Welk materiaal voor een klein prototype?

Hulp en advies voor alle werkzaamheden in eigen gebouw en de presentatie van uw werk DIY of zelfbouw uitgevoerd. Omdat het maken van jezelf is vaak Econological maar pas overmoed!
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Welk materiaal voor een klein prototype?




par Ahmed » 21/05/20, 21:34

Flytox, het is een heel goed idee, zelfs gemakkelijker te implementeren dan stucwerk en met grondstoffen die gemakkelijk te verkrijgen zijn en waarmee je geweldige "dingen" kunt doen: ik hoop dat het degenen zal inspireren die deze draad zullen lezen *.
Van mijn kant heb ik vanmiddag tests uitgevoerd over dit project, waaruit 2 observaties volgen: een slechte en een goede. Het slechte is dat het idee dat mijn project motiveerde onzin is (één goed idee op tien hebben lijkt me een eervolle verhouding! : Wink: ); het goede is dat ik echter ineens een heel eenvoudige oplossing vond : Idee: aan het begin van de avond. :P
Dus nogmaals een dikke merci aan iedereen die de moeite heeft genomen om met me mee te denken en die stuk voor stuk een grote inventiviteit hebben getoond, om nog maar te zwijgen van hun vriendelijkheid! : Oops: : Oops: : Oops:

* Van alle voorstellen is dit degene die mij het meest geschikt lijkt voor mijn persoonlijke criteria en ik zou dit materiaal op de een of andere manier willen gebruiken...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Welk materiaal voor een klein prototype?




par GuyGadebois » 21/05/20, 23:53

Flytox schreef:In de gerecycleerde materialen heb je de natte krant (urenlang in de vloot gedrenkt). (Geen kranten met glans/fotopapier)
Het maakt uiteindelijk vellen zoals ingesmeerd met modder / lijm, het krijgt een mooie vorm en hardt uit terwijl het droogt.

Ja, het heet papier-maché. Ik bezocht werkplaatsen in Kasjmir die er van alles mee doen. De geprimerde objecten worden vervolgens gelakt en mooi geverfd.
https://www.google.com/search?q=paper+m ... irefox-b-d
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 640
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 225

Re: Welk materiaal voor een klein prototype?




par n.Chr. 44 » 22/05/20, 06:11

Hallo,

Flytox schreef:In de gerecycleerde materialen heb je de natte krant (urenlang in de vloot gedrenkt). (Geen kranten met glans/fotopapier)
Het maakt uiteindelijk vellen zoals ingesmeerd met modder / lijm, het krijgt een mooie vorm en hardt uit terwijl het droogt.


Zoals bij modelbouw, bijvoorbeeld voor het realiseren van reliëfs (soms op een vooraf gevormd gaasframe).
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "DIY en zelf-constructie: gebouw of mount een self-installatie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 128-gasten