Zoek gevonden 4 resultaten

par zed
24/11/20, 11:34
Forum : Duurzame energie: zonne-energie
onderwerp: Overdag gebruik van zonne-PV voor zwembad. Kunnen we zonder de batterij?
antwoorden: 7
views: 5076

Overdag gebruik van zonne-PV voor zwembad. Kunnen we zonder de batterij?

Het doel van het spel: Een zwembadpomp van 900 W laten draaien op 220 V, overdag, in de zomer, in het zuiden van Frankrijk. Gezien de prijs van de batterijen, zeg ik tegen mezelf dat we voor gebruik in fase met de zon zouden kunnen proberen het zonder te doen. Is het dom genoeg om 900W PV te installeren en in te pluggen...
par zed
23/11/20, 15:52
Forum : Duurzame energie: zonne-energie
onderwerp: Welke kenmerken zijn belangrijk voor een laadregelaar
antwoorden: 10
views: 9821

Re: Welke functies zijn belangrijk voor een laadregelaar

[…] de lader volgens de vereiste laadstroom en niet andersom […] OK. De indicatie in Ampère op de controller komt dus overeen met de laadstroom. Als we op c/5 beginnen, betekent dit dat de controller met het stempel 10A moet worden gebruikt met een 10x5= 50Ah-batterij, terwijl de ene...
par zed
22/11/20, 14:58
Forum : Duurzame energie: zonne-energie
onderwerp: Welke kenmerken zijn belangrijk voor een laadregelaar
antwoorden: 10
views: 9821

Re: Welke functies zijn belangrijk voor een laadregelaar

Bedankt voor deze reacties. Kortom, het verschil tussen de twee is niet technisch. Het is het gebruikelijke verschil tussen iets gemaakt door Chinese quasi-slaven of door Europese arbeiders. Meer praktische vraag: de aanduiding 20A komt overeen met wat? Sommige worden gegeven voor een waarde...
par zed
21/11/20, 11:00
Forum : Duurzame energie: zonne-energie
onderwerp: Welke kenmerken zijn belangrijk voor een laadregelaar
antwoorden: 10
views: 9821

Welke kenmerken zijn belangrijk voor een laadregelaar

Hallo. Ik ben een neofiet en ik vraag me af wat de zeer grote prijsverschillen tussen de verschillende modellen regelaars rechtvaardigt? Ik zie bijvoorbeeld de STECA PR2020 met 110 balletjes en de noname met 8 balletjes. Ze zijn beide 20A en accepteren 12 of 24V. De goedkoopste tot zelfs USB-uitgangen...

Zoek Geavanceerd zoeken