Raket fornuis met vortex

Hulp en advies voor alle werkzaamheden in eigen gebouw en de presentatie van uw werk DIY of zelfbouw uitgevoerd. Omdat het maken van jezelf is vaak Econological maar pas overmoed!
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Rocket fornuis met vortex




par Ahmed » 27/06/16, 21:18

turbo.JPG
Tegenwoordig is het doorsnijden van de verbindingselementen en vooral de tertiaire luchtbuis met tangentiële uitworp het middelpunt van dit model (hierboven): het is een 1" 1/4 buis die in twee helften is gesneden* volgens tegengestelde generatoren, en vervolgens opnieuw samengesteld met een offset in het diametrale vlak om twee longitudinale sleuven te verkrijgen, afgesloten door lassegmenten**... Dan begint de montage: dit ziet er allemaal best goed uit, met enkele onvermijdelijke aanpassingen... (hier hieronder). toegang tot de "riser" is zeer regelmatig, "zoals op plan"! 8)

ObamotHet is inderdaad zo dat in een goed geïsoleerde woning een massakachel niet echt meer geschikt is! Ik begrijp je standpunt...

* Voor degenen die zich laten verleiden door de "manip", moet je erin slagen de buis tijdens het snijden niet te vervormen, dus O/A steekvlam verboden! Een haakse slijper met een dunne schijf (1 mm) werkt goed, maar de plasmasnijder is ook aangegeven en gaat sneller...
** Omdat het een schoon buisschroot betreft, wordt het lassen uitgevoerd met MIG, dit is eenvoudiger, sneller en zeer geschikt voor het opvullen van gaten.
toebehoren
raket3.JPG
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Rocket fornuis met vortex




par Obamot » 27/06/16, 22:41

Mijn huidige gedachten over verwarmingsapparatuur draaien om de norm EN 15205 (retourperiode).

We hebben een haard die heel snel opwarmt, maar voor een betere eXergie vond ik het altijd beter om de restitutietijd te verlengen. Dit is de reden waarom ik geïnteresseerd ben in hybridisatie: 1) we lanceren de eerste uitbraak met een brandstof die bijna niets kost (gedroogd zuiveringsslib, samengeperste schors, herstel van "wegwerp" pallets of ik weet het) en eenmaal aangekomen bij de climax, 2) het is voldoende om het decrescendo van de temperatuurcurve in stand te houden en te begeleiden met een andere brandstof die dan continu de haard zou bevoorraden, maar met weinig behoefte aan brandstof (een beetje zoals een vliegtuig dat veel verbrandt bij het opstijgen, maar veel minder bij 12 m. 000) deze warmte opslaan, wat enigszins het doel is van de massakachel. Wat misschien overeenkomt met uw standpunt...

En als het de reflectie helpt, is hier een "mutant" systeem tussen raket, verwarmingsmuur en algemeen idee van het principe van accumulatie van een massakachel, maar binnen een muurbehuizing (met temperatuurcurven, uitgangsgasmetingen, wijzigingen aangebracht aan de haard/systeem en visualisatie van veranderingen op curven na transformaties)
http://heatkit.com/research/2009/lopez-rocket.htm

Uit dezelfde link gehaald: een raketkachel is meer een raket dan een massakachel, hoewel...
http://www.rocketstoves.com

(het lijkt erop dat er plannen zijn om te downloaden voor ongeveer vijftien euro...)

altijd afkomstig van dezelfde link, hier veel gekke urf-dingen : Mrgreen: allemaal interessanter dan de andere (brandstichters onthouden zich : Cheesy: ) http://mha-net.org/docs/v8n2/wildac09f.htm
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Rocket fornuis met vortex




par Janic » 28/06/16, 08:39

voor de vortex, plaats er een MET, het zal eenvoudiger zijn! :D
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Rocket fornuis met vortex




par Ahmed » 28/06/16, 10:07

Sommige ontwerpen omvatten feitelijk deflectors aan de basis van de "stijgbuis", maar deze apparaten zijn vrij moeilijk te bepalen wat betreft hun grootte en positie (slecht geplaatst, ze vertragen de doorgang van gassen), bovendien blootgesteld aan intense hitte in een oxiderende omgeving. atmosfeer, worden ze snel vernietigd. Mijn oplossing heeft het voordeel dat de slang wordt gekoeld, wat zou moeten gebeuren (tenminste, dat hoop ik! : Roll: ) veroorzaken de draaikolk... We moeten snel genoegen nemen met dit punt.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Rocket fornuis met vortex




par Ahmed » 29/06/16, 18:32

Op de foto constructie van een basis met luchttoevoer en lassen van de tertiaire luchtleiding aan de onderkant van de "riser".
Lassen van alle overige onderdelen en eerste test waaruit een flagrante uitvoeringsfout blijkt: de haard beperkt het haardgedeelte te veel; in werkelijkheid was deze zool gepland, maar daar had ik bij het dimensioneren van de haard geen rekening mee gehouden... : Roll:
Ik verwijderde deze zool en de gassen konden het normale circuit volgen, met een vrij aangename draaikolk die begon... Ik zal daarom mijn haard moeten verdiepen om ruimte te maken voor de zool; Hiervoor zal ik aan beide kanten een steiltang moeten plaatsen... Ik ben blij dat ik zojuist de hoeken heb aangescherpt!
toebehoren
asbak.JPG
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Rocket fornuis met vortex




par sen-no-sen » 29/06/16, 19:08

Dit apparaat doet me denken aan turbovoile. :P
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Rocket fornuis met vortex




par Obamot » 03/07/16, 20:47

Dus ik zou een systeem met variabele geometrie hebben gezien (buis-in-een-buis of vierkante doorsnede in een vierkante doorsnede) om de lengte van de elementen continu te kunnen wijzigen (totdat de ideale verhoudingen zijn bereikt)

Iets dat ik niet begrijp is dat de verticale buis/vortex die zich na de eerste horizontale verbrandingskamer bevindt (parallelepipedumvorm) zich zou moeten aansluiten/bevinden op de kruising van de tweede dubbele verbrandingstrap. Wat betekent dat de buis die je ons liet zien het hart zou zijn van het secundaire systeem dat zich in de verticale verbrandingskamer bevindt, en die daarom ruimer zou moeten zijn om je buis te bevatten en vooral hoger, dat is alles?
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Rocket fornuis met vortex




par Ahmed » 03/07/16, 22:45

Het is waar dat een essentieel aspect het respecteren van een bepaalde evenredigheid van de secties is en dat mijn tertiaire luchttoevoerbuis invloed heeft op die van de "stijgbuis"... Ik moet de situatie met betrekking tot de kwestie van de zool nog rechtzetten en vervolgens een herhaling herhalen nieuwe verbrandingstest. ik zag een Video die hetzelfde apparaat heeft overwogen, maar het niet heeft onderhouden: alleen de opening aan de basis van de "stijgbuis" is bewaard gebleven, met een afstelklep; om daarom te zien, zodra ik een moment heb, omdat ik ander werk moet hervatten dat te lijden heeft gehad onder deze eerste pogingen...

0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Rocket fornuis met vortex




par Christophe » 09/08/18, 17:19

Kleine herlancering van het onderwerp, hier is een mini-raketkachel in verwijderbaar en lichtgewicht gesneden plaatstaal: https://aazzaa.de/outdoor/rocket-stove (om te kamperen?)

rocket-stove.jpg
rocket-stove.jpg (119.59 KiB) 15820 keer bekeken




ps: waar is je project Ahmed?
0 x
xboxman4
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 120
Inschrijving: 09/07/08, 20:04
x 2

Re: Rocket fornuis met vortex




par xboxman4 » 11/08/18, 00:51

christophe,

De rocketstove is ingehaald door de batchrocket:

http://uzume-asso.org/batchrocket.html
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "DIY en zelf-constructie: gebouw of mount een self-installatie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 133-gasten