Waarom laadt mijn 100W-zonnepaneel mijn twee kleine 12 40Ah-zonnecellen niet op?

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Waarom kan mijn 100W zonnepaneel mijn twee kleine 12 volt 40Ah-zonnecellen niet opladen?




par Did67 » 16/12/17, 11:58

Ik heb er niet over nagedacht.

Welnu, de grond is daar heet, maar natuurlijk, op diepte, "klemt" de thermische traagheid de pieken bij meer dan 40°!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79124
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Waarom kan mijn 100W zonnepaneel mijn twee kleine 12 volt 40Ah-zonnecellen niet opladen?




par Christophe » 16/12/17, 12:52

Bin dit is advies voor de "volgers" dan!

Maak zo een mini batterijkelder :)

Ik geloof dat de ideale temperatuur voor loodaccu's 19°C is...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Waarom kan mijn 100W zonnepaneel mijn twee kleine 12 volt 40Ah-zonnecellen niet opladen?




par chatelot16 » 16/12/17, 13:05

torinopol schreef:Hallo SEIRMIC;
allereerst, het spijt me voor alle kosten die u hebt gemaakt, u hebt 4-regelaars gekocht?
Ik raad u aan om het 150 W-paneel niet te kopen voordat u de huidige problemen oplost en voordat u het koopt, het aantal fotovoltaïsche cellen telt. Als er meer dan 36 is, laat het vallen.
naar mijn mening, en na alle tests (bedankt voor de foto's) die je hebt gedaan, komt je bezorgdheid uit de batterijen. Volgens de foto's zijn dit AGM's die niet zijn bedoeld voor uw toepassing. Vermijd ook auto-startaccu's en kijk of je geen langzaam ontladende batterijen kunt vinden (tractie type zelfs in 6V die je in serie zet). In uw regio zou u 250 Wh zonneproducten per dag moeten hebben, zie http://www.cipcsp.com/generateurs/generateur-solaire.html, Ik hoop dat uw problemen zijn opgelost. Groeten en veel geluk.

nee, het grootste probleem is niet de batterij, want door hem op te laden, geeft hij anders een correcte gebruikstijd

het eerste probleem is dat het fotovoltaïsch paneel te zwak is ... het zou moeten worden overgelaten om de batterij meerdere dagen achter elkaar op te laden zonder iets te verbruiken om te hopen de batterij volledig op te laden ... en dan elektriciteit te verbruiken in zekere zin vrij beperkt ... zet de televisie pas aan als alles leeg is

het eerste wat je moet doen is de door het paneel geleverde stroom meten, om te zien of het paneel correct werkt... een elektronische weergave van de stroom kost een belachelijke prijs en zou in elke zonnelaadregelaar moeten worden geïntegreerd! een zonneregelaar zonder ampèremeter is als een koffer zonder handvat!

met een ampèremeter kunt u niet alleen een storing in het paneel zien, maar vooral een storing als gevolg van een schaduw! het is voldoende voor het kleinste obstakel tussen de zon en het paneel dat slechts een enkele cel in de schaduw stelt om de stroom te verminderen alsof het hele paneel in de schaduw ligt, omdat het de minst verlichte cel van het paneel is die de stroom van het geheel beperkt

om te monteren op boten waar de panelen noodzakelijkerwijs zijn gemonteerd met risico op schaduw er zijn panelen met een vrijloopdiode bij elke cel: het verdraagt ​​​​schaduwen beter ... maar de grote fotovoltaïsche panelen hebben slechts één diode ongeveer elke 12v en niet één diode elke cel
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Waarom kan mijn 100W zonnepaneel mijn twee kleine 12 volt 40Ah-zonnecellen niet opladen?




par izentrop » 16/12/17, 15:17

De panelen lijden ook onder hoge temperaturen. slecht geventileerd kan het flink oplopen : Oops:
toebehoren
EtudeSolaireHybride.pdf
(427.89 KB) Downloaded keer 470
T°-Power.gif
T°-Poissance.gif (15.79 KiB) 5068 keer bekeken
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Waarom kan mijn 100W zonnepaneel mijn twee kleine 12 volt 40Ah-zonnecellen niet opladen?




par Did67 » 16/12/17, 17:10

Ja, maar moeilijk om iets te veranderen als water schaars is (we gaan geen bewateringssysteem installeren!). En het moet in de zon staan, we kunnen het ook niet begraven...

Merk op dat de grafiek niet met een ordinaat op nul staat: het overdrijft visueel het opbrengstverlies, dat tussen 20 en 60% "slechts" ongeveer 25% is...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79124
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Waarom kan mijn 100W zonnepaneel mijn twee kleine 12 volt 40Ah-zonnecellen niet opladen?




par Christophe » 16/12/17, 19:20

izentrop schreef:De panelen lijden ook onder hoge temperaturen. slecht geventileerd kan het flink oplopen : Oops:


Het leek mij (in mijn hoofd) dat het pas rond de 40°C begon te dalen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Waarom kan mijn 100W zonnepaneel mijn twee kleine 12 volt 40Ah-zonnecellen niet opladen?




par chatelot16 » 16/12/17, 21:40

er is geen temperatuurlimiet ... er is een lineaire variatie in prestatie met temperatuur, maar niet catastrofaal ... het probleem van dit onderwerp is geen verhaal over temperatuur ... het is gewoon een paneel te klein ... en ik begrijp niet waarom hij geld uitgeeft aan het kopen van kabelregelaars of batterijen!

er is alleen het paneel dat energie produceert... als het paneel te klein is is er geen oplossing!

stuk kabel: alleen de kabel tussen regelaar en accu is belangrijk: als deze kabel te lang is vertraagt ​​de regelaar het laden voordat de accu vol is: de kabel tussen paneel en regelaar is veel minder belangrijk: het paneel kan nog wat meer volt zonder een significante daling van de stroom
0 x
Avatar de l'utilisateur
SEIRMIC
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 10/12/17, 13:10
Plaats: Ouagadougou
Neem contact op met:

Re: Waarom kan mijn 100W zonnepaneel mijn twee kleine 12 volt 40Ah-zonnecellen niet opladen?




par SEIRMIC » 18/12/17, 14:43

Mijn lieve vrienden
Het paneel is niet goed omdat ik net bij mijn moeder ben vertrokken. Ze gebruikt een 50w-paneel, de hele dag tv werkt prima. Een 22 inch televisie. Met de zon van 's ochtends tot 's avonds. Behalve 's nachts. De batterij is leeg en het zijn alleen de lichten die het doen.
Dus tot slot, mijn paneel van 100 W is niet eens 30 W waard, het is nep. Jammer. Bedankt iedereen
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Waarom kan mijn 100W zonnepaneel mijn twee kleine 12 volt 40Ah-zonnecellen niet opladen?




par izentrop » 18/12/17, 15:25

Christophe schreef:
izentrop schreef:De panelen lijden ook onder hoge temperaturen. slecht geventileerd kan het flink oplopen : Oops:

Het leek mij (in mijn hoofd) dat het pas rond de 40°C begon te dalen...
Nee, het is lineair en niet erg belangrijk zoals de curve laat zien.
Het was om te reageren op het prestatieverlies van de batterijen met de hitte ... niet dat wat!! : Mrgreen:

Seirmic, de meting van de kortsluitstroom zou lange tijd op de hoogte zijn geweest van de fout. :P
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Waarom kan mijn 100W zonnepaneel mijn twee kleine 12 volt 40Ah-zonnecellen niet opladen?




par chatelot16 » 18/12/17, 15:34

het is niet de vergelijking met buren die u zal laten begrijpen ... begin met het meten van de stroom die door het paneel wordt geleverd!

Wat heeft het voor zin om discussiepagina's te maken en de stroom nog niet te hebben gemeten?

wat heeft het voor zin om ons foto's van de regelaars te laten zien... het is liever een foto van het paneel op de plaats van installatie!

Ik heb het met u over het risico van halfschaduw en u geeft geen antwoord op dit onderwerp
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 200-gasten