Zelfbouw pellet brander

Presenteer uw doe-het-zelf-projecten, uw nieuwe technische ideeën, uw innovaties om te testen of uw zelfbouwwerk. Want zelf doen is vaak voordeliger en efficiënter.
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360




par Forhorse » 19/01/14, 15:57

Zoals ik hierboven al zei, is het ook mijn idee. Maar het is niet eenvoudig om een ​​kleine ventilator met een tri-motor te vinden.
De kleinste die ik vind zijn allemaal minstens 200W
Als het normaal gesproken op 10Hz moet draaien, is het het niet waard.
0 x
dede021385
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 91
Inschrijving: 20/08/10, 18:14
x 3




par dede021385 » 19/01/14, 17:49

Het is nergens te vinden, ik wilde in het begin op een variator.
Mijn fan is 30w ...
Variërend van de stroming brengt u niet veel, de oliebranders met variabele gangen spelen niet op de snelheid van de ventilator maar op een gecontroleerde luchtklep.
0 x
sapeur3873
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 57
Inschrijving: 03/01/11, 09:03
Plaats: isere-Savoie
x 2




par sapeur3873 » 19/01/14, 19:43

Mijn pelletbrander speelt op de ventilatorsnelheid.
Ik denk dat de ventilator in 12 of 24v zit en ook in het station.
het is gemakkelijker te vinden.
0 x
dede021385
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 91
Inschrijving: 20/08/10, 18:14
x 3




par dede021385 » 21/01/14, 12:07

Hier is het laatste programma, dat na een week klaar is,
geen fouten, modulatie werkt foutloos.

Beeld
Beeld
Beeld
Beeld
Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 21/01/14, 12:30

sapeur3873 schreef:Mijn pelletbrander speelt op de ventilatorsnelheid.
Ik denk dat de ventilator in 12 of 24v zit en ook in het station.
het is gemakkelijker te vinden.
Dit is ook de configuratie van de Double Flux VMC's, uitgerust met 2 DC-motoren.
Deze keuze is stiller en zuiniger.
Het is vooral logischer om op de snelheid van een ventilator te spelen om het debiet te regelen dan om "grondig" te ventileren en te regelen met een luik dat voornamelijk AFVAL aan energie genereert.
:x We zijn op econologie, wat in godsnaam ...

Ik zou hieraan willen toevoegen dat de thermische regeling dan evenredig moet zijn, dat wil zeggen optimaal tussen ventilatorsnelheid en ingestelde temperatuur.
Een "regeling" door sluiter genereert hotspots die schadelijk zijn voor de betrouwbaarheid van de montage ...
0 x
dede021385
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 91
Inschrijving: 20/08/10, 18:14
x 3




par dede021385 » 21/01/14, 13:06

Mijn doel is het terugwinnen van materialen om een ​​goedkope brander te maken, ik koop geen gelijkstroom turbine voor xxx € + een regelsysteem ...

De luchtklep is erg goed en niet duur
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360




par Forhorse » 21/01/14, 16:22

Citro schreef:Het is vooral logischer om op de snelheid van een ventilator te spelen om het debiet te regelen dan om "grondig" te ventileren en te regelen met een luik dat voornamelijk AFVAL aan energie genereert.
:x We zijn op econologie, wat in godsnaam ...


Niet helemaal, want een ventilator gedraagt ​​zich min of meer als een centrifugaalpomp.
Het verbruik is afhankelijk van het debiet van de vloeistof.
theoretisch is het verbruik van een pomp (of een ventilator) zonder stroming (zuigkracht volledig gesloten) niet groter dan het verbruik van de motor die onbelast draait.

Tussen een ventilator met asynchrone motor en regeling door rolluik en een ventilator met DC-motor + step-down + variator, weet ik niet zeker of de efficiëntie gunstig is voor de tweede, of als dat zo is, is dat niet het geval waarschijnlijk niet veel.
Rechtvaardigt deze lage opbrengstwinst de extra componenten (= productie + recycling) die deze oplossing vereist?

Ook mag niet worden vergeten dat een gelijkstroommotor onderhoud nodig heeft (vervanging van de borstels)
Ik weet waar ik het over heb, ik werk in een fabriek waar nog veel gelijkstroommotoren zijn waardoor we een grote voorraad borstels moeten aanhouden.
Gezien de grote moeilijkheid voor een individu om reserveborstels te verkrijgen, impliceert dit een min of meer regelmatige vervanging van de motor (daarom opnieuw onderhoud en verwijdering van apparatuur die moet worden gerecycled terwijl het theoretisch niet uit is gebruik = afval) en een risico op defecten als dit onderhoud niet wordt gegarandeerd.

Het kan te wijten zijn aan professionele vervorming, maar ik heb de neiging om elke DC-motor van mijn werk te verbieden.
0 x
dede021385
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 91
Inschrijving: 20/08/10, 18:14
x 3




par dede021385 » 21/01/14, 16:57

Nou, ik heb mijn ventilator veranderd in modulatiemodus, ik heb een dimmer toegevoegd, die van onze ouders met de schuifpotentiometer.
het werkt super goed en ik heb het verbruik in modulatie door 2 gedeeld, aan de andere kant de verplichte toevoeging van een starterswoning. : Cheesy:

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 21/01/14, 22:43

Forhorse schreef:Ook mag niet worden vergeten dat een gelijkstroommotor onderhoud nodig heeft (vervanging van de borstels).
:| Sorry, ik zei het verkeerd, ik dacht aan borstelloze motoren ... die inderdaad een geschikte controller nodig hebben, maar onderhoudsvrij zijn en uitzonderlijke prestaties leveren.
... De gewoonte om "elektrisch voertuig" te denken en dus op de batterij te werken ... Sorry. :?
0 x
dede021385
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 91
Inschrijving: 20/08/10, 18:14
x 3




par dede021385 » 22/01/14, 16:25

Klein verzoek om mods, kan ik de titel van het onderwerp wijzigen?
"Zelfopbouwende condensatieketel op pellets"
dank u
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar “Uw technische montages, DIY, innovaties en zelfbouw: een object of een installatie maken”

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 76 gasten