VMC: catcher productie dual-flow warmte

Presenteer uw doe-het-zelf-projecten, uw nieuwe technische ideeën, uw innovaties om te testen of uw zelfbouwwerk. Want zelf doen is vaak voordeliger en efficiënter.
Avatar de l'utilisateur
simplino
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 143
Inschrijving: 22/11/15, 18:28




par simplino » 06/01/16, 13:13

LOGIC12 schreef:
En het wordt niet gestopt. Het stoppen van een VMC veroorzaakt problemen, inclusief condensatie in de leidingen, omdat er niets circuleert.


Condensatie treedt voornamelijk op bij gebruik in de koude gedeelten van de pijpen bij de uitlaat, constant in verhouding tot de hoeveelheid lucht die passeert en stopt, maakt deze condensatie beter zichtbaar voordat het stoppen door een stroming in de tegenovergestelde richting gemakkelijker wordt alleen wanneer de lucht circuleert !!

Uw antwoord geeft aan dat uw VMC is zeer sterk (typisch absurd normen zijn er meer dan een paar jaar), waarschijnlijk te veel en het is eenvoudig om het te stoppen in uw afwezigheid en nadenken over condensatie als gevolg van de werking van de VMC die je omhulsels opvullen in hun lage delen en overlopen terwijl ze stoppen, water stopt met duwen door de luchtwind van de VMC !!

Door deze omhulsels op een zolder te roeren krijgen we veel liters gecondenseerd water tijdens de werking van de VMC!
0 x
LOGIC12
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 28/01/08, 05:41
Plaats: 12:00 Pyreneeën
x 5




par LOGIC12 » 06/01/16, 15:53

Hallo, nee ik heb geen VMC thuis en het lukt me perfect.
Ik heb gewoon een afzuigkap en afzuigkap in de badkamer die ik bedien tijdens het douchen en nog steeds gemakkelijk 2 uren na of zelfs een halve dag.

Maar soms zie ik VMC en ik zeg tegen mezelf dat de behoefte overdag varieert, vandaar mijn reflectie.
0 x
LOGIC12
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 28/01/08, 05:41
Plaats: 12:00 Pyreneeën
x 5

Re: VMC: productie van dubbel warmteterugwinning




par LOGIC12 » 10/11/16, 17:08

Hallo, ik heb niet alle antwoorden gelezen, maar we konden PVC-panelen gebruiken. We snijden het naar de gewenste lengte en het lijkt een beetje op de polycarbonaatplaten. We kunnen verschillende viaducten plaatsen, waarbij er een spatie tussen blijft bestaan ​​door bijvoorbeeld kleine stukjes hout in te brengen, zodat de lucht die uit de VMC komt, tussen de platen kan gaan om de binnenkomende lucht beter te verwarmen.

En daar is het gemakkelijk om in een doe-het-zelfzaak te komen, en het is niet duur.
0 x
xxx74
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 23/10/15, 10:12
x 1

Re: VMC: productie van dubbel warmteterugwinning




par xxx74 » 13/02/17, 12:24

Hallo,

Ik ben nog lang niet meer op dit onderwerp teruggekomen, maar nu kon ik een defa-akte-kubismicrowatt herstellen, die in goede staat lijkt te zijn (nog niet getest), het enige probleem is dat het te veel is groot en daarom geen plaats om het te installeren.

Nu ik niets heb gekost, ben ik momenteel in de fase van totale demontage om alle elementen behalve de zaak te behouden, om mijn eigen doos te realiseren om de installatie mogelijk te maken.

In het geval dat ik zie dat de interne luchtkanalen niet glad zijn (vol met polystyreen) en indirect naar de warmtewisselaar die naar mijn mening verliezen moet veroorzaken, zou ik dat graag willen verwijderen in de ene die ik zal realiseren en ook de waterdichtheid zal verbeteren die mij niet erg origineel lijkt.

Omdat het oppervlak van de ingangen en uitgangen van de wisselaar behoorlijk groot is, zou ik graag willen weten of het beter is om te overwegen dat de lucht op een muur ricocheert voordat deze de warmtewisselaar binnengaat of dat het beter is dan de lucht aankomen van de voorkant?

Het doel van deze vraag en de reactie hierop is om de lucht die op het totale oppervlak van de twee ingangen van de wisselaar komt, het beste te verdelen en niet dat alleen de randen van de twee ingangen van de wisselaar 100% effectief zijn en dat de andere kant is 20%.

Zijn er luchtregels om te respecteren?

Aangezien mijn behuizing van de warmtewisselaar zeker zal worden gescheiden van de motoren, is het dan de moeite waard om een ​​kegelvorm tussen de motorbuisuitlaat en de inlaat van de wisselaar in overweging te nemen als de voorluchtoptie moet worden behouden?
0 x
onnovice
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 25/01/22, 08:51

Re: VMC: productie van dubbel warmteterugwinning




par onnovice » 25/01/22, 08:56

hallo

opgraving plaatsen.

Ik ga een zelfgemaakte wisselaar maken, met gekruiste tegenstroom met offset aluminium platen.

de vorm zal zeshoekig zijn. een dikte van 3 mm tussen elke plaat.

de vraag die ik mezelf stel, is het belangrijk om kanalen op een plaat te creëren, wetende dat dit de drukval zal vergroten en het uitwisselingsoppervlak zal verkleinen

merci
0 x
xxx74
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 23/10/15, 10:12
x 1

Re: VMC: productie van dubbel warmteterugwinning




par xxx74 » 26/01/22, 06:48

Hallo,

Normaal gesproken is het ideaal om een ​​"elleboog" te creëren ter hoogte van de luchtcirculatie in de wisselaar, dit zal de drukverliezen vergroten maar vooral de uitwisseling tussen de twee stromen vergroten omdat er meer wrijving...

Veel geluk voor jou.
1 x
onnovice
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 25/01/22, 08:51

Re: VMC: productie van dubbel warmteterugwinning




par onnovice » 26/01/22, 08:34

welkom

dank u voor uw antwoord.
0 x
Hellium23
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 14/06/22, 11:18
x 6

Re: VMC: productie van dubbel warmteterugwinning




par Hellium23 » 14/06/22, 11:44

Opnieuw opgraven van het opgraven hihi.

Terug na. Vele jaren of ik heb het 1e bericht van dit bericht gevolgd, ondertussen een double flow zender aangeschaft, en natuurlijk opening in observaties van de samenstelling ervan.... Niet teleurgesteld.... Ik heb nog steeds wat moeite om te gaan zitten. ...

Wisselaar: alveolaire plaat type site paneel... Sisi... Sisi :|

Twee kleine slakkenventilatoren tussen / uit bestuurd door een basismanager gemakkelijk haalbaar in Arduino.....

Een aluminium bak met twee elektrische rijen....
Kortom, nog geen stukje aluminium in de wisselaar en toch een PHI opbrengst (Duitse norm en niet de NF. Kijk naar de rekenbasis tussen beide, dan snap je het)

Bij Paul zijn de warmtewisselaars gewoon gemaakt van aluminium vierkante buis....

langer
0 x
jean.caissepas
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 01/12/09, 00:20
Plaats: R.alpes
x 423

Re: VMC: productie van dubbel warmteterugwinning




par jean.caissepas » 14/06/22, 23:49

Hellium23 schreef:Opnieuw opgraven van het opgraven hihi.

Terug na. Vele jaren of ik heb het 1e bericht van dit bericht gevolgd, ondertussen een double flow zender aangeschaft, en natuurlijk opening in observaties van de samenstelling ervan.... Niet teleurgesteld.... Ik heb nog steeds wat moeite om te gaan zitten. ...

Wisselaar: alveolaire plaat type site paneel... Sisi... Sisi :|

Twee kleine slakkenventilatoren tussen / uit bestuurd door een basismanager gemakkelijk haalbaar in Arduino.....

Een aluminium bak met twee elektrische rijen....
Kortom, nog geen stukje aluminium in de wisselaar en toch een PHI opbrengst (Duitse norm en niet de NF. Kijk naar de rekenbasis tussen beide, dan snap je het)

Bij Paul zijn de warmtewisselaars gewoon gemaakt van aluminium vierkante buis....

langer


Ik heb thuis al 6 jaar een Zender. Het is duur, maar de besparing op verwarming en het comfort (minder geluid van buiten, minder stof, minder muggen, langer koel in de zomer, vochtigheid niet te hoog en niet te laag, zeer goede warmteverdeling van de kachel door het hele huis = geen elektrische kachel.. .) laat me geen spijt krijgen van deze aankoop.

Wel, je moet het budget hebben (VMX + leidingen + verdelers + installatie) dat 10 k€ was voor 109m2 in 2015-2016.

Ik had destijds de middelen om te investeren en dat heb ik gedaan omdat mijn inkomen bij pensionering zal dalen terwijl de energie zal blijven stijgen...
Planning voor de middellange tot lange termijn stelt u in staat om sereen te leven zonder bang te zijn voor de volgende dag.
Dood, ernstige ziektes gebeuren, wat je ook doet... aan de andere kant, je kunt proberen goed te leven voordat je de duivel al te veel verleidt...

Fysieke goederen vliegen minder snel weg dan stapels elektronisch of papiergeld...
Ik denk daarom dat de investeringen die ervoor zorgen dat ik mijn rekeningen verlagen het meest winstgevend zijn omdat ze momenteel niet belastbaar zijn (vanwege de toekomstige schenking...)


Maar goed, ik verwarm mezelf in de winter tot 21-22° in de woonkamer-keuken voor €200 per jaar (pelletkachel). Ik ga niet klagen.
0 x
Verleden gewoonten moet veranderen,
omdat de toekomst mag niet sterven.
waard
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 06/11/22, 21:35

Re: VMC: productie van dubbel warmteterugwinning




par waard » 11/11/22, 09:38

hi to all
super interessant bericht, de wisselaar van Mich is interessant, maar deze uitleg over de maatvoering is niet erg expliciet.
Als iemand van jullie een motorreferentie met een laag vermogen had die de klus zou kunnen klaren.
0 x

Terug naar “Uw technische montages, DIY, innovaties en zelfbouw: een object of een installatie maken”

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 125-gasten