Fotovoltaïsche winstgevendheid: 3 à 4 jaar in België!

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79125
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Fotovoltaïsche winstgevendheid: 3 à 4 jaar in België!




par Christophe » 20/08/09, 13:26

Een beetje gratis reclame?

3 tot 4 jaar winst op zonnepanelen? Dit is mogelijk dankzij bonussen, fiscale bijstand en het Groene Certificaten systeem in België, hier zijn 2 reclamecijfers:

Beeld
Beeld

Opmerking: a priori, dit lijkt in niets op een reclamebugger, omdat deze cijfers worden bevestigd door de daadwerkelijke citaten die we hebben aangevraagd voor ons huidige PV-project ...

De enige voorwaarde voor winstgevendheid: voldoende belasting betalen (> 3600 €!) Maar gezien het belastingtarief en de belastingbodem in België, wordt het snel bereikt ... (we gaan heel snel omhoog naar 50% ... maar daar houdt het op ... voila pkoi de "rijken" komen tot belastingvrijstelling in België ...)
Dernière édition par Christophe de 08 / 01 / 10, 17: 48, 2 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 20/08/09, 13:55

In Frankrijk duurt het 8 tot 10 jaar voor een persoon ... De tekenen zijn over het algemeen dood voordat ...

Ik ben klaar met het betalen van mijn oude energiehongerige huis en ik bouw mijn passiefhuis dan ... Doelstelling nul verbinding ... Voor mijn pensioen en de toekomst van mijn kinderen ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79125
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 20/08/09, 14:04

Ja, maar in sommige gevallen (groot geïntegreerd industrieel project, zoals een landbouwschuur) is het 6 à 7 jaar ... in Frankrijk.

Voor het leven oneens, PV worden gegarandeerd door de fabrikant voor 10 jaar op 90% en 25 jaar op 80% van het nominale vermogen. Het terugkoopcontract is geldig voor 15 jaar in België, nadat de meerwaarde enkel op de lopende factuur staat (die alleen maar kan stijgen ...) die "gewist" wordt.

Zal de fabrikant nu over 10 jaar of nog erger over 25 jaar bestaan? Mysterie...

Voor de installateur is het nog onzekerder ...

Wie probeert er nu niets ...

ps: de 2 bedrijven werken samen met Solar Fabrik, made in Germany in Freiburg (aan de Rijn in de vlakte van de Elzas), dus het zijn geen Chinese "1e prijs" borden ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 20/08/09, 14:13

Ik vertrouw de woorden van een elektriciteitsprofessional ... Nu vermoed ik dat er verschillende kwaliteiten zijn ...

Heel mooi Friburg..Ik was er 3 weken geleden de Duitser in korte broek het geeft ze hele mooie benen op de fiets : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79125
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 20/08/09, 14:15

Oh jij bent Halchachien? : Cheesy:
0 x
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 20/08/09, 14:50

Ze hebben tenminste de eerlijkheid om het te presenteren als een goede financiële investering "Hoe maak je geld?" niet als een schijngevecht voor de bescherming van de planeet.

(we gaan heel snel omhoog naar 50% ... maar daar houdt het op ... voila pkoi de "rijken" komen tot belastingvrijstelling in België ...)
Er is nu het belastingschild dat op hetzelfde neerkomt, maar ik geloof dat het grote verschil de belasting op kapitaalinkomsten en op het niet bestaan ​​van de vermogensbelasting is. Het zijn vooral de zeer rijken die zich zorgen maken ...
0 x
Het is moeilijk om afzonderlijke !!!
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 20/08/09, 14:57

Christophe schreef:Oh jij bent Halchachien? : Cheesy:


Nee ... Berrichon :schok: verbannen in Indre en Loire
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 20/08/09, 15:40

Christophe schreef:
Zal de fabrikant nu over 10 jaar of nog erger over 25 jaar bestaan? Mysterie...
...


dat noemen we een "risicofactor" in een project.

Er zijn meerdere gevallen van panelen van in de twintig. Dit betekent niet dat er op UW dak GEEN A-teken in het MIDDEN zal zijn dat zal vallen. EN het zal heel vervelend zijn.

Er zijn veel xxxxx (een willekeurig automodel), maar dit betekent niet dat bij jou de motor niet zal exploderen (ex breuk van de distributieriem). Onmogelijk vooraf te weten. Heel irritant. En in de regel weerhoudt dit niemand ervan om xxxxxxx te kopen.

De enige statistische gegevens moeten de "oude" bouwers zijn die ze hebben - ik ken ze niet. Bij PRIORI zou de risicofactor vrij laag zijn omdat ik, ik weet niet waar, een zeer goedkope "vervangende" verzekering zag. In het algemeen is het de waarde van het systeem x de kans op het optreden van de onaangename gebeurtenis x marge
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79125
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 20/08/09, 18:27

C moa schreef:Ze hebben tenminste de eerlijkheid om het te presenteren als een goede financiële investering "Hoe maak je geld?" niet als een schijngevecht voor de bescherming van de planeet.


Exact ... In België is reclame over het algemeen minder hypocriet dan in Frankrijk (eerlijker wat ...), maar we weten wat mensen motiveert.

Kijk naar ons: bij 10 of 12 jaar terugkeer heb ik geen interesse, bij 6 jaar terugkeer begin ik te kijken, bij 3 teken ik!

Did67 schreef:Er zijn meerdere gevallen van panelen van in de twintig. Dit betekent niet dat er op UW dak GEEN A-teken in het MIDDEN zal zijn dat zal vallen. EN het zal heel vervelend zijn.


Ah, het kan "zo" een compleet paneel laten vallen?

In het geval dat het product niet langer op de markt bestaat, verhindert niets:
a) zet er nog 1 compatibel in maat / spanning
b) om dit paneel te omzeilen

Damn Zero Risk is onzin ... als je niets wilt riskeren, moet je niet geboren worden! Het leven is een risico!

Nulrisico is de luxe van een te rijke samenleving!

Did67 schreef:Bij PRIORI zou de risicofactor vrij laag zijn omdat ik, ik weet niet waar, een zeer goedkope "vervangende" verzekering zag. In het algemeen is het de waarde van het systeem x de kans op het optreden van de onaangename gebeurtenis x marge


Goede opmerking, aan de andere kant vertelde een van de bedrijven waarmee we contact hadden ons dat deze "op speciale PV-verzekering" duidelijk pipo was en dat we de PV gewoon moesten melden bij onze huidige huisverzekeraar ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 20/08/09, 21:56

Nou, toch al te veel paniek:

1) zoals we al zeiden, een klein los paneel: indien nodig kunnen we de installatie opnieuw installeren.

2) Hoe dan ook, hoeveel jaar sturen we dit soort speelgoed de ruimte in?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 187-gasten