auto alternator gemodificeerde wind

Presenteer uw doe-het-zelf-projecten, uw nieuwe technische ideeën, uw innovaties om te testen of uw zelfbouwwerk. Want zelf doen is vaak voordeliger en efficiënter.
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie

auto alternator gemodificeerde wind




par looping » 18/01/08, 21:52

Bonsoir

Hier zijn enkele foto's van mijn experimentele auto-alternatorversie2

Bosch type 50A
Rotor vervangen door 12 permanente neodymium magneten
Stator teruggespoeld in + dunne draad en volledige omwentelingen
Cogging is verminderd in vergelijking met versie 1
Spanningsmetingen volgen binnenkort

A+

Beeld
[Beeld
Beeld
Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
kwarts
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 640
Inschrijving: 20/01/07, 14:38
Plaats: Paris area




par kwarts » 18/01/08, 22:08

Heel leuk werk looping,
We wachten met smart op de metingen.

A +++
0 x
Elke minuut die voorbij gaat is een kans om de loop van je leven te veranderen.
YouTube-pagina, Dailymotion pagina, Picasa album, persoonlijke pagina's, Viktor Schauberger
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 18/01/08, 22:44

Dag

Je bent niet in de verleiding gekomen om het in één fase op te winden
Meer materiaal beschikbaar voor enkele fase
Dit is de juiste methode voor een windturbine. spanningsregeling is iets anders, als je het met zo min mogelijk verlies wilt doen.
Bij bepaalde modellen is de rotor conisch, de regeling wordt gedaan door de variabele luchtspleet (ingewikkeld) maar op de magnetogenerator-sneeuwscooter wordt de regeling gedaan door een elektronische doos parallel op het circuit
de eenvoudige methode was om een ​​variabel verbruik te hebben volgens de stroom van de dynamo, wanneer de spanning stijgt, verbruik je meer om de spanning te verpletteren..

Het past goed in een transformator, ondanks de frequentievariatie maakt het hoge tonen bij 400 Hz

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 18/01/08, 23:27

Bonsoir

De 12v dynamo, 6 paar polen was gewikkeld met 3 fasen, zoals oorspronkelijk maar in volle toeren en niet in 1/2 toeren
Dit wordt ook aanbevolen op de miniéoles-website
De prestaties van een driefasige dynamo zijn beter
Logisch aangezien het koper beter wordt verdeeld en het magnetische veld maximaal "herstelt".

Geen regeling aangezien het de bufferfunctie van de batterij is die wordt opgeladen, de laadspanning varieert weinig met het vermogen van de dynamo, maar het is meer de intensiteit die moet worden gecontroleerd
Dit is het geval voor commerciële permanente magneetdynamo's, aangezien de inductie constant is, een regelaar wordt niettemin aanbevolen voor kleine batterijcapaciteiten.

A+
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 19/01/08, 15:38

Goed gedaan, erg mooie prestatie. Felicitatie.
0 x
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais




par bout » 19/01/08, 22:59

hallo

lus schreef:Geen regeling aangezien het de bufferfunctie van de batterij is die wordt opgeladen, de laadspanning varieert weinig met het vermogen van de dynamo, maar het is meer de intensiteit die moet worden gecontroleerd


met permanente magneten is het een beetje zoals draaien met een dynamo zonder regelaar (bekrachtiging van het rotoranker bij maximale directe bekrachtiging 12 v batterijspanning)

Dan geen alternator sneller draait, hoe langer de batterij spanning stijgt:

met een boor 3000 r / min op de dynamo, ik 17 al v, uitgedrukt in output (om de batterij terminals)

en normaal gesproken kan een dynamo veel sneller draaien (ik heb niet geprobeerd hem aan te sluiten op mijn 6000 tpm-slijpmachine: te gecompliceerd en gevaarlijk) : Mrgreen:

pas op dat u dit niet te lang doet: de batterij warmt op

bout
0 x
Avatar de l'utilisateur
kwarts
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 640
Inschrijving: 20/01/07, 14:38
Plaats: Paris area




par kwarts » 19/01/08, 23:15

Bonsoir à tous,

de toename van de snelheid veroorzaakt ook een toename van de frequentie.
hoe meer de rotatiesnelheid van de rotor toeneemt, hoe hoger de frequentie van de uitgangsstroom, daarom wordt bij gelijkrichting de rimpelspanning steeds zwakker, de effectieve stroom nadert de piekstroom.

A +++
0 x
Elke minuut die voorbij gaat is een kans om de loop van je leven te veranderen.

YouTube-pagina, Dailymotion pagina, Picasa album, persoonlijke pagina's, Viktor Schauberger
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 19/01/08, 23:32

Bolt schreef:Dan geen alternator sneller draait, hoe langer de batterij spanning stijgt:

met een boor 3000 r / min op de dynamo, ik 17 al v, uitgedrukt in output (om de batterij terminals)



Ok, maar wat is het punt van een windturbine? wat wordt gevraagd, is in dit geval een lage opstart snelheid alternator die een goede lage snelheid levert (zie as alternator zeilboot) anders wordt het een monsterlijke ontwikkeling die een enorme verspilling van rijden energie ... :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
karakole
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 251
Inschrijving: 31/03/07, 22:05
Plaats: Castellon (Spanje)




par karakole » 20/01/08, 13:43

Heel mooi werk, goed gedaan!

Enige tijd geleden vond ik deze zeer interessante link, waar het gaat over windturbines, dynamo mods etc...

http://www.windstuffnow.com/main/

Gelukkig Nieuwjaar
0 x
Windows is een humaan besturingssysteem van de computer.
Linux is het tegenovergestelde ...
Avatar de l'utilisateur
naca
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 53
Inschrijving: 24/12/07, 12:30
Plaats: Cucussac




par naca » 20/01/08, 20:35

Allereerst, Gefeliciteerd, heel voorzichtig zijn werk, opnieuw hoed.

Voor uw informatie, Polymotor produceert generatoren heeft permanente magneten die ik gebruik voor meer dan 20 jaar op kleine windturbines van 1,35 m diameter.
De motor begint te laden vanuit 650 / 700 Trs / min

Bovendien heb ik met dit type motor mijn tests uitgevoerd op het "Hatem" -prototype.

Hier zijn enkele foto's van bousin veranderd .....
Foto links is het originele

https://www.econologie.info/share/partag ... e-0002.jpg
Beeld

Naca
0 x
Motiveert lang, bevrijdt talenten ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar “Uw technische montages, DIY, innovaties en zelfbouw: een object of een installatie maken”

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 140-gasten