Fotovoltaïsche zonne-energie: de fabricage zijn zonnepaneel!

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 09/11/10, 09:41

Regismu:

kijk naar de Duitsers en de Belgen


Nou, het is een verhaal van veel geld en slecht bestuur (in België). Trouwens, de premie van het Waalse Gewest, er is meer dan het belastingkrediet en groene certificaten.

Anderzijds is het goedkoper omdat het in een meer competitieve context kan worden geïnstalleerd.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
louya090
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 03/07/15, 08:51




par louya090 » 03/07/15, 08:58

Hallo, dit is een interessant initiatief.
0 x
rirto
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 29/09/14, 17:07

re




par rirto » 06/10/15, 22:22

Een zonnepaneel kan fotovoltaïsch (halfgeleider) of thermisch zijn.
De eerste produceert direct elektriciteit met een opbrengst van ongeveer 15% voorgoed.
De tweede, geassocieerd met een thermodynamische machine die een elektrische machine aandrijft, kan elektriciteit produceren met vergelijkbare prestaties (als deze zeer goed is ontworpen).

De eerste maakt gebruik van elementen van de grootte van het atoom, de tweede implementeert elementen die op de hoek van de tafel of bijna kunnen worden bewerkt.

De eerste implementeert daarom processen voor tientallen miljoenen euro's, de tweede kan worden bereikt door een goede mechanische werkplaats.

De efficiëntie, het maakt ons eigenlijk niets uit, het zijn de kosten van geïnstalleerd watt dat telt.

Trouwens, als je de voorkeur geeft aan een stoommachine in plaats van stirling, is het ook mogelijk ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 07/10/15, 10:58

Landing record topic, gewoon om een ​​link te plaatsen :frons:
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Photovoltaics: maak uw zonnepaneel!




par izentrop » 08/03/16, 09:37

Hallo,
Ik heb dit onderwerp gevolgd dat overeenkomt met wat ik wil doen, maar die niet echt spreekt (ik geef toe dat ik de 14-pagina's niet heb gelezen : Oops: ).

Ik ben van plan zonnecellen te kopen en mijn panelen te maken. Het is veel goedkoper dan kant-en-klaar kopen.
Ik hoop hier de ervaringen te vinden van ecologen die dit soort projecten al hebben gedaan.

Hebben al de juiste adressen voor de cellen. Op Ebay is er een voorstel voor boschcellen die terugkomen op minder dan 0.2 € Watt, de zogenaamde Duitse productie, maar met de referentie komen we een Chinese productie tegen. Ik heb twijfels over de kwaliteit.
Of zoek steunpanelen en plexiglas. Aluminium wordt niet gegeven.

Als een tutorial vond ik dit: https://www.econologie.info/share/partag ... EI0XMr.pdf
http://www.rhaaa.fr/diy-faire-son-panne ... ire-maison
En andere interessante informatie hier http://www.eco-energie.ch/cms2/index.ph ... ue?start=4
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Photovoltaics: maak uw zonnepaneel!




par chatelot16 » 16/04/17, 10:33

dat is wat me bang maakt om cellen op eBay te kopen ... Ik ben bang dat ze rommel verkopen, waarvan de kwaliteit niet goed genoeg is om in de panelen te komen ... de doe-het-zelver die hun panelen opzet zal zelfs niet de middelen hebben om te klagen als het leven te laag is

perfecte netheid is essentieel voor een goede levensduur, de minste vervuiling veroorzaakt vertraagde storingen ... de echte paneelfabrikant wordt gemonteerd in schone ruimtes

ander probleem: sorteer de cellen volgens de efficiëntie wanneer we ze in serie plaatsen ... anders is het de cel met het zwakste rendement die de opbrengst van al het paneel maakt en de beste opbrengst van de anderen is volledig nutteloos

het belang van het monteren van de cel is zelfs om alle verbindingen toegankelijk te maken om bedradingswijzigingen mogelijk te maken in geval van storing of storing van een cel
0 x
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
x 56

Re: Photovoltaics: maak uw zonnepaneel!




par lilian07 » 16/04/17, 21:03

hoeveel win je als je een board installeert?
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Photovoltaics: maak uw zonnepaneel!




par chatelot16 » 17/04/17, 11:00

voor degene die het boek in het vorige bericht volgt, is er meer te verliezen dan te winnen!
https://www.econologie.info/share/partag ... EI0XMr.pdf

ze vergeten volledig te zeggen dat er een transparant materiaal nodig is tussen het glas en de cellen! anders is er 3 lichtverlies door reflectie in plaats van een

normaal paneel: een enkel verlies door reflectie bij het binnendringen van het glas ... geen verlies uit het glas of het binnendringen van de cel dankzij de transparante hars met een brekingscoëfficiënt dicht bij glas en silicium

een ander voordeel van de transparante hars: goed thermisch contact met het glas vermijdt daarom het broeikaseffect en voorkomt oververhitting

met cellen onder glas zonder hars kunnen we het ergste verwachten, vooral met de multiplexafleider die ook niet zal afkoelen: de opwarming zal zodanig zijn dat het geen eenvoudige daling van de opbrengst is, maar een vermindering in levensduur

nog een grote fout! gebruik siliconen zonder te specificeren dat de meest voorkomende siliconen azijnzuur afgeeft door te drogen: wat is een bloedbad voor elektronica: overal corrosie ... het is noodzakelijk om speciale silcone zonder zuur te gebruiken: het bestaat duurder maar je moet het weten

een andere fout in dit boek: plaats het celnummer niet om 12 v te maken zonder beschermingsdiode

als een cel in de schaduw is, weigert hij de stroom van de anderen te laten, hij voorspelt de 12v geproduceerd door de anderen en het raster onmiddellijk: het is noodzakelijk om een ​​paneel 12v in 2-groep te delen met de diode van bypass: als een cel is in de schaduw, ze verzet zich niet tegen de spanning van het hele paneel, maar alleen van haar groep, en het paneel draagt ​​zonder het risico een cel in de schaduw te plaatsen

voor het 24-paneel v zien we 4-groep met 4-diode

het kunnen gewone diodes zijn: geen schotky nodig, omdat deze diodes bij normaal gebruik nutteloos zijn

een ander voordeel van deze diodes: in het geval van schaduw van een cel verliezen we alleen de kracht van een groep in plaats van de totale kracht te verliezen

voor de productie van amateurs zouden we ons de luxe van een diode per cel kunnen veroorloven: dus een schaduw op een enkele cel zou een lager vermogensverlies veroorzaken dan een diodegroep

en ik weet nog steeds niet alles over de productie van cellen, maar ik weet vooral dat het hoe dan ook verspillen kost om het te produceren
0 x
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: Photovoltaics: maak uw zonnepaneel!




par ENERC » 17/04/17, 17:24

Ik had een paar jaar geleden zonnepanelen en ze zijn allemaal dood: infiltratie van vocht dat de verbindingen aantast, thermische uitzetting (scheuren), hagelweerstand, enz., Enz.
Het enige dat werkt is voor gebruik binnenshuis. Laat het speelse aspect rusten.
Voor 160 € het 260W-paneel, waarom zou u het niet kopen?
We moeten proberen ons te hergroeperen omdat kleine hoeveelheden verhoudingsgewijs duur zijn.

Wanneer zijn panelen in doe-het-zelf oppervlakken? In de winkelwagen en Hop!
0 x
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
x 56

Re: Photovoltaics: maak uw zonnepaneel!




par lilian07 » 18/04/17, 08:13

Gezien de kwaliteit van de constructie is het zeker beter om u van stemming te onthouden.
Als de winst ook niet significant is, dan is het meer voor het "leuke" aspect.
Ik vond erg goedkope en nieuwe PV, wat mij de beste optie lijkt.
210W = 68 euro (polykristallijn) maar er is voor elk wat wils.

https://www.leboncoin.fr/bricolage/1110 ... htm?ca=2_s

Vanaf deze prijs concurreert de PV met de thermische om thermische te maken ....
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 181-gasten