Zoek gevonden 7 resultaten

par yaccard
20/01/17, 14:09
Forum : Fossiele brandstoffen: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en fusie)
onderwerp: Stand-alone 100% gebouwen: de site
antwoorden: 27
views: 8820

Re: 100% autonome gebouwen: de site

Hallo Bedankt voor dit voorbeeld maar uit je bericht blijkt al dat je niet op mijn site hebt gekeken aangezien de link die je geeft (het huis van Fabrice André) precies een van de twee huizen is die al op mijn site staan! Wat betreft de genoemde "technische" opmerkingen, die heb ik al beantwoord in de berichten...
par yaccard
19/01/17, 14:34
Forum : Fossiele brandstoffen: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en fusie)
onderwerp: Stand-alone 100% gebouwen: de site
antwoorden: 27
views: 8820

Re: 100% autonome gebouwen: de site

[Nou, je kunt elk huis nemen met 20 m² PV plus een open haard.] Nou, geef me adressen, afgezien van de twee die ik op mijn site heb gepresenteerd, ken ik er geen. Ik heb het over gebouwen die 100% autonoom zijn (thermisch en elektrisch) en dus niet aangesloten op de netwerken (anders zijn er...
par yaccard
17/01/17, 13:37
Forum : Fossiele brandstoffen: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en fusie)
onderwerp: Stand-alone 100% gebouwen: de site
antwoorden: 27
views: 8820

Re: 100% autonome gebouwen: de site

Hallo, ik herhaal (maar blijkbaar is het niet gelezen) dat voor mij het woord "autonomie" een samentrekking is van "autonomie van fossiele brandstoffen en andere uraniumertsen" maar zeker niet "absolute" autonomie die elders niets betekent, sindsdien. ..
par yaccard
15/01/17, 17:07
Forum : Fossiele brandstoffen: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en fusie)
onderwerp: Stand-alone 100% gebouwen: de site
antwoorden: 27
views: 8820

Re: 100% autonome gebouwen: de site

Hallo. Het onderwerp dat ik heb gelanceerd, is geen onderwerp over fotovoltaïsche cellen! Fotovoltaïek heeft voor- en nadelen, met name dat het binnenkort bijna uitsluitend Chinees zal zijn, wat niet bepaald richting autonomie gaat! Afhankelijk zijn van een enkele leverancier is nogal riskant en ik...
par yaccard
14/01/17, 10:23
Forum : Fossiele brandstoffen: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en fusie)
onderwerp: Stand-alone 100% gebouwen: de site
antwoorden: 27
views: 8820

Re: 100% autonome gebouwen: de site

Hallo Voor mij autonomie, het is een samengetrokken woord, het zou autonomie moeten zeggen met betrekking tot fossiele brandstoffen en uraniumerts, deze afhankelijkheid vervangen door een link van afhankelijkheid met betrekking tot de zonne-energie die we al 5 miljard jaar gebruiken en die zal duren zo lang als...
par yaccard
13/01/17, 00:51
Forum : Fossiele brandstoffen: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en fusie)
onderwerp: Stand-alone 100% gebouwen: de site
antwoorden: 27
views: 8820

Re: 100% autonome gebouwen: de site

Ik herinner me het woord gecompliceerd, maar wat betekent ingewikkeld, gecompliceerd in relatie tot wat? Voor de gebruiker is er niets ingewikkelds. Heb je nagedacht over de complexiteit van een eenvoudige verbrandingsmotor of een radio-ontvanger? Natuurlijk verkoopt niemand je een radio-ontvanger door hun s...
par yaccard
06/01/17, 18:00
Forum : Fossiele brandstoffen: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en fusie)
onderwerp: Stand-alone 100% gebouwen: de site
antwoorden: 27
views: 8820

Stand-alone 100% gebouwen: de site

Hallo Als het onderwerp van 100% autonome gebouwen (thermisch en elektrisch) u interesseert, nodig ik u uit op de site http://hydrogene.onebus.fr Deze site presenteert enkele prestaties en geeft vooral een update over de interseizoensopslagtechniek met de waterstofsector. Vooruitgang boeken...

Zoek Geavanceerd zoeken