VMC: catcher productie dual-flow warmte

Presenteer uw doe-het-zelf-projecten, uw nieuwe technische ideeën, uw innovaties om te testen of uw zelfbouwwerk. Want zelf doen is vaak voordeliger en efficiënter.
caroline12345
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 15/01/15, 15:28

Fabricage van dubbele warmteterugwinningsunits




par caroline12345 » 15/01/15, 15:34

Hallo,
Ik stel voor dat je dit bezoekt pandrecht of er staat alles op wat je zoekt.
[Flytox moderatie - Geen commerciële links! ]
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 15/01/15, 23:50

Citro schreef:Flytoxaarzel niet om me te waarschuwen als je door Bordeaux gaat, laten we even een praatje maken, het is lang geleden. : Mrgreen:


Goed plan ! Hetzelfde, als je in het gebied passeert (in de buurt van Bayonne)... :P
...............................
...............................................
Het is lang geleden dat we bij elkaar kwamen Forumers.................................................. .................................................. .................................................. .................................................. . .......... :P : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 16/01/15, 14:45

Flytox schreef:Het is lang geleden dat we bij elkaar kwamen Forumers................... :P : Mrgreen:
Ja, en het was erg leuk. : Mrgreen:
We zouden het opnieuw moeten doen, zolang we ons nog niet op een rollator verplaatsen... : Lol:
Anders zou ik informatie sturen over de evenementen waaraan ik deelneem, zoals de dag van de voertuigen van de toekomst die zal plaatsvinden op de Pôle Mécanique de Haute Saintonge in juni 2015... : Idee:
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 16/01/15, 19:29

de prijs van vmc simple flux doet mijn haren overeind gaan staan! erg duur voor niet veel

een originele oplossing: neem een ​​elektrische bladblazer: hij is veel te krachtig, maar hij werkt heel goed bij een lagere spanning, zoals 12V of 24V, en bij lage snelheid wordt hij erg stil... en efficiëntie bij lage snelheid is beter dan geschat stroom

voor andere windtunnels, zoals luchtinlaat voor houtverwarming, gebruik ik huishoudelijke stofzuigers: die werkt ook op laag voltage, wordt stil en heeft een hoog rendement

voor degenen die de snelheid van asynchrone motorventilatoren willen verminderen, zijn er nu frequentieomvormers van het driefasige type, maar die een soort tweefasige maken voor enkelfasige condensatormotoren: een fase op de hoofdwikkeling en de andere fase op de spoelwikkeling condensator

http://www.usinages.com/electricite-var ... 68971.html

hij is helaas wat aan de prijs voor een vmc, vandaar mijn voorkeur voor de low-end dode bladblazer waarbij het toerental met een simpele transformator verlaagd kan worden
0 x
grami49
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 14/01/15, 11:02
Plaats: Maine en de Loire




par grami49 » 19/01/15, 18:12

Hier is een kleine feedback van mijn weekendtests.

Ik heb mijn wisselaar getest met 1st price single flow vmc.

1e test met een VMC met actiewaaier, van deze stijl:
Beeld

Niet overtuigend: hier waait het eerlijk gezegd niet sterk bij de uitgang van de kanalen van 6 m, en te lawaaierig (naar mijn smaak). Niet genoeg druk...

Dus ik bracht het terug naar de winkel (en kreeg een terugbetaling ... en vertelde hen dat het niet verschrikkelijk was zoals vmc : Cheesy:) Toen kocht ik er nog een, in een 2e winkel, maar deze keer had het een actiewaaier (dageraad), zoals deze:

Beeld

En daar, het is nikkel! hij blaast goed aan het einde van de schede en is veel stiller.

Dus ik ga door met deze stem :D
0 x
xxx74
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 23/10/15, 10:12
x 1

lucht/water warmtepomp plus vmc double flow




par xxx74 » 23/10/15, 11:06

Hallo,

Nieuw hier op forum, maar lezer voor een tijdje, ik zou je mening nodig hebben.

Ik woon in een huis dat ik beetje bij beetje probeer te verbeteren, en het eerste wat ik doe is mijn hydrocomfort friquet gasboiler uit 1998 uitzetten met deze 80l voor propaan SWW, en die zal ik over twee of drie weken vervangen (tussendoor niet meer stoken) met een stiebel eltron wpl25as lucht/water warmtepomp die de twee vloerverwarmingen en het tapwater zal voorzien.

De vraag die ik mezelf stel, zou het mogelijk en interessant zijn om een ​​omleiding van het door de warmtepomp geproduceerde warme water te gebruiken en het door een lucht-waterwisselaar te leiden voor de dubbele stroom VmC die ik zelf van plan ben te maken?

Als het inderdaad mogelijk en interessant is, aangezien mijn installateur dit niet voorzien heeft in de plaatsingsbegroting, hoe kan dit dan mogelijk gemaakt worden zonder de plaatsingsgarantie in gevaar te brengen?

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: lucht/water warmtepomp plus vmc dubbeldebiet




par Gaston » 23/10/15, 11:43

xxx74 schreef:De vraag die ik mezelf stel, zou het mogelijk en interessant zijn om een ​​omleiding van het door de warmtepomp geproduceerde warme water te gebruiken en het door een lucht-waterwisselaar te leiden voor de dubbele stroom VmC die ik zelf van plan ben te maken?
Ik kan niet begrijpen of je dat wilt
  • gebruik het warme water om de inkomende lucht te verwarmen (in dit geval denk ik dat het nutteloos is omdat het de verwarmingsvloer dupliceert)
  • de warmte terugwinnen uit de uitgaande lucht voor de warmtepomp (en op een dubbelstroom VMC valt er niet veel terug te winnen).
0 x
xxx74
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 23/10/15, 10:12
x 1




par xxx74 » 23/10/15, 12:12

Wat ik eigenlijk wil doen, is het door mijn warmtepomp geproduceerde warme water gebruiken om het door een lucht-waterwisselaar te leiden om de lucht te verwarmen die de dual-flow vmc binnenkomt die ik zou willen maken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 23/10/15, 14:16

Dus wat u wilt doen is niet meer, niet minder een radiator toevoegen aan uw verwarmingscircuit. :?

In plaats van de kamers te verwarmen zoals met een conventionele radiator, wil je de lucht in de VMC verwarmen.

2 scenario's:
A/ U plaatst deze warmwaterbatterij (dit is de gebruikte term) bij aankomst van frisse lucht VOOR de VMC.
Dit zal inderdaad de lucht voorverwarmen, of zelfs de ijsvorming van de VMC-wisselaar elimineren bij zeer koud weer.
Ik denk dat dit ook de efficiëntie van de VMC-wisselaar zal verminderen... :?

B/ U plaatst deze warmwaterbatterij op de geblazen luchtuitlaat van de VMC, dus nadat de wisselaar zijn werk heeft gedaan.
Zo heb je geen invloed op de prestaties van de VMC en voeg je de calorieën van je hete batterij toe aan het VMC-circuit.

De hot battery-optie bestaat op de meeste high-end CMV's, het lijkt mij dat deze is geconfigureerd volgens scenario "B".

Om dit rendabel te laten zijn, moet de thermostatische regeling van deze verwarmingsspiraal correct zijn geconfigureerd...

De hete spoel veroorzaakt ook luchtdrukdalingen en kan geluid genereren.
Het is essentieel om de hydraulische leidingen (om nog maar te zwijgen van de hellingen en de afvoeren) en de mantel van de verwarmingsbatterij strikt te isoleren.

Idealiter zou een gemotoriseerde klep moeten worden geïnstalleerd, zodat in de zomer de lucht de batterij niet passeert.

Kortom, het is een haalbare aangelegenheid maar die ruimte, veel werk, geld en veel nauwkeurigheid vereist...

De geringste eigenaardigheid en je verliest meer comfort en energie dan je hoopt te winnen.

Afhankelijk van het type netwerk dat uw installateur moet tekenen, is het vrij eenvoudig om hem te vragen om een ​​reservering te maken voor de plaatsing van een extra radiator (2 kranen op het verwarmingsnet) waarop hij 2 isolatiekranen 1/4 zal aansluiten van draaibank en 2 doppen (50 tot 100€ max inclusief arbeid inbegrepen, er is geen materiaal voor 20€).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 23/10/15, 14:52

Citro schreef:B/ U plaatst deze warmwaterbatterij op de geblazen luchtuitlaat van de VMC, dus nadat de wisselaar zijn werk heeft gedaan.
Zo heb je geen invloed op de prestaties van de VMC en voeg je de calorieën van je hete batterij toe aan het VMC-circuit.
Ik denk dat het werkt, maar ik zie het energievoordeel niet in vergelijking met het sturen van hetzelfde warme water naar de vloerverwarming.

En voor zover de warmtebron in beide gevallen dezelfde is (de warmtepomp), zie ik ook geen economisch belang...
0 x

Terug naar “Uw technische montages, DIY, innovaties en zelfbouw: een object of een installatie maken”

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 64-gasten