Fotovoltaïsche zonne-energie: zonne-trackers of trackers

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9792
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2648

Re: Zonnetrackers




par sicetaitsimple » 18/02/18, 12:08

BaudouinLabrique schreef:[
Het was daarom noodzakelijk om de trein lang voordat deze het station verlaat en ik nam het


Alles is gezegd!
0 x
Avatar de l'utilisateur
BaudouinLabrique
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 11/02/18, 18:17
Plaats: Henegouwen (België)
x 54

Re: Zonnetrackers




par BaudouinLabrique » 18/02/18, 12:25

sicetaitsimple schreef:
BaudouinLabrique schreef:[
Het was daarom noodzakelijk om de trein lang voordat deze het station verlaat en ik nam het

Alles is gezegd!

Het is ook noodzakelijk om op te merken

1° dat de prijs van panelen destijds bijna vier keer zo hoog was en dat het daarom normaal was dat de staat prosumenten hielp.
2°dat PV-apparatuur risico's met zich meebrengt en in het bijzonder dat de omvormer (twee in mijn geval) na de garantieperiode moet worden vervangen!
3° dat er momenteel, tenminste in het Waalse Gewest, nog steeds hulp bestaat...
4° dat de PV zonder de steun zeer winstgevend is (afschrijving in minder dan 7 jaar)
0 x
«Er zijn mensen die de dingen zien zoals ze zijn en zich afvragen waarom. Ik, ik zie ze zoals ze zouden kunnen zijn en ik zeg tegen mezelf: waarom niet! (Sir Bernard Shaw)
« De toekomst behoort toe aan degenen die de mogelijkheden zien voordat ze duidelijk worden. (Theodorus Levitt).

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 119-gasten