Raket fornuis met vortex

Hulp en advies voor alle werkzaamheden in eigen gebouw en de presentatie van uw werk DIY of zelfbouw uitgevoerd. Omdat het maken van jezelf is vaak Econological maar pas overmoed!
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Rocket fornuis met vortex




par Ahmed » 11/08/18, 12:06

Le batchblok, een evolutie van de batchrocket, lijkt een zeer interessante oplossing en redelijk eenvoudig te implementeren, vanwege de verstrekte details over de beste maatvoering. De belangrijkste aantrekkingskracht ligt in de zeer uitgebreide tests die het heeft ondergaan om elk aspect van zijn configuratie te valideren. De compactere en elegantere vorm maakt het gemakkelijker om in huis te integreren.
Dit veroordeelt echter niet de klassieke raketkachel voor ander gebruik dan thuis.
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Rocket fornuis met vortex




par Obamot » 05/11/21, 18:11

Ik heb de directe link geplaatst, omdat de presentatie van de startpagina geen gemakkelijke toegang mogelijk maakt.

https://www.uzume.fr/batchblock

Het maken ervan op basis van een standaardmodel is een garantie voor de veiligheid. Omdat hij wordt getest!

Het is duidelijk dat dit een gebied is waar het gevaarlijk is om te morrelen.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Rocket fornuis met vortex




par Ahmed » 05/11/21, 18:20

Ja bedankt. Goed idee! :P
Naast het gevaar brengt het ook een bundeling van kennis met zich mee, waardoor teleurstellingen over de verkregen resultaten worden voorkomen. Als het potentieel gevaarlijk is om te morrelen, is het ook erg tijdrovend en soms ontmoedigend, vooral als dit project deel uitmaakt (sic!) van een groot project, zoals de bouw of inrichting van een huis.
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14821
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4301

Re: Rocket fornuis met vortex




par GuyGadeboisTheBack » 05/11/21, 18:26

Ja, het lijkt "een beetje" op de massakachel van mijn Duitse vriend. Veel minder omvangrijk. Bestaat er een functie die de uitlaat sluit als er alleen nog maar houtskool over is om alle warmte binnen te houden?
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Rocket fornuis met vortex




par Ahmed » 05/11/21, 19:04

Een totale sluiting zou niet verstandig zijn zolang er nog sintels zijn: voor de verbranding ervan is zuurstof nodig en bij onvoldoende verbranding ontstaat er zeer giftig koolmonoxide. Deze sluiting is pas denkbaar als de verbranding volledig is beëindigd, om verlies van calorieën via de schoorsteen te voorkomen.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14821
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4301

Re: Rocket fornuis met vortex




par GuyGadeboisTheBack » 05/11/21, 19:15

Ahmed schreef:Een totale sluiting zou niet verstandig zijn zolang er nog sintels zijn: voor de verbranding ervan is zuurstof nodig en bij onvoldoende verbranding ontstaat er zeer giftig koolmonoxide. Deze sluiting is pas denkbaar als de verbranding volledig is beëindigd, om verlies van calorieën via de schoorsteen te voorkomen.

Weet je, Ahmed, het is gelukkig nooit 100% waterdicht.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Rocket fornuis met vortex




par Ahmed » 05/11/21, 19:19

Natuurlijk, maar het argument geldt ook voor de mogelijke diffusie van CO-gassen naar het interieur van de woning en aangezien de productie van CO daarentegen een minimale toevoer van zuurstof vereist... :schok:
Ik zou in ieder geval een dezer dagen in ieder geval het metalen deel van een batchblok willen bouwen, maar momenteel heb ik een ander project onderweg (+ de gewone bezigheden van een gepensioneerde!).
Dernière édition par Ahmed de 05 / 11 / 21, 19: 27, 1 keer bewerkt.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Rocket fornuis met vortex




par sicetaitsimple » 05/11/21, 19:23

GuyGadeboisLeRetour schreef:
Ahmed schreef:Een totale sluiting zou niet verstandig zijn zolang er nog sintels zijn: voor de verbranding ervan is zuurstof nodig en bij onvoldoende verbranding ontstaat er zeer giftig koolmonoxide. Deze sluiting is pas denkbaar als de verbranding volledig is beëindigd, om verlies van calorieën via de schoorsteen te voorkomen.

Weet je, Ahmed, het is gelukkig nooit 100% waterdicht.


Nog een reden! Als het 100% waterdicht zou zijn, zou het verbranden van de sintels onmiddellijk stoppen. Het is de verbranding met onvoldoende zuurstoftoevoer die voor een aanzienlijke COXNUMX-uitstoot kan zorgen.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Rocket fornuis met vortex




par Ahmed » 05/11/21, 19:29

Laten we zeggen dat bij een perfecte afdichting de verbranding van de sintels snel zou stoppen en heel weinig CO zou genereren... Maar ik ben het volledig eens met je tweede zin.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14821
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4301

Re: Rocket fornuis met vortex




par GuyGadeboisTheBack » 05/11/21, 19:50

Ahmed schreef:Natuurlijk, maar het argument geldt ook voor de mogelijke diffusie van CO-gassen naar het interieur van de woning en aangezien de productie van CO daarentegen een minimale toevoer van zuurstof vereist... :schok:

Vandaar het ‘gelukkig’.
Hé, de kachel bij het huis van mijn vriend ziet er ongeveer zo uit:
Beeld
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "DIY en zelf-constructie: gebouw of mount een self-installatie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 103-gasten