 12 volt 40Ah-zonnecellen niet opladen?




par izentrop » 20/12/17, 11:29

Hallo,
Niet weggooien... In jouw land kan een reparateur hem herstellen voor minder dan een nieuwe denk ik.
Ik zie maar 7 van de 40 kapotte cellen op deze foto. Beeld
en zoals Did67 zegt, voordat u het koopt of terugbrengt na reparatie, moet u de kortsluitstroom controleren. : Wink:

Je behoudt alleen de meest efficiënte van je regelaars, een PWM of beter nog een MPPT en sluit vooral de batterijen niet aan zonder en vergeet niet af en toe af te stoffen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
SEIRMIC
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 10/12/17, 13:10
Plaats: Ouagadougou
Neem contact op met:

Re: Waarom kan mijn 100W zonnepaneel mijn twee kleine 12 volt 40Ah-zonnecellen niet opladen?




par SEIRMIC » 22/05/18, 11:45

izentrop schreef:Hallo,
Niet weggooien... In jouw land kan een reparateur hem herstellen voor minder dan een nieuwe denk ik.
Ik zie maar 7 van de 40 kapotte cellen op deze foto. (...)
Je behoudt alleen de meest efficiënte van je regelaars, een PWM of beter nog een MPPT en sluit vooral de batterijen niet aan zonder en vergeet niet af en toe af te stoffen.



Dag

Heel erg bedankt, ik heb je net gelezen na een lange afwezigheid. Bedankt, maar ik heb het veranderd, ik heb een nieuw gespreksonderwerp, ik vraag om je mening, bij voorbaat dank

solaire-photovoltaique/es-possible-de-connecter-photovoltaique-de-250w-24-volts-avec-deux-batteries-12v40ah-t15669.html
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 223-gasten