Waar vind je kleine magneten of hoe kun je onderdelen magnetiseren?

Hulp en advies voor alle werkzaamheden in eigen gebouw en de presentatie van uw werk DIY of zelfbouw uitgevoerd. Omdat het maken van jezelf is vaak Econological maar pas overmoed!
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14822
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4301

Re: Waar vind je kleine magneten of hoe kun je onderdelen magnetiseren?




par GuyGadeboisTheBack » 08/01/21, 16:09

Christophe schreef:Bedankt, maar u voldoet niet aan de oorspronkelijke specificaties!

Ik had 2 of 3 magneten nodig... Ik wilde er geen tientallen kopen!

Wat doe je met zoveel magneten?

Als ik er 100 koop, geef ik er een paar aan vrienden. Anders is het erg handig voor doe-het-zelvers. De toepassingen zijn zo gevarieerd dat ik niet weet wat ik moet zeggen. Het gaat van het herstellen van schroeven, bouten, moeren die "ergens" zijn gevallen en ontoegankelijk zijn, via het bevestigen van verschillende verwijderbare elementen, tot de decoratie van de koelkast... etc, etc...
Koelkast.jpg
Frigo.jpg (221.28 KiB) 2460 keer bezocht
1 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6930
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870

Re: Waar vind je kleine magneten of hoe kun je onderdelen magnetiseren?




par gegyx » 08/01/21, 16:53

In dit opzicht een gemakkelijk te implementeren hulpmiddel om ferromagnetisch afval gemakkelijk op te bergen en op te vangen en op hun plaats te deponeren, door simpelweg de hendel (de balk die de magneten draagt) naar achteren te bewegen.

De magneten kaatsen terug in de schuif met het puin dat wordt tegengehouden door het buitenste schild en vervolgens in een container valt.
Ik was in serie begonnen met kleinere en meer esthetische exemplaren voor naaisters, maar dit snel gemaakte ding is voldoende
aparte magneetbalk en slide.jpg
magnet bar and separate slide.jpg (165.36 KiB) 2433 keer bezocht
Ijzerafval verzamelen.jpg
Gathering iron puin.jpg (143.95 KiB) 2433 keer bezocht
1 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Waar vind je kleine magneten of hoe kun je onderdelen magnetiseren?




par Grelinette » 08/01/21, 21:18

Ik heb verschillende zeer krachtige kleine ronde magneten gekregen van een winkel met zwembadaccessoires (ze hebben ze aan mij gegeven): sommige zwembadalarmen kunnen worden geactiveerd en gedeactiveerd met deze kleine magneten met een sleutelhangerring en sommige winkels bewaren deze magneten wanneer ze een alarm veranderen om klanten te helpen (of iemand die erom vraagt!).

Anders ga ik, als ik zeer krachtige kleine magneten nodig heb, naar een computerwinkel en vraag of ze me de oude HS-harde schijven kunnen geven. Over het algemeen geven ze ze zonder problemen; op een dag heb ik ook een doos vol met HS-harde schijven teruggevonden.
Alle magneten waren verschillend van vorm en grootte: plat in de vorm van een kleine halve maan.
Aan de andere kant is het demonteren en verwijderen van de magneten soms niet eenvoudig!
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14822
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4301

Re: Waar vind je kleine magneten of hoe kun je onderdelen magnetiseren?




par GuyGadeboisTheBack » 08/01/21, 22:23

Grelinette schreef:Aan de andere kant is het demonteren en verwijderen van de magneten soms niet eenvoudig!

Het is beter om het gedeelte rond de magneet door te knippen zonder te proberen het eraf te halen, anders breekt het. Daarna heb ik het (als ze vastzitten) niet geprobeerd met een föhn, maar het is het proberen waard.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6930
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870

Re: Waar vind je kleine magneten of hoe kun je onderdelen magnetiseren?




par gegyx » 08/01/21, 22:45

Nee, met een groot mes komt het los als het vast zit (zoals cyanoacrylaat) Soms schilfert de beschermlaag af. En slepen.

Je moet er vooral veel tijd doorbrengen.
Een schroevendraaier als hefboom. een gebogen "telefoon"tang is praktisch en vooral dunne "Torx/ster" toetsen op handvat. Want dit alles ontmantelen met schuine Torx-sleutels, hallo de pols, en de carpale zenuw... Of stukjes op een kleine schroevendraaier.
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: Waar vind je kleine magneten of hoe kun je onderdelen magnetiseren?




par phil53 » 09/01/21, 12:44

GuyGadeboisLeRetour schreef:
Grelinette schreef:Aan de andere kant is het demonteren en verwijderen van de magneten soms niet eenvoudig!

Het is beter om het gedeelte rond de magneet door te knippen zonder te proberen het eraf te halen, anders breekt het. Daarna heb ik het (als ze vastzitten) niet geprobeerd met een föhn, maar het is het proberen waard.

Verwarm het gewoon voldoende en het laat gemakkelijk los.
1 x
Reinoso
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 908
Inschrijving: 12/12/12, 12:57
Plaats: Sologne
x 1128

Re: Waar vind je kleine magneten of hoe kun je onderdelen magnetiseren?




par Reinoso » 09/01/21, 14:05

phil53 schreef:Verwarm het gewoon voldoende en het laat gemakkelijk los.


en wat gebeurt er met de magnetisatie??
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14822
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4301

Re: Waar vind je kleine magneten of hoe kun je onderdelen magnetiseren?




par GuyGadeboisTheBack » 09/01/21, 14:53

reinoso schreef:
phil53 schreef:Verwarm het gewoon voldoende en het laat gemakkelijk los.


en wat gebeurt er met de magnetisatie??

https://www.supermagnete.fr/faq/Quelle- ... -supporter
1 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Waar vind je kleine magneten of hoe kun je onderdelen magnetiseren?




par Flytox » 09/01/21, 17:42

Christophe schreef:Alternatief: ik heb 4 vrij krachtige neodymium magneten (maar te groot voor wat ik ermee wil doen) maar ik kan een metalen onderdeel niet magnetiseren met ... ik heb geprobeerd met verzinkte sluitringen en na enkele uren , er is geen magnetisatie ...

Mijn lessen over magnetisme zijn ver weg ... enig advies?

dank u


Om "schroot" te magnetiseren heb je geen zacht staal (zinkringen) nodig, met te weinig koolstof en te weinig legeringselementen. Laaggelegeerde staalsoorten (< 5%) daarentegen zijn over het algemeen veel persistenter. De "opbrengst" door op een andere magneet te plakken is niet geweldig (maar misschien wil je zelf geen magnetiseur maken *)....en de oriëntatie van het veld zal niet noodzakelijkerwijs in de goede richting zijn. Contacttijd doet niet veel, het "neemt" (of neemt niet : Mrgreen: ) in een fractie van een seconde.

(* opmerking: herlezen... geen grofheid hier! : Mrgreen: )
1 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14822
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4301

Re: Waar vind je kleine magneten of hoe kun je onderdelen magnetiseren?




par GuyGadeboisTheBack » 09/01/21, 18:40

Flytox schreef:
Christophe schreef:Alternatief: ik heb 4 vrij krachtige neodymium magneten (maar te groot voor wat ik ermee wil doen) maar ik kan een metalen onderdeel niet magnetiseren met ... ik heb geprobeerd met verzinkte sluitringen en na enkele uren , er is geen magnetisatie ...

Mijn lessen over magnetisme zijn ver weg ... enig advies?

dank u


Om "schroot" te magnetiseren heb je geen zacht staal (zinkringen) nodig, met te weinig koolstof en te weinig legeringselementen. Laaggelegeerde staalsoorten (< 5%) daarentegen zijn over het algemeen veel persistenter. De "opbrengst" door op een andere magneet te plakken is niet geweldig (maar misschien wil je zelf geen magnetiseur maken *)....en de oriëntatie van het veld zal niet noodzakelijkerwijs in de goede richting zijn. Contacttijd doet niet veel, het "neemt" (of neemt niet : Mrgreen: ) in een fractie van een seconde.

(* opmerking: herlezen... geen grofheid hier! : Mrgreen: )


https://fr.wikihow.com/magn%C3%A9tiser-le-m%C3%A9tal
0 x

Terug naar "DIY en zelf-constructie: gebouw of mount een self-installatie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 138-gasten