Regenwater verzamelaar voor huis tuin

Presenteer uw doe-het-zelf-projecten, uw nieuwe technische ideeën, uw innovaties om te testen of uw zelfbouwwerk. Want zelf doen is vaak voordeliger en efficiënter.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Regenwater verzamelaar voor huis tuin




par Christophe » 12/06/08, 20:32

Ik kopieer hier een heel mooie zelfbouw van een regenwatercollector (gevonden hier )

Snickers schreef:Natuurlijk kun je hele dagen op zoek naar gratis vaten. Ik besloot me te realiseren ... twee jaar geleden.
Ik detail mijn prestatie, als het kan inspireren!

Ik besloot om een ​​regenwaterreserve van 2300L te bouwen om verschillende redenen:
- Mijn aquarium vereist veel zoet water (lage hardheid).
- De prijs van water blijft stijgen
- Het wassen van kleding doet u het best met minder wasmiddel als u zeer zacht water gebruikt.
- Sommige apparaten hebben geen "drinkbaar" water nodig om te werken. toilet!

Dus zocht ik naar een economische manier om een ​​reserve van goede capaciteit te maken, afhankelijk van het herstelgebied (60 vierkante meter).
Mijn keuze viel op een houten frame om esthetiek en stevigheid te combineren, een oud tapijt voor de bescherming van het zeildoek in een nieuw zwart zeil van 4 mx 4 m van een bek van 2 mm, een pot heeft een boeket en een schoteltje om het voorfilter te maken.

De eerste stap:
Schuren en schilderen van de onbewerkte grenen latten van 2 m en 40 mm dik (prijs ongeveer 18 E per vierkante meter in de plaatselijke doe-het-zelfzaak) en in tweeën gesneden om 8m hoog te verkrijgen.
Beeld
De installatie van de lamellen in een cirkel ...
Beeld
Omsnoeren met groene draad om het gaas te behouden
Beeld
Beeld
het zwarte vierkante zeil van 16 vierkante meter (ongeveer € 50)
Beeld
De lay-out voor het snijden
Beeld
De randen werden op een regelmatige manier op zichzelf teruggevouwen om de diameter van de tank te verkrijgen en afgeplakt voor installatie.
Beeld
De extra riemen houden alles
Beeld
Het deksel: (dat de tank beschermt tegen kinderen en dient als ondersteuning voor het filter)
Beeld
De totale retourkosten bedragen ongeveer € 200. Voeg de 3 bar booster met reserve, leidingen en fittingen toe € 100.
Dit systeem levert ongeveer 100L per dag (wasmachine + toilet + aquarium) als een aftrekpost van mijn verbruik. Ik heb hier de voordelen gedetailleerd https://www.econologie.com/forums/loi-francaise-sur-la-recuperation-de-l-eau-de-pluie-t1742-40.html
Tijdstip van realisatie ongeveer 10H.
Beeld

Goede doe-het-zelvers, voor degenen die kunnen inspireren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 12/06/08, 21:14

Fantastisch ! Dit geldt ook voor het maken van een klein, goedkoop zwembad.
0 x
georges100
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 338
Inschrijving: 25/05/08, 16:51
x 1




par georges100 » 12/06/08, 21:21

voor het zwembad zou ik uitkijken :D

missen misschien elementen ... maar ik ben verrast door het ontbreken van straps aan de bovenkant ... vol moet het groeien ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 12/06/08, 21:42

Cuicui schreef:Fantastisch ! Dit geldt ook voor het maken van een klein, goedkoop zwembad.


Goed gezien de prijs van kant-en-klaar (500 €), zou ik zeggen dat het een idee is om de afwerking te verbeteren voor alles wat ik niet weet ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar “Uw technische montages, DIY, innovaties en zelfbouw: een object of een installatie maken”

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 149-gasten