Ontwerpidee voor mijn toekomstige ecologische woning

Presenteer uw doe-het-zelf-projecten, uw nieuwe technische ideeën, uw innovaties om te testen of uw zelfbouwwerk. Want zelf doen is vaak voordeliger en efficiënter.
maisonenterre
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 18/02/18, 13:17
x 1

Ontwerpidee voor mijn toekomstige ecologische woning




par maisonenterre » 18/02/18, 13:21

Hallo,
Ik had een vraag over de bouw van de ruwbouw van mijn toekomstige woning.
Hieronder heb ik een schema gemaakt van de verschillende onderdelen van de ruwbouw.
Dit zijn hun afmetingen:
Er zou 30 cm egel zijn, 3 cm zandbed, 20 cm betonplaat, 20 cm isolatie: kurk, 5 cm kalkdekvloer, 20 cm kalk + steen, de muur in een zak aarde (eco dome ) zou 25 cm breed zijn, de buitenisolatie zou bestaan ​​uit 2 strobalen van elk 35 cm, dus dat geeft ons 70 cm buitenisolatie, de kalkpleister zou 5 cm zijn, en op deze pleister zou ik terracottategels plaatsen om de isolatie tegen de regen te beschermen
Elke kant van de strobalen wordt vastgelijmd aan de kalk-aarde-zandcoating, hetzelfde geldt voor de buitenste aarden zakken. De strobalen zullen dus aan de muren en ertussen "plakken" om zichzelf bij elkaar te houden.
De egel stopt op grondniveau.
De basis zou bestaan ​​uit de betonnen plaat, deze zal 20 cm van de zuivere grond verwijderd zijn om opstijgend vocht te voorkomen. Een mengsel van kalksteen van 20 cm hoog zal de bodem van het huis leggen om te veel vocht te voorkomen.
Bestaat het risico dat de betonplaat bevriest of scheurt? Het niveau van de plaat op 20 cm van de grond zal voorkomen dat vocht opstijgt door capillariteit in de isolatie? Aangezien alles in het werk is gesteld om de isolatie droog te houden, wordt het Kalk-Steenmengsel tegen de 30 cm hoge polyaanfolie aan de zijkanten van de strobalen geplaatst.
De vochtigheid stijgt naar het niveau van de grond, deze zal worden vertraagd dankzij de egel, aangekomen bij deze, zal de vochtigheid worden tegengehouden door de betonnen plaat, en zal daarom naar de zijkanten van de plaat gaan die van de aarde, zal het vocht dus terugkeren naar de aarde die langs de betonplaat loopt. Ik heb met opzet een betonnen plaat langer gemaakt dan de rest, zodat er geen vocht in de isolatie zou komen. Bovendien is de PVC-vloer niet bang voor vocht, de omgevingsvochtigheid van het rietje wordt door de muur opgeslagen en herverdeeld in het huis, de kalkpleister die het rietje bedekt, maakt het mogelijk om de vochtigheid te reguleren en het pannendak om te voorkomen de kalkafzetting door te nat te zijn. Hierdoor blijft het stro droog. Ik heb het op deze manier gedaan omdat ik geen koudebrug wilde, de kurkisolatie wordt omgeven door polyaan en komt tegen het stro aan, waardoor volledige isolatie ontstaat. Het rietje zelf wordt beschermd door een polyane film die de zijde van 20 cm bedekt. Dus buitenisolatie zou een R van 11 hebben en vloerisolatie zou een R van 5 hebben. Is dat genoeg?
R = 0,20 m / 0,04 (kurk) = 5
R = 0,35mx2 (0,70m) / 0,065 = 10,77
Door de aanwezigheid van een Franse afvoer naast de betonplaat kan bodemvocht in de afvoer terechtkomen. Moet de drainplaat op afstand worden geplaatst?
Met al deze voorzorgsmaatregelen, wat vind je van mijn prestatie?
Dankjewel.
maisonenterre
buitenisolatie.PNG
exterieur isolatie.PNG (210.77 KiB) 4205 keer geraadpleegd
structuurplan.PNG
structuurplan.PNG (119.37 KiB) 4205 keer geraadpleegd
1 x
 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar “Uw technische montages, DIY, innovaties en zelfbouw: een object of een installatie maken”

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 176-gasten