Diagram en beschrijving boiler hout en gas accumulatie

Hulp en advies voor alle werkzaamheden in eigen gebouw en de presentatie van uw werk DIY of zelfbouw uitgevoerd. Omdat het maken van jezelf is vaak Econological maar pas overmoed!
Avatar de l'utilisateur
esgege
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 55
Inschrijving: 26/11/08, 20:41
Plaats: Franstalig Zwitserland

Diagram en beschrijving boiler hout en gas accumulatie




par esgege » 05/12/08, 23:08

Hallo,

Voor degenen die een houtketel met accumulatie op een bestaande gasinstallatie willen installeren.
Beeld
Deze installatie heeft de verdienste relatief eenvoudig te zijn en vereist geen wijziging van de ketel of de bestaande regeling.

Bovendien is het mogelijk met gemiddelde middelen. de extra uitrusting komt neer op een pomp, twee kleppen, een goedkoop temperatuurregelsysteem, enkele leidingen en vooral de MOTIV.

Je hebt trouwens ook een houtkachel nodig!
De accu kan worden gemaakt van een oude boiler die te vinden is in sloop.

U vindt de functionele beschrijving hier https://www.econologie.com/chauffage-sch ... -3992.html
0 x
Laten we zeggen en het goed doen
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 05/12/08, 23:21

Hallo esgege

Er zijn aansluitingen op de buffer of de houtketel is verbonden met twee 1-verbindingen aan de bovenkant en 1 aan de onderkant en twee andere aansluitingen voor het verwarmingscircuit.
In principe passeren alle noodzakelijkerwijs door de buffer.
Is er een verschil in de werking of stratificatie in vergelijking met uw schema?
Met welke eenvoudige regeling beheren we het geheel?

A+
0 x
Avatar de l'utilisateur
esgege
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 55
Inschrijving: 26/11/08, 20:41
Plaats: Franstalig Zwitserland




par esgege » 05/12/08, 23:35

Voor de quilts doen we het of we willen zolang we het schema respecteren!
Beeld

De 2-oplossingen zijn mogelijk, die van links naar mijn voorkeur

Voor goedkope regelgeving:

Ik neem aan dat de regeling van de gasboiler bestaat, vaak is het mogelijk om een ​​gemengde groep hierboven toe te voegen, deze kan dan worden gebruikt om de mengklepverwarming te regelen.

Voor de recyclingsklep gebruiken we een module met 2-sondes pt100 of beter NI1000, ik zal zien waar we dat vinden.
https://www.distrelec.ch/ishopWebFront/ ... /is/1.html (fr Swiss / 1.60 = Euro)

Als dat niet het geval is, is een vooraf ingesteld thermisch ventiel geïnstalleerd.
Dernière édition par esgege de 06 / 12 / 08, 00: 18, 1 keer bewerkt.
0 x
Laten we zeggen en het goed doen
manitou22
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 113
Inschrijving: 19/12/07, 22:37
Plaats: bretagne




par manitou22 » 06/12/08, 00:18

hello,
plaats de recyclingpomp op de horizontale buis (schema) net links van de recyclingsklep, verwijder de laatste en koppel de pomp aan een aquastat ingesteld op recycling t ° (eenvoudige automatisering van de recyclingfunctie)
plaats een tweede circulatiepomp tussen de rode kringloop en de rode retour van de buffer; deze wordt opgestart wanneer ketel t °> recycling t °> gasketel setpoint t ° (commando door aquastat)
set thermostaatklep vooraf ingesteld iets hoger dan t ° stel gasketel bij het aansluitkanaal roze en blauw kanaal horizontaal en verwijdert het mengventiel
plaats een derde circulatiepomp op een roze buis tussen de thermostatische klep en de gasboiler die wordt geactiveerd wanneer de gasboiler gevraagd wordt en buffertemperatuur> gasboiler setpoint t ° (regeling door aquastats)
Voila, je hebt een installatie zonder complexe regulatie en wandelende tiptop
A+
0 x
Avatar de l'utilisateur
esgege
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 55
Inschrijving: 26/11/08, 20:41
Plaats: Franstalig Zwitserland




par esgege » 06/12/08, 00:25

had .. ja maar let op!

Het doel is om het overtollige vermogen van de houtketel niet meer of minder te accumuleren.

Bovendien veroorzaakt een te snelle circulatie in de batterij een stroming van water en voorkomt stratificatie.

Kun je ons een kleine schets geven?

Bovendien betalen de 2-pompen en de thermostaten u de reguliere :P

En in termen van het verwijderen van de mengklep en een vast instelpunt achter te laten
Beeld

voor de recyclingsklep:
http://www.technoprocess.lu/thermador/0 ... TT2645.pdf
Dernière édition par esgege de 06 / 12 / 08, 00: 56, 1 keer bewerkt.
0 x
Laten we zeggen en het goed doen
manitou22
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 113
Inschrijving: 19/12/07, 22:37
Plaats: bretagne




par manitou22 » 06/12/08, 00:29

[quote = "esgege"] Voor de verbindingen doen we ze waar we willen, zolang we het diagram maar respecteren!
Beeld
Het is beter om een ​​enkele steek op buffer te maken, de calorieën zouden dat moeten zijn prioriteit ga naar de verwarmingsontvanger, alleen het overschot gaat naar de buffer. Wanneer je de ketel inschakelt, verwarm je eerst het huis en de buffer als er rab is! Als je begint met het verwarmen van de buffer, heb je een offset, misschien een probleem van stratificatie volgens de vorm van de bal, een meer gerichte regeling om oververhitting te voorkomen, kortom meer dan zorgen!
A+
0 x
manitou22
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 113
Inschrijving: 19/12/07, 22:37
Plaats: bretagne




par manitou22 » 06/12/08, 00:40

Hallo, dat vond ik slimmer als koppelen op het net, het schema komt van onze kameraad ulyssesourd die lid is van deze forum (dankzij hem)
A+

Beeld
0 x
manitou22
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 113
Inschrijving: 19/12/07, 22:37
Plaats: bretagne




par manitou22 » 06/12/08, 00:58

hallo, ik heb de link gelegd:
hoe doen we dat?
de T ° geleverd door de thermostatische klep constant is, de variabele van aanpassing wordt gedaan op de retour + of - koud, zodat de ketel een delta T zal bieden hoger dan deze constante die dan naar de buffer zal worden gericht (minder warmtevraag naar de thermostatische klep zorgt ervoor dat de hete stroom naar de buffer beweegt en dat deze wordt vervangen door de minder koude retour.
Voor een goede werking is het noodzakelijk dat de pomp recycling ofwel V3, intermediaire circulatiepomp voor V1 verbinddiensten circulator met het gas 2 hij schiet stroom en thermostatische loopt warme en koude stroom door het veranderen van richting van openen hun toestaat.
A+
Dernière édition par manitou22 de 06 / 12 / 08, 01: 18, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
esgege
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 55
Inschrijving: 26/11/08, 20:41
Plaats: Franstalig Zwitserland




par esgege » 06/12/08, 01:13

zo
Beeld

Ja, maar het maakt 5-pompen terwijl 2 voldoende is (inclusief een bestaande)
en een zware modifier.

Met 50w per pomp kan een elektrische verwarming zijn ...: Mrgreen:

Het doel van het systeem dat ik voorstel is om iets eenvoudigs te doen en dat werkt.
Met de condensatieketel, in de laagste temperatuurstroom.
re

https://www.econologie.com/chauffage-sch ... -3992.html

In mijn carrière zag ik veel systeem, degenen die lopen en anderen ...
Wanneer je alle hydraulica moet nakijken, leg ik het niet uit :onheil: van de klant.

Meestal is dit te wijten aan een gebrek aan inzicht in de hydraulische stromen, evenals een slechte (of helemaal niet) berekening van de Kvs-kleppen en pompcurves op de Walagames.
0 x
Laten we zeggen en het goed doen
manitou22
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 113
Inschrijving: 19/12/07, 22:37
Plaats: bretagne




par manitou22 » 06/12/08, 01:32

hello,
als een punt in de PLC-regelgeving, geef ik persoonlijk de voorkeur aan de eenvoud van aquastats gekoppeld aan pompen.
Voor de prijs wordt ook geen handelsregeling (ex millennium of logo) gegeven. Wanneer het aantal pompen, zou het verrassend zijn dat twee genoeg zijn, tenzij het formaat wijzigen, omdat met de toevoeging van het hout systeem, de drukverliezen moeten worden beoordeeld.
Voor hun elektrische conso moeten we zien dat ze niet tegelijkertijd werken.
Kortom, iedereen ziet volgens zijn mogelijkheden en zijn voorkeuren, anders zou de wereld heel verdrietig zijn.
A+
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "DIY en zelf-constructie: gebouw of mount een self-installatie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 80-gasten