VMC: catcher productie dual-flow warmte

Hulp en advies voor alle werkzaamheden in eigen gebouw en de presentatie van uw werk DIY of zelfbouw uitgevoerd. Omdat het maken van jezelf is vaak Econological maar pas overmoed!
xxx74
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 23/10/15, 10:12
x 1




par xxx74 » 23/10/15, 15:01

Het zou niet mogelijk zijn om een ​​lucht-waterwisselaar voor te stellen die direct geïmplanteerd is in de vmc-dubbele stroom en dus de traditionele lucht-luchtwisselaar vervangt?

Dat is wat ik wilde doen, bovendien werkt de warmtepomp niet het hele jaar door en wordt hij ingesteld op een constante omgevingstemperatuur, dus zelfs als het water het hele jaar door circuleert in het vmc, zal niet per se een hete zomer produceren, alleen een gematigde lucht, tot slot zeg ik het tegen mezelf, aangezien de dop omkeerbaar is, zelfs als hij niet koud wordt als een climax.

Mogelijk? Niet zo interessant als wat je me hebt beschreven?

In de tussentijd, bedankt voor je antwoorden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 23/10/15, 15:16

xxx74 schreef:Het zou niet mogelijk zijn om een ​​lucht-waterwisselaar voor te stellen die direct geïmplanteerd is in de vmc-dubbele stroom en dus de traditionele lucht-luchtwisselaar vervangt?
We kunnen ons alles voorstellen, maar met welk doel :?

De lucht-lucht-warmtewisselaar in de dual-flow VMC is er om de calorieën uit de lucht die wordt geëxtraheerd terug te winnen (in plaats van ze weg te gooien zoals met een enkele VMC-stroom).
Als u het verwijdert, verwijdert u alle energiebelangen van de dubbele stroom.



xxx74 schreef:Dat is wat ik wilde doen, bovendien werkt de warmtepomp niet het hele jaar door en wordt hij ingesteld op een constante omgevingstemperatuur, dus zelfs als het water het hele jaar door circuleert in het vmc, zal niet per se een hete zomer produceren, alleen een gematigde lucht, tot slot zeg ik het tegen mezelf, aangezien de dop omkeerbaar is, zelfs als hij niet koud wordt als een climax.

Mogelijk? Niet zo interessant als wat je me hebt beschreven?
U moet de vraag beantwoorden: "Waarom :?"

Reken jij:
  • energie besparen :?
  • geld besparen :?
  • comfort verbeteren :?
  • om je te behagen met een gekke installatie :?
0 x
xxx74
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 23/10/15, 10:12
x 1




par xxx74 » 23/10/15, 15:43

Ik vertelde mezelf net zo goed als het ventileren van mijn huis, zoveel mogelijk de calorieën die al mijn pet gebruiken om de inkomende lucht te verwarmen, omdat in Haute Savoie hoogte 1000 is en niet wil investeren in Haute Savoie vmc dubbele stroomprestaties, het zou een goed alternatief kunnen zijn voor goede ventilatie zonder mijn interieur te koelen ...

Daarna, als u mij vertelt dat de vervaardiging van een alveolaire kunststof warmtewisselaar net zo effectief zou zijn, althans in de winter, geef ik mijn idee op ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 23/10/15, 16:20

xxx74 schreef:Ik dacht dat ik, net zoals mijn huis ventileren, net zoveel calorieën zou gebruiken dat het mijn dop al zou produceren om de binnenkomende lucht te verwarmen
Het moet duidelijk zijn dat een calorie een calorie blijft, dat het wordt getransporteerd door de omgevingslucht of door de verwarming op de grond.

Dus met een bepaalde luchtstroom en gegeven temperaturen in en uit het huis, verbruikt de warmtepomp precies hetzelfde als u calorieën in de lucht of in de vloer injecteert.

xxx74 schreef:omdat ik in de Haute Savoie op 1000-meterhoogte ben en niet wil investeren in een vmc-double flow-prestatie, zou het een goed alternatief kunnen zijn voor goede ventilatie zonder mijn interieur te koelen ...
Ja, maar door hetzelfde te consumeren als wanneer je door de grond warmt ...

Dus wat is het nut van beleggen, het compliceren van uw installatie (met het risico van defecten dat dit inhoudt) om ... niets te besparen (noch geld noch energie) :?
0 x
xxx74
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 23/10/15, 10:12
x 1




par xxx74 » 23/10/15, 18:27

Oké, oké.

Het doel was niet om te verwarmen, het doel was alleen om via de vmc warmer te worden dan met een warmtewisselaar thuis ...

Het is waar dat het door de pac niet echt gratis is, maar ik dacht dat het een warmtewisselaar zo klein zou hebben gemaakt dat het voor de pac niet als extra kosten of erg beetje.

Toen, op het gecompliceerde niveau, was het niet zo raket om twee pijpen te trekken die verbonden waren met de warmtewisselaar en kan het een elektroklep zijn die verbonden is met een thermostaat, nadat ik geen connaisseur ben, misschien hallucineer ik ...

Eindelijk, kortom, ik laat het idee vallen omdat ik je antwoorden zie ...

Toch bedankt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 25/10/15, 11:38

De CMV met dubbele stroom vermindert afval door energie terug te winnen uit de afgezogen lucht om deze terug te voeren naar de toevoerlucht.

Om deze reden is het belangrijk om de wisselaar van de VMC niet te verwijderen en deze moet ook niet vóór de warmtewisselaar worden geplaatst, maar nadat hij zijn werk heeft gedaan.

Een CMV met dubbele doorstroming zal de lucht "gratis" voorverwarmen (hij moet nog steeds verplaatst worden), maar hij kan ook in de zomer gekoeld worden om de behoefte aan airconditioning te beperken. Er is zelfs op goede CMV's een bypass-functie waarmee koelere nachtlucht kan worden geblazen om het huis te koelen zonder het door de wisselaar te laten gaan, waardoor het zijn frisheid zou verliezen.

Het beheer van een hete batterij vereist grote nauwkeurigheid om een ​​meetbare winst te behalen (isolatie, controle, ...)

In absolute termen is een hydraulische vloerverwarming (en mogelijk verfrissend) de beste zender voor het regelen van de temperatuur van een huis (groter uitwisselingsgebied en zeer lage delta T ° voor optimale prestaties). De implementatie ervan vereist ook goede vaardigheden.
0 x
xxx74
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 23/10/15, 10:12
x 1




par xxx74 » 25/10/15, 11:47

Ik vond deze site misschien wel interessant, voor degenen die Engels verstaan:

https://www.econologie.com/forums/vmc-fabric ... 3-130.html

Nou, ik denk dat de link naar de laatste pagina van het onderwerp gaat, maar er zijn enkele goede prototypen ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 26/10/15, 09:49

Ik zie niet de interesse van het toevoegen van warmte aan een vmc dubbele stroom: vmc heeft een goede prestatie met een voldoende lage stroom, te laag om te kunnen deelnemen aan verwarming

als u wilt verwarmen, heeft u een sterkere stroom nodig en moet u deze binnen in een gesloten circuit nemen

als je wilt verwarmen, heeft het een variabele stroom nodig met het vermogen, terwijl de stroom van de vmc bepaald moet worden door de behoefte aan ventilatie: meer reden om de vmc onafhankelijk te verwarmen
0 x
xxx74
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 23/10/15, 10:12
x 1




par xxx74 » 26/10/15, 12:00

Ik zou graag willen weten of er een manier is om de luchtvochtigheid van het huis te produceren of te beheren via vmc double flow zonder door een circulaire warmtewisselaar te gaan terwijl ik zelf aan het bouwen ben (voor vmc)?

Ik denk dat ik begreep dat met een tegenstroom- of kruisstroom-warmtewisselaar de condensaten niet in de nieuwe lucht worden geïnjecteerd, dus hoe je dit niet kunt vinden met onderdelen die te droog zijn zonder in elke kamer een luchtbevochtiger?

Veel verwarmingsingenieurs hebben me verteld dat de vloerverwarming op lage temperatuur tot het beste systeem behoort, maar ik vind er een onaangenaam nadeel, en juist de droogte van de lucht die door dit systeem wordt opgewekt, veroorzaakt problemen met sinus ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 26/10/15, 16:21

het doel van vmc, of het dubbele stroom is of eenvoudig is om de verontreiniging in stoom of ander gas te evacueren ... natuurlijk dat vocht evacueert, zou de recyclingscondensatie in de dubbele stroomuitwisselaar stom zijn omdat we condenseren ook de lak die we willen evacueren

oplossing als het te droog is, verdamp dan zuiver water

om water in de dubbelstroomwisselaar te spuiten? het zou meer warmte opnemen, waardoor de opbrengst zou toenemen

maar ik hou niet van het idee om vocht in de luchtpijpen te brengen, goed om bacteriën of schimmels te laten groeien

als het nodig is om vochtigheid toe te voegen, doe ik dat het liefst door onafhankelijk te zijn
0 x

Terug naar "DIY en zelf-constructie: gebouw of mount een self-installatie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 169-gasten