Presentatie van innovatieve of onbekende tools

Hulp en advies voor alle werkzaamheden in eigen gebouw en de presentatie van uw werk DIY of zelfbouw uitgevoerd. Omdat het maken van jezelf is vaak Econological maar pas overmoed!
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Presentatie van interessante of innovatieve hulpmiddelen onbekend




par Ahmed » 21/03/20, 18:00

Het is een grap? Wil je het moreel van de troepen een boost geven?
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112

Re: Presentatie van interessante of innovatieve hulpmiddelen onbekend




par Oli 80 » 21/03/20, 21:10

Hallo, op dit moment heeft iedereen het nodig, tegelijkertijd ontdek ik nieuwe dingen, ondanks de context doet het je aan iets anders denken
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Presentatie van interessante of innovatieve hulpmiddelen onbekend




par Ahmed » 21/03/20, 22:11

Ja, sorry, het was geen recensie, ik vergat alleen de smiley... : Oops:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112

Re: Presentatie van interessante of innovatieve hulpmiddelen onbekend




par Oli 80 » 22/03/20, 10:54

Hallo, het is oké, hier is iets dat iedereen nodig heeft
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Presentatie van interessante of innovatieve hulpmiddelen onbekend




par Ahmed » 02/09/20, 16:56

Om je een beetje te veranderen (ik hoop op weinig meer! : Roll: ) van de covid19, hier is een van mijn kleine DIY's.
Als eigenaar van een Sandvik-snoeischaar was ik teleurgesteld over de middelmatige werking van dit gereedschap, waarmee alleen tamelijk kleine takken kunnen worden gesnoeid, ondanks de vermenigvuldiging van de inspanning die het treksysteem mogelijk maakt. Het probleem is te wijten aan een waardeloos ontwerp: op een iets grotere tak gaat het mes goed het hout in, maar als het van onderaf aanvalt, heeft al het stroomafwaartse gewicht van de tak de neiging om de snijlijn op het mes te sluiten en te blokkeren: iedereen die een snoeischaar gebruikt, weet dat het mogelijk is om het knippen te vergemakkelijken door de tak met de andere hand in de gunstige richting te buigen.
Vanaf dat moment was de perfecte theoretische oplossing eenvoudig: het systeem moest worden omgekeerd, zodat het gewicht van de tak, in plaats van het binnendringen van het blad tegen te gaan, het gemakkelijker maakt. Ik dacht eerst aan een gearticuleerd apparaat van 2 tandwielen, om de bewegingsrichting van het blad om te keren (wat overeenkomt met de omkering van oriëntatie en de onmogelijkheid om anders te handelen dan door tractie op het touw, dus naar beneden). De applicatie was moeilijk op een klein apparaat dat niet voor deze aanpassing was ontworpen en zou vanaf nul moeten beginnen, wat niet mijn doel was, veel bescheidener. De behuizing bleef daar lange tijd liggen, totdat de oplossing zich opdrong: aangezien het moeilijk is om de beweging van het mes te beïnvloeden, waarom zou je het dan niet doen op het meestal vaste deel dat het 'aambeeld' wordt genoemd? Zo gezegd, zo gedaan en hier is het statische resultaat in beeld. Voor de duidelijkheid: op de eerste foto is het gereedschap open en op de tweede gesloten. Het was nodig om een ​​(grijs) verbindingsstuk te maken tussen de steun en de frezen die geschikt is voor de beweging en de gewenste locatie (om het juiste profiel te vinden, heb ik eerst proefstukken uit karton gesneden). Als je goed kijkt, zul je zien dat ik ook een kleine orgaanoogst van het uiteinde van het aambeeld heb genomen en deze andersom heb vastgesoldeerd om het "snavel" -effect te accentueren, dit om de glijdende verschijnselen te vermijden die tijdens de eerste testen.
Ik specificeer dat, zoals verwacht, alles perfect werkt. :P 8)
IMG0079B.jpg
IMG0079B.jpg (486.01 KIO) 2674-tijden bekeken
IMG0080A.jpg
IMG0080A.jpg (467.45 KIO) 2674-tijden bekeken
2 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Presentatie van interessante of innovatieve hulpmiddelen onbekend




par Obamot » 02/09/20, 18:15

Ik koop als het niet het product is van een abstracte waarde :D

Is er 3 jaar garantie op de lasnaden?
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Presentatie van interessante of innovatieve hulpmiddelen onbekend




par Ahmed » 02/09/20, 18:35

Ik garandeer absoluut beide: de lasnaden, evenals de waarde die dat niet is dat (als ik het zo mag zeggen! :P ) echt . 8) Geen risico dus voor wie allergisch is voor abstracte waarde, want er is geen spoor van, zelfs niet de kleinste... : Wink:

PS: aangezien er geen abstracte waarde is, kan deze tool niet worden gekocht...
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Presentatie van interessante of innovatieve hulpmiddelen onbekend




par Obamot » 02/09/20, 18:43

Voor deze prijs is het echt [niet] gegeven : Cheesy: omdat we de inventieve inspanning en het werk moeten groeten! Beeld

Merk op dat het lasapparaat uiteindelijk op een dag is verworven met abstracte waarde, er kan ergens vereffening zijn?
Evenals de tool in zijn oorspronkelijke vorm? Het geeft me een idee: hoe zouden bedrijven hun goederen en diensten kunnen verwerven/ruilen los van het gebruik van abstracte waarde?
(Als een poging om uit het circuit te stappen en naar een vicieuze cirkel te gaan..?)

Tot slot bedoel ik een haalbare overgangsmethode zoals die is, en de meest deugdzame die mogelijk is!?
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Presentatie van interessante of innovatieve hulpmiddelen onbekend




par Ahmed » 02/09/20, 19:43

Er zijn inderdaad indirecte residuen van abstracte waarde, met name in de tooling, zoals u opmerkt. Als de boomsnoeier echter oorspronkelijk een waar is, dan muteert deze transformatie naar een zuivere gebruikswaarde (die hij voorheen niet had, maar die niet in tegenspraak zou zijn geweest met een mogelijke gebruikswaarde) . Het is bovendien omdat de transformatie van het gereedschap geen werk vereiste dat het niet presenteert in dit proces van abstracte waarde.
Het idee om de doorgang door abstracte waarde te omzeilen tijdens de uitwisseling van goederen of diensten door bedrijven is strikt genomen onmogelijk, aangezien werk, bedrijf en abstracte waarde categorieën zijn die immanent zijn in de exponentiële economie. De lokale munt maakt het niet mogelijk om, behalve op een oppervlakkige en cosmetische manier, aan deze intrinsieke logica te ontsnappen. Laten we zeggen dat om deze valkuil te omzeilen, je van AMA' naar bijvoorbeeld MAM moet gaan (waarbij M=goederen; A=geld en A'=initiële investering+winst).
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Presentatie van interessante of innovatieve hulpmiddelen onbekend




par Obamot » 02/09/20, 21:19

Het is nog steeds geweldig, bedankt voor de moeite om te antwoorden!

Eén ding baart me zorgen, waarom de A' staat aan het einde en niet aan het begin van de AMA'-formule?

Omdat de investering plaatsvindt voordat het circuit wordt betreden (in de huidige economie: een drukker zal eerst investeren in een offsetmachine, inkt, papier, een snijplotter en een paar andere benodigdheden voordat ze kunnen beginnen met drukken en winst maken... En dat ervan uitgaande dat hij contant betaalt ... om dit te doen, heeft hij misschien gespaard van zijn salaris van een vorige baan.)

Dan de MAM, ik zie de praktische toepassing niet, het zou niet zijn:
1) Ik bied aardappelen aan = "M",
2) wie het wil, geeft me geld = "A"
3) en met dit geld koop ik hem selderij in directe ruil (of mogelijk uitgesteld) = "M"
De "aanvrager" is degene die zijn productie wil verkopen en niet de potentiële klant.
De rol van de aanvrager wordt hersteld, omdat de uitwisseling wordt gemaakt door "de substantie" (M) en niet door de abstracte waarde van geld (A).
Ik heb goed?

Jij verteld onsbij voorbeeld”, welke andere voorbeelden zouden kunnen worden gebruikt?
0 x

Terug naar "DIY en zelf-constructie: gebouw of mount een self-installatie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 136-gasten