Fotovoltaïsche zonne-energie: de fabricage zijn zonnepaneel!

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
kistinie
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 16/11/09, 09:18




par kistinie » 08/11/10, 14:53

Toxiciteit is een veel voorkomend probleem voor elk product dat een stof bevat die gevaarlijk kan worden. Het risico varieert met de intelligentie en zorg die wordt betracht tijdens het bestaan ​​van een product, creatie, gebruik, vernietiging. Verantwoordelijkheid is collectief en mondiaal.

De haalbaarheid van opsluiting, nanostructuren, zware metalen, organische verbindingen en straling is de parameter die voorrang moet hebben op alle andere.

Ten tweede is duurzaamheid.
0 x
----------------------------------------------

Think global act lokale ...
et
Weet goed, dat is niet emmerdée!

-----------------------------------------------
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 08/11/10, 15:15

Lood, Kistinie is heel redelijk en serieus!!

Ik ben het er helemaal mee eens, maar wie heeft zijn familie niet een kleine nikkel-cadmiumbatterij in de prullenbak laten gooien?????

Asbest, week het gewoon een maand in zwavelzuur om het minder gevaarlijk te maken, niet meer dan zuur!!
0 x
Regismu
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 349
Inschrijving: 26/03/10, 17:11
Plaats: 13
x 6




par Regismu » 08/11/10, 15:34

Macro schreef:
Regismu schreef:bovendien, waarom wil je ze na 20 jaar recyclen ... de garantie van de fabrikant is minimaal 80% van het vermogen na 25 jaar



Waar ???


kijk toutes de technische fiches van de fotovoltaïsche panelen : Mrgreen:

voorbeeld:

http://www.energies-renouvelable.com/no ... ERO41.html

apparatuur gegarandeerd voor 10 jaar ...80% minimum vermogen na 25 jaar : Mrgreen:
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 08/11/10, 15:41

Als installateurs en bouwers niet binnen 20 tot 25 jaar failliet zijn gegaan of zijn verdwenen!!!
Zekere waarschijnlijkheid, gezien hun te grote aantal dat zal afnemen met volwassen technologie!!
0 x
Regismu
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 349
Inschrijving: 26/03/10, 17:11
Plaats: 13
x 6




par Regismu » 08/11/10, 15:49

met een bloeiende industrie :schok: :schok:

alleen in Frankrijk lopen we al 15 jaar achter...de Franse markt is een druppel water in de wereld van fotovoltaïsche cellen :x :x

we gaan weer wakker worden..te laat..kijk naar de Duitsers en de Belgen..terwijl hun weer niet zo goed is als bij ons.. :?

zelfs de Belgische spoorwegen zijn net begonnen. : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 08/11/10, 15:54

Effectief gegarandeerd 80% van het vermogen gedurende 25 jaar. Hoeden af....

De installatie op het huis heeft slechts een garantie van maximaal tien jaar... en geen enkele dakbedekking heeft een garantie van 25 jaar..

Zelfs Velux durft de dichtheid van zijn ramen niet zo lang te garanderen...

Dus over 10 tot 15 jaar zien we de vuilnisbakken vol lekkende zonnepanelen vanaf de eerste zonnestraal de volle kracht onttrekken.. : Mrgreen: : Mrgreen: Geweldige ik die graag de prullenbak doet : Cheesy:
0 x
Regismu
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 349
Inschrijving: 26/03/10, 17:11
Plaats: 13
x 6




par Regismu » 08/11/10, 16:02

Nou, Macro is dan gedeeltelijk bezet

er zijn dakafdichtingssystemen met een garantie van 20 en 40 jaar.

hoe oud is je huis? ..vlucht ze? : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 08/11/10, 17:30

Regismu schreef:er zijn dakafdichtingssystemen met een garantie van 20 en 40 jaar...
Helemaal. : Arrowu:
De tegels roodland, bijvoorbeeld, hebben een garantie van 30 jaar en zijn ontworpen voor een levensduur van 50 jaar...8)
Mijn huis uit 1976 heeft nog alle originele tegels, behalve de tegels die zijn verwijderd om de zonnepanelen te plaatsen. :P

PS: Ik zou hieraan willen toevoegen dat de verwachte kosten van recycling (de gebruikte term is "deconstructie") wordt geschat in € en in CO2 op het equivalent van één jaar productie.

Het is belangrijk om dit te onthouden, want toegevoegd aan de CO2-beoordeling van de constructie geschat op 3 jaar productie, blijft er een RUIM POSITIEVE totale beoordeling over, die de tegenstanders van PV niet zeggen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 09/11/10, 09:02

Regismu schreef:Nou, Macro is dan gedeeltelijk bezet

er zijn dakafdichtingssystemen met een garantie van 20 en 40 jaar.

hoe oud is je huis? ..vlucht ze? : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:


Mijn huis is bedekt met leisteen van Anger, het is minstens 100 jaar oud... Als ik er niet regelmatig heen ga om de kapotte en gevallen leien te vervangen, zal het echt water opnemen...

Wat betreft het gedrag in de tijd van het afdichten van de ramen van de zonnepanelen... ik ben geen criticus van het ding, ik ben gewoon sceptisch..
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 09/11/10, 09:08

Ik heb vorig jaar een kleine wandeling gemaakt in Duitsland....De 15 jaar vooruit in fotovoltaïsche cellen sprongen er niet meer uit dan dat...Ik zocht naar toepassingen van zonne-energie in hun doe-het-zelfwinkels..Niets meer dan thuis (en misschien zelfs minder...Ik heb toch wat goede wil gestoken...


Dat gezegd hebbende, mijn fotovoltaïsche pot werkt nog steeds feilloos...
Ik heb er zelfs nog een geplaatst bij mijn oude (maar de prijs was serieus gestegen)..
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 141-gasten