onrendabele Photovoltaics

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
laurent_caen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 113
Inschrijving: 07/05/06, 12:41

onrendabele Photovoltaics




par laurent_caen » 04/06/08, 13:39

Dag

Ik maakte een kleine studie van fotovoltaïsche parasols op een school en het resultaat spreekt voor zich:

Fotovoltaïsche zonnescherm zuidoosten gevel

oppervlakte beschikbaar 50 m2
Blootstelling zuidoosten 45 °
25 ° inclinatie
totaal vermogen 8 kWp


kosten incl. BTW 73000 €
Steun Regional Council 18311 €
teller aankoop EDF 300 €
Netaansluiting 550 €
uiteindelijke kosten € 55539

gemiddelde inkoopprijs 0,63 € / kWh
jaarlijkse bestraling 50000 kWh
algemene prestaties 0,11
jaarproductie kWh 5500
jaarlijkse winst 3465 €

UPS vervanging elke 10 jaar 14600 €
-> Onderhoud / jaar 1460 € / jaar

TRI 27,7 jaar !!!!

aankoopverplichting term 20 jaar
saldo van € 20 jaar -15439

Kortom, PV financieel het is echt niet interessant.

Merk op dat de steun voor de gemeenschappen zijn niet hetzelfde als voor individuen, ze zijn 30% van de kosten van het installeren HT (moet snel veranderen, wordt vervolgd ...).

Wat dit alles denk je? Heeft u opmerkingen te maken ten aanzien van dit onderzoek of haar conclusies?

NB: Sorry voor de presentatie, maar ik geïmporteerd naar een Excel-tabel en ik weet niet hoe het onder een tafel te zetten ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 04/06/08, 13:45

Oh dank u laurent bevestigen wat we sinds 1 tijd denken door een handige voorbeeld.

Ik denk daarom goed van uw redenering en nu al vertellen dat het een paar maanden geleden hier ...de PV moet worden verbannen voor de massale productie van elektriciteit. Het is op dit moment niet rendabel DAT met subsidies (dus de belasting van uw buren of belastingen op olie) maakt de zaak voor PV-leveranciers, waaronder een aantal oliemaatschappijen (BP, Total, ...) :onheil:

Het subsidiesysteem kan maar tot op zekere hoogte werken, daarna stort het in ...tenzij de consument ermee akkoord gaat zijn elektriciteit ongeveer 10 keer zo veel als het is om PV herkomst te betalen ... Droom niet ...

Le thermische zonne-energie heeft een veel betere prestaties en financieel rendement.

Dus wees PV huis laatste redmiddel, wanneer je onafhankelijk met betrekking tot de verwarming en warm water.

Gelieve niet te installeren PV zonne-front.

Op hetzelfde onderwerp: https://www.econologie.com/belgique-solw ... -3617.html

ps: je initiële kosten lijkt nog steeds vrij hoog (20 000 € ook). Waarschijnlijk een effect van subsidies ... we zijn in vet, we overladen ... :onheil:
0 x
Obelix
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 535
Inschrijving: 10/11/04, 09:22
Plaats: Toulon




par Obelix » 04/06/08, 14:03

Hallo,

Ja, net als christophe denk ik dat het materiaal grotendeels "te duur" was.
Op dit moment vinden we het zonnepaneel ongeveer 6 euro Watt / Piek in het bijzonder voor waarvan het bedrag als 8 kWp geïnstalleerd.
Ik denk dat het project de vorm moet aannemen van een openbare markt die de geraadpleegden "motiveert" om comfortabele marges te nemen ...
Van mijn kant heb ik de W / ca 5.74 euro TTC via inkoopgroep (70 W / c paneel) en met extra korting bij bestelling> 5000 euro

Obelix
0 x
In medio stat virtus !!
laurent_caen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 113
Inschrijving: 07/05/06, 12:41




par laurent_caen » 04/06/08, 14:52

Ja, het is waar dat de kosten is vrij hoog, ik had vertrouwd op de vroege 55000 €; riep ik een bekende fabrikant en hij is degene die mij deze award opgeleverd. Ik was behoorlijk verrast ...

Ik heb zelfs de indruk (en dit is wat mij overigens meerdere keren is verteld) dat de fabrikanten een gekke marge maken en zich aanpassen aan de stijgingen van de subsidies die door de staat. Over dit onderwerp kwam ik een document tegen op internet uit 2003 (geen excuus) waarin werd voorspeld dat in 2008 de prijs van fotovoltaïsche zonne-energie zou worden gedeeld door 2 in vergelijking met 2003 vanwege de "hausse" van deze markt. Het is duidelijk dat als de markt inderdaad groeit, de prijzen niet echt door 2 zijn gedeeld !!! Persoonlijk vind ik de prijzen die in rekening worden gebracht nogal schandalig, het doet me een beetje denken aan de prijzen van gsm-operatoren die, ondanks een bloeiende markt, hun prijzen niet daalden maar verhoogden ... Zou er ook een overeenkomst kunnen zijn over prijzen voor fotovoltaïsche fabrikanten ...? :frons:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 04/06/08, 14:55

laurent_caen schreef:Ja, het is waar dat de kosten is vrij hoog, ik had vertrouwd op de vroege 55000 €; riep ik een bekende fabrikant en hij is degene die mij deze award opgeleverd. Ik was behoorlijk verrast ...


In dit geval is de noodzaak het eerlijk spelen, gevraagd hoe er olie in haar panel en een pkoi is een verdrievoudiging van de tarieven door Obelix aangekondigd?

Met andere woorden, vragen of ze echtpaar hun prijzen op vaten ruwe of subsidies ... :onheil: :onheil:

Dit zijn slimme jongens, die onder ecologie achtergrond vet ... dit is wat zijn de PV-vendor nu ... Escrologie... periode.

De staat en EDF (en olie) zijn goed op medeplichtigen ...

ps: je nog steeds uw document 2003? Hij verdient een beetje meer gedetailleerde analyse :)
Dernière édition par Christophe de 04 / 06 / 08, 16: 00, 1 keer bewerkt.
0 x
georges100
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 338
Inschrijving: 25/05/08, 16:51
x 1




par georges100 » 04/06/08, 15:16

grappig we komen terug op wat ik al zei : Cheesy:
subsidies de prijs verhogen en geen ontwikkeling niet maken ... : Cheesy:
0 x
laurent_caen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 113
Inschrijving: 07/05/06, 12:41




par laurent_caen » 04/06/08, 15:48

Christophe schreef:In dit geval is de noodzaak het eerlijk spelen, gevraagd hoe er olie in haar panel en een pkoi is een verdrievoudiging van de tarieven door Obelix aangekondigd?

Met andere woorden, vragen of ze echtpaar hun prijzen op vaten ruwe of subsidies ... :onheil: :onheil:


Uh ... gepresenteerd als dat, ik weet al hun antwoord! Ze zullen nog steeds niet vertellen me SMS-bericht dat ze dieven! Ik denk dat ze prétexterons als grondstof stegen, etc, etc ...

Christophe schreef:Dit zijn slimme jongens, die onder ecologie achtergrond vet ... dit is wat zijn de PV-vendor nu ... Escrologie... periode.


Zonder twijfel...

Christophe schreef:De staat en EDF (en olie) zijn goed op medeplichtigen ...


Nee, dat niet vallen in de paranoia: de staat heeft niets te winnen om steeds hogere subsidies te betalen en EDF geen elektriciteit te kopen op specifieke verlies filantropie.

Christophe schreef:ps: je nog steeds uw document 2003? Hij verdient een beetje meer gedetailleerde analyse :)


Ik lag gewoon de handen op het!
Voici le lien: https://intranet.insa-toulouse.fr/view/ ... taique.ppt
en veranderingen in de kosten is de 34 en 35 pagina.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 04/06/08, 15:59

georges100 schreef:subsidies de prijs verhogen en geen ontwikkeling niet maken ... : Cheesy:


Dat is waarom ik de medeplichtigen van de staat (en Edf) behandel ...

laurent_caen schreef:Nee, dat niet vallen in de paranoia: de staat heeft niets te winnen om steeds hogere subsidies te betalen


Als de staat moet winnen in het subsidiebeleid:

1) controle essort markt (tjrs subsidies zijn afhankelijk van de budgettaire toelagen, alleen de duurste spullen worden gesubsidieerd ... etc)

2) rijden de prijzen omhoog om precies de markt te controleren

Pkoi wordt zelfbouw niet gesubsidieerd? Het belangrijkste is wat we besparen als ruwe energie, toch? Daar geeft de staat weinig om (of integendeel, hij geeft er om het wrak dat de Franse staat is, althans volgens de media, drijvend te houden...)

laurent_caen schreef:en EDF geen elektriciteit te kopen op specifieke verlies filantropie.


Nee, maar zijn imago is goed.

En de Franse personen die een contract met EDF moet rekenen op de vingers van de hand (zal tenen toe te voegen) ....

Anders is het excuus van de kosten van energie en grondstoffen is te mooi en gemakkelijk, de volgende vertelt me ​​ca jlui reacties gestopt om me te nemen voor een dwaas. Ik antwoorden dat de PV-gefabriceerd in Azië stinken 30 2% minder voor de komende jaren met de val van de dollar ... want zij worden betaald $ ...

En we zagen dat het de pipo concerant eten (brood prijzen gaan stijgen met tarwe, maar niet naar beneden wanneer de prijs van tarwe daalt ... uiteraard)

ps: dank u voor de doc Ik zal in de DL gezet.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 04/06/08, 18:28

:pijl: Ik hou van het maken van vergelijkingen, prijs per kilo, m3 ...
maar ook van de technologische inhoud:
Bijvoorbeeld, de complexiteit van een gasboiler in vergelijking met een PV ...

Het geldt ook voor ramen, deuren:
Vergelijk een toegangspoort tot aluminium 8 of 10000 €, massa, materialen, technologie, reclame, payroll ... om een ​​auto te produceren (Logan, bijvoorbeeld) eerst vergelijkbare prijs en 10 keer zwaarder. :onheil:
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 04/06/08, 19:02

Hoe dan ook, de staat krijgt wat hij geeft met de ene hand als gevolg van steunmaatregelen met de andere hand in de vorm van BTW. Dus als de prijzen zijn hoog, de teruggewonnen via BTW-bedrag is met name belangrijk ...
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 258-gasten