Metalen kist

Hulp en advies voor alle werkzaamheden in eigen gebouw en de presentatie van uw werk DIY of zelfbouw uitgevoerd. Omdat het maken van jezelf is vaak Econological maar pas overmoed!
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14824
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: metalen doos




par GuyGadeboisTheBack » 26/02/21, 20:06

Ahmed schreef:Het is maar een kortere weg...

Absoluut, vooral omdat staal zonder koolstof gewoon ijzer is. Maar dat weet hij kennelijk niet. Kortom, hij moet haar altijd terugbrengen om de boel op te schudden. : Mrgreen:
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: metalen doos




par ABC2019 » 26/02/21, 20:14

GuyGadeboisLeRetour schreef:
Ahmed schreef:Het is maar een kortere weg...

Absoluut, vooral omdat staal zonder koolstof gewoon ijzer is. Maar dat weet hij kennelijk niet. Kortom, hij moet haar altijd terugbrengen om de boel op te schudden. : Mrgreen:

Ja, dat weet ik heel goed, behalve dat ik ook weet dat als je ijzererts verkleint met steenkool, er gietijzer ontstaat, dat meer koolstof in oplossing in ijzer dan in staal, dus om staal te maken is het noodzakelijk om het gietijzer in koolstof uit te putten (door het in staalfabrieken te oxideren), niet om het te verrijken.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14824
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: metalen doos




par GuyGadeboisTheBack » 26/02/21, 20:20

Bedankt, ik weet het, ik heb een smidcursus gevolgd... : Roll:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: metalen doos




par Ahmed » 26/02/21, 20:29

Welnu, ik denk niet dat al deze fundamentele metallurgische bewerkingen in de projecten plaatsvinden Marie... :P
Het is mogelijk om gerecycleerde metalen elementen (plaatwerk, profielen, enz.) te gebruiken als het gebruik van nieuw materiaal in strijd blijkt te zijn met de ethiek of de portemonnee van de beginnende* metaalbewerker... Echter, het verwijderen van de verf, roest of zink (afhankelijk van het geval) zijn behoorlijk bewerkelijke en zeer "walgelijke" operaties; Het dragen van een masker is absoluut noodzakelijk...

* Het is goed voor training.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6931
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870

Re: metalen doos




par gegyx » 26/02/21, 23:37

Ik zie dat jij meer te zeggen hebt dan de initiatiefnemer die het net had over het maken van een kist (???)... : Mrgreen:

Door uw gedachten te verduidelijken, kunt u uw advies beter richten....
Een kist, waarom? Met welk doel en voor welk gebruik?

Een kleine als een doos koekjes, een grote om een ​​roker van te maken?
Een solide om een ​​kluis van te maken?
Een kluis om te verstoppen, of een esthetisch exemplaar om in je woonkamer te plaatsen?

Voor schroot heb je nog wat gereedschap en wat oefening nodig. Meestal is dit te zien op de vingers met littekens : Cheesy:

Denk dan eens aan bescherming tegen roest...

Beginnen met een geborgen object en het transformeren ervan om het naar jouw idee vorm te geven, is toegankelijker.
Het hangt allemaal af van het geplande project.

Misschien zou het in hout ook gelijkwaardig zijn qua gebruik, en gemakkelijker te maken?

Als je echt geïnteresseerd bent, leg je ideeën dan duidelijk uit. :)
0 x
Marieboubou
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 25/02/21, 19:10
x 1

Re: metalen doos




par Marieboubou » 28/02/21, 19:40

Ik zou zeggen: neem metalen platen en las ze tot een kubus, installeer stalen scharnieren (gegalvaniseerd) ter versteviging, plaats een slot enz.
We zijn het ermee eens dat het geen gegarandeerde bescherming is, maar om op zondag een beetje plezier te hebben (met de opsluiting binnenkort lol) en bezig te blijven, kan het een leuke bezigheid zijn die de tijd zal doden!
:D
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: metalen doos




par Ahmed » 28/02/21, 22:42

Wilt u een kluis maken? :schok:
Een kleine onnauwkeurigheid opgemerkt: je zegt dat je scharnieren wilt plaatsen om te versterken, maar de rol van scharnieren is om ervoor te zorgen dat twee stukken naar elkaar toe draaien, en niet om iets te versterken...
Je hebt het over lassen, waar denk je aan op dit niveau?
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

Terug naar "DIY en zelf-constructie: gebouw of mount een self-installatie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 80-gasten