Gebruik een kabel met een grotere doorsnede?

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: gebruik grotere sectiekabel?




par chatelot16 » 24/06/18, 14:06

als de regelaar een oplaadaansluiting heeft, is dat omdat deze de 2-functie heeft, niet alleen de oplaadregelaar maar ook bescherming tegen volledige ontlading: de oplaadaansluiting wordt verbroken wanneer de batterij te leeg is, wat essentieel is om draag het te snel

als we een grote stroom willen trekken, is het mogelijk dat we de mogelijkheid van de laadterminal overschrijden ... maar het is dan noodzakelijk om de ontlading zelf te beheren om niet te veel te ontladen ... de omvormers hebben vaak ook een uitschakelspanning bas waarmee ze de batterij te diep kunnen ontladen, zodat ze te snel kunnen worden gebruikt
0 x
kau
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 25/04/16, 19:06

Re: gebruik grotere sectiekabel?




par kau » 24/06/18, 21:22

Dank u, in het geval van een spanningsval, beschermt de laadaansluiting me tegen diepe ontlading. Dit is het technische gedeelte. En voor de praktische vraag:
1- Ik kan wel of niet een "12-24v" koelkast en een lamp aansluiten op de laadterminal?
2- Zo nee, welke verbinding moet dan worden gemaakt?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359

Re: gebruik grotere sectiekabel?




par Forhorse » 24/06/18, 22:05

het hangt af van de maximale intensiteit die deze "load" -terminal kan passeren
Op veel regelaars is het alleen bedoeld om de verlichting te beheren, dus een vrij zwakke stroom. Als het verbruik hoger is dan wat deze terminal kan doorgeven, moet informatie worden doorgegeven.
1 x
kau
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 25/04/16, 19:06

Re: gebruik grotere sectiekabel?




par kau » 24/06/18, 22:12

Forhorse schreef:het hangt af van de maximale intensiteit die deze "load" -terminal kan passeren
Op veel regelaars is het alleen bedoeld om de verlichting te beheren, dus een vrij zwakke stroom. Als het verbruik hoger is dan wat deze terminal kan doorgeven, moet informatie worden doorgegeven.

Dankjewel. En is er een apparaat om rechtstreeks op de batterij aan te sluiten voor verlichting?
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: gebruik grotere sectiekabel?




par izentrop » 25/06/18, 00:05

Forhorse schreef:Op veel regelaars is het alleen bedoeld om de verlichting te beheren, dus een vrij zwakke stroom. Als het verbruik hoger is dan wat deze terminal kan doorgeven, moet informatie worden doorgegeven.
Raar als functioneren http://forum-photovoltaique.fr/viewtopi ... e1#p441804

Relais, maar niet alleen hoe, het induceren van een inductieve belasting in DC kan problematisch zijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359

Re: gebruik grotere sectiekabel?




par Forhorse » 25/06/18, 08:39

In de landbouw worden "auto" -relais gebruikt, waarvan sommige worden gekenmerkt om tot 100 A te ondersteunen; we sturen zonder problemen aan met elektromotoren die tot 30A verbruiken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: gebruik grotere sectiekabel?




par chatelot16 » 25/06/18, 10:40

kaou schreef:Dank u, in het geval van een spanningsval, beschermt de laadaansluiting me tegen diepe ontlading. Dit is het technische gedeelte. En voor de praktische vraag:
1- Ik kan wel of niet een "12-24v" koelkast en een lamp aansluiten op de laadterminal?
2- Zo nee, welke verbinding moet dan worden gemaakt?



we kunnen niet raden, omdat je niet de maximale stroom van de laadaansluiting van je regelaar geeft ... je geeft niet de kracht van je koelkast of je lamp

als we een stroom willen trekken die hoger is dan de nominale stroom van de laadterminal, kunnen we een relais instellen dat wordt bestuurd door de laadterminal ... maar het is jammer omdat de grote relais een aanzienlijke stroom verbruiken

het eenvoudigste is om een ​​regulator te kiezen die voldoende beschikbare stroom heeft ... het maakt niet uit of dat verplicht is om een ​​regulator te nemen voor een hoger vermogen dan het paneel dat men heeft

het voordeel is dat de mos-transistor die de laadklem voedt geen stroom verbruikt, in tegenstelling tot een relais of contactor
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 214-gasten