Potabilisatie van regenwater door UV-behandeling

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Gilo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 29/04/04, 16:51

Potabilisatie van regenwater door UV-behandeling




par Gilo » 05/05/04, 16:47

Dag
Ik las vorige maand in S&A dat er een proces was om regenwater drinkbaar te maken voor consumptie door het simpelweg onder een lamp te laten
UV.
Wie kan mij meer vertellen?
MERCI
Gilo
0 x
Gilles 59
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 10/09/05, 21:20




par Gilles 59 » 16/09/05, 20:47

want uv hier is een serieus adres en niet te duur om op te geven

http://www.bordas.fr/welcome.htm
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 17/09/05, 10:44

Kunt u een prijs geven voor het apparaat dat u hebt gekocht.
een idee krijgen van wat ze aanbieden.
Ik heb er 2 nodig, één voor het zwembad (volgende zomer) en de andere
om water (douches) te ontsmetten alvorens het te verwarmen (ai
de schimmel van legionellose) .Ik ben van plan het sanitair af te maken
houtketel deze herfst.
0 x
RaStiScar
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 13/09/05, 15:04




par RaStiScar » 17/09/05, 17:17

UV-lampen zijn niet nodig

het regenwater is in principe al drinkbaar. Wat slecht is, is waar het wordt opgeslagen, waar het stroomt, enz ...

om drinkwater te maken neem je een seine-fles, je vult het met half water, je schudt het zodat het water met zuurstof vult en je laat het een paar uur in de zon liggen. Het doodt alle bacteriën.

Ik doe dit en ik werd niet ziek van het water (zeg ook om andere redenen)

Er zijn alle details op onpeutlefaire.com in een artikel waarin wordt uitgelegd hoe drinkwater te krijgen bij een overstroming.

A+
0 x
Avatar de l'utilisateur
A2E
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 235
Inschrijving: 15/12/04, 11:36
Plaats: de hal deur 16




par A2E » 19/09/05, 21:18

een heel eenvoudig ding bestaat ook uit het vullen van een deel van de regenpijp van de goot met houtskool voorafgegaan door grof zand dan fijner
vervang alles van tijd tot tijd omdat het bijna niets waard is
het is een techniek die door het leger wordt gebruikt wanneer ze geen drinkwater meer hebben
0 x
musje
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 214
Inschrijving: 30/09/06, 21:23
Plaats: Zuid-West




par musje » 06/10/06, 13:54

hello,

wat betreft UV-behandeling, dit is een goede antibacteriële, it din alles wat in water leeft (bacteriën, bacteriën, virussen, enz.), maar pas op dat het filters niets !! , dus als er geen filtering stroomafwaarts van UV is, drink je toch alle lijken ......, en je handelt niet op de "verontreinigende stoffen" ......

RaStiScaR schreef:het regenwater is in principe al drinkbaar.

wees voorzichtig ... het is niet veilig om te zeggen dat ... dit is niet het geval !!

A2E schreef: een heel eenvoudig ding bestaat ook uit het vullen van een deel van de regenpijp van de goot met houtskool voorafgegaan door grof zand dan fijner

de beste manier om ook de afdalingen te stoppen ...

amicalement

: Wink:
0 x
goed hello to you !! ...
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 06/10/06, 23:06

musje schreef:hello,

wat betreft UV-behandeling, dit is een goede antibacteriële, it din alles wat in water leeft (bacteriën, bacteriën, virussen, enz.), maar pas op dat het filters niets !! , dus als er geen filtratie stroomafwaarts van de UV is, drink je nog steeds alle lijken

ja, zoals wanneer we eten :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY




par lio74 » 07/10/06, 18:17

gilo schreef: Dag
Ik las vorige maand in S&A dat er een proces was om regenwater drinkbaar te maken voor consumptie door het simpelweg onder een lamp te laten
UV.
Wie kan mij meer vertellen?
MERCI
Gilo


als het het volgende is, nou jpeux raak je aan 2 woorden omdat ik een prototype in het lab zag ... het is zonne-potocatalyze! de katalysator (activator van de reactie) bestaat uit Ti2-deeltjes (titaniumoxide). het principe legt eenvoudig uit:
-> zonlicht activeert de UV-gevoelige katalysator (energiegolf, foton ...)
-> volgens hetzelfde natuurkundige principe dat door fotovoltaïsche (PV) -cellen wordt gebruikt, zijn er elektronen en dus gaten die een energieniveau verhogen en die het mogelijk maken om de radicalen (moleculen) te combineren die verontreinigende stoffen oxideren of vasthouden.
-> de zorg is de fixatie van een dunne laag TiO2
-> de andere zorg is dat de opbrengst alleen goed is onder UV c straling ... dus er is nog een proto met een PV paneel om een ​​UV c lamp van stroom te voorzien (golflengte ongeveer 250 nm) ...

voalou Ik hoop dat het duidelijk is, en dat is wat je leest op S&A. er is een klasgenoot mee bezig ... er is een project om wat te installeren in afrika => decontaminatie van putten! als je meer info wilt, aarzel dan niet! :D
daar heb ik niet langer de capaciteit om te volgen, maar ik geloof dat het voor het eerste prototype en onder de zon van onze breedtegraden, overdag 1L is, te bevestigen!

voor raStiScaR:
cool ... ik had erover gehoord, maar ik heb het nooit geprobeerd ... :|

voor A2E:
nou, het komt neer op fyto-zuivering ... direct in de goot ... zacht, zolang je 2 of 3 tanks doet voor je hersteltank en voila! : Cheesy:

@+
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan
volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!
MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!
musje
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 214
Inschrijving: 30/09/06, 21:23
Plaats: Zuid-West




par musje » 08/10/06, 12:01

hello,

Ik denk dat het goed is photokatalyse waarover u Lio74 spreekt

zien :
>
http://www.ecrin.asso.fr/?q=node/4012
http://hydre.auteuil.cnrs-dir.fr/dae/co ... poleID=105
http://labo.univ-poitiers.fr/lcee/photocatalyse.htm
http://www-lepmi.inpg.fr/poe/themes/photocatalyse.html
http://biblion.epfl.ch/EPFL/theses/1992 ... atalyse%22

maar is dat waar u het over Gilo over had, en specificeerde:
een proces voor de zuivering van regenwater voor consumptie door eenvoudige passage onder een licht
UV.
???

amicalement : Wink:
0 x
goed hello to you !! ...
Avatar de l'utilisateur
kmala
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 03/10/06, 20:50
Plaats: gironde




par kmala » 08/10/06, 15:46

Waarschuwing: UV doodt bacteriën, maar als het water is vervuild met chemicaliën werkt het niet: dioxine, zure regen enz
.
Door nadelen schud de waterfles zodat deze zuurstofloos is c niet echt verkeerd maar een beetje simplistisch.
c wat we doen voor Lyonnaise: oxidatie van water door luchtinjectie om een ​​neerslag te maken dat vervolgens wordt teruggewonnen door een zandfilter. het werkt voor veel chemicaliën maar niet allemaal
0 x

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 129-gasten