Potabilisatie van regenwater door UV-behandeling

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 08/10/06, 15:53

Een plastic fles zwart geverfd in de zon gedurende 2 dagen en de bacteriën zijn HS...pkoi maak het ingewikkeld als je het simpel kunt maken?

Ik zag dit op een humanitaire site. Ik herinner me geen lek...(de techniek is ook geldig voor het verkleuren van huisbrandolie, maar duurt 2 weken : Cheesy: )

Anders dezelfde opmerking als Kmala voor chemische verontreinigingen...maar we hebben het over regenwater...dus a priori niet verontreinigd...
0 x
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY




par lio74 » 12/10/06, 13:54

musje schreef:hello,

Ik denk dat het goed is photokatalyse waarover u Lio74 spreekt

zien :
>
http://www.ecrin.asso.fr/?q=node/4012
http://hydre.auteuil.cnrs-dir.fr/dae/co ... poleID=105
http://labo.univ-poitiers.fr/lcee/photocatalyse.htm
http://www-lepmi.inpg.fr/poe/themes/photocatalyse.html
http://biblion.epfl.ch/EPFL/theses/1992 ... atalyse%22

maar is dat waar u het over Gilo over had, en specificeerde:
een proces voor de zuivering van regenwater voor consumptie door eenvoudige passage onder een licht
UV.
???

amicalement : Wink:


: Lol: natuurlijk :pijl: Fotokatalyse!! sorry voor de typefout...
zo niet voor het project waar ik het over had, zie op labo.univ-poitiers... vriendelijk aangeven door pierrot :D
het is jammer dat we alleen de foto van het 1e prototype zien en geen toegang hebben tot uitleg....

Ik wil graag een kijkje nemen op de andere aangeboden sites... bedankt!

anders vergat ik te specificeren: TiO2 is chemisch stabiel en niet giftig voor mensen (""blijkbaar""" omdat het nog moet worden gecontroleerd op basis van de verhoudingen en duur van consumptie)
en ik geloof dat de redoxreacties die door deze katalysator worden geproduceerd, bepaalde chemische producten vernietigen... om te zien! :?

@+
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan
volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!
MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 12/10/06, 14:02

Christophe schreef:Een plastic fles zwart geverfd in de zon gedurende 2 dagen en de bacteriën zijn HS...pkoi maak het ingewikkeld als je het simpel kunt maken?


nee nee de fles is transparant om UV-stralen op te vangen!
aan de andere kant zet je het op een zwarte achtergrond om de zon aan te trekken! zoals op het dak ;-)

2 uur in de volle zon en 5 dagen bij bewolkt weer, doodt 99.5% van de bacteriën...

er zou een geautomatiseerd systeem kunnen zijn met blootliggend reservoir, pomp en buis!!!!

het zand + koolstoffilter werkt ook als filtratie, maar hoe weet je wanneer je de koolstof moet vervangen?

voor de afdaling van water kunnen we altijd 2 afdalingen op een goutière zetten! sowieso drinkwater, behalve koffie en pastis, dat is niet nodig! : Lol: : Lol:
0 x
john33
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 29/05/07, 14:27




par john33 » 01/06/07, 15:05

Een veel goedkoper systeem dan het kopen van een heel apparaat dat alleen dient om de fabrikant of de detailhandelaar te verrijken:
U behandelt zelf de oppervlakken die in contact komen met water: http://www.cyberbtp.com/actus&dossiers/ ... ticle=5669
Ik heb het getest, gecontroleerd, het is geweldig!
Op goede voet...
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 01/06/07, 21:05

jonule schreef: sowieso drinkwater, behalve koffie en pastis, dat is niet nodig! : Lol: : Lol:


Heb zelfs geen koffie nodig, we koken het, na :P :P :P *

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Tarzan
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 25/09/07, 15:06
Plaats: Balma (31)




par Tarzan » 25/09/07, 16:00

Regenwater is niet drinkbaar bovendien is het gedemineraliseerd,

Ik geloof dat het eenvoudigste systeem omgekeerde osmose, uv en remineralisatie is. Te controleren. Maar je hebt een grote tank nodig die regenwater opvangt, een tank die vuil water van de osmose-unit opvangt en een tank die schoon water opvangt.

Het ziet er ingewikkeld uit maar het is te doen.
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 26/09/07, 14:00

Ik meen zoiets op een kermis te hebben gezien (Christopher kan misschien preciezer zijn). Het idee leek me geweldig totdat ik de prijs zag: in feite winstgevendheid voor mijn kleinkinderen...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 26/09/07, 20:38

Uh ik snap niet waar je het over hebt Christine aan de andere kant regenwater drinkbaar maken dankzij een omgekeerde osmose zal het economisch nooit rendabel zijn in vergelijking met kraanwater...

Voor UV kunnen ze een interessante behandeling zijn voor bijvoorbeeld douchewater...maar ze zijn over het algemeen niet voldoende om 100% van het water drinkbaar te maken...tenzij de UV veel te groot is (= enkele duizenden euro's).

Maar pas op, een UV-lamp is 8000 uur effectief en rond de € 100,-. Dus om de 3 tot 4 jaar te veranderen...

anderszins regenwater dat op de grond valt is meestal drinkbaar (behalve misschien in grote steden of industriële gebieden), is het achteraf, tijdens de opslag, dat het besmet is...
0 x
musje
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 214
Inschrijving: 30/09/06, 21:23
Plaats: Zuid-West




par musje » 27/09/07, 12:03

Hallo,

sta me toe een paar dingen recht te zetten...

Regenwater is niet drinkbaar bovendien is het gedemineraliseerd,

het is niet nodig om de "meteoriet" ("vallende") EDP als drinkbaar of niet te beschouwen ... aangezien het niet in deze staat is die later zal worden gebruikt ....
wat betreft de bewering dat regenwater "gedemineraliseerd" is .... het is hetzelfde .... in de meteorietstaat = wat maakt het uit, maar eenmaal opgeslagen in een betonnen tank ... is dit niet meer waar !!!
> thuis heeft mijn onbehandeld water (in tank) een °Th van 6 ......!


Te controleren. Maar je hebt een grote tank nodig die regenwater opvangt, een tank die vuil water van de osmose-unit opvangt en een tank die schoon water opvangt.

:schok:
heuuu....dat is veel voor niet veel allemaal.... !!
op basis van een goede betonnen stortbak, een goede osmose-unit (met of zonder tank, afhankelijk van het model), kan het spoelwater direct weer in de stortbak worden geïnjecteerd, en het osmosewater... direct worden gebruikt!!! !! .....
= 1 enkele stortbak en geen waterverlies .....!!!!!!
(hier passeert ze "econologie" ..!!)


Het idee leek me geweldig totdat ik de prijs zag: in feite winstgevendheid voor mijn kleinkinderen...

het hangt er (helaas) allemaal van af wie verkoopt jou wat!!! ....


maar ze zijn over het algemeen niet voldoende om 100% van het water drinkbaar te maken...tenzij de UV veel te groot is (= enkele duizenden euro's).

het is volledig afhankelijk van het type water en de kwaliteit ervan vóór de behandeling .....
en dat kan nogal verschillen....


het is daarna, tijdens de opslag, dat het besmet is...

Ik zou zeggen: precies .. als we accepteren om naar het type opslag te kijken, en de term "besmet" niet te overdrijven .... :D

omdat het een van de verwarringen is die zeer goed in stand wordt gehouden door de autoriteiten en de tegenstanders, om het regenwater (druppelend op daken en op gronden!) te vergelijken met het opgevangen en opgeslagen regenwater....
heel weinig "vuil" of "verontreinigd" bij goede installatie, en vooral bij goede voorfiltratie....!


regenwater drinkbaar maken dankzij omgekeerde osmose economisch zal het nooit rendabel zijn in vergelijking met kraanwater...

op basis van een goede installatie, met goede apparatuur, is het niet nodig om je toevlucht te nemen tot omgekeerde osmose om regenwater drinkbaar te maken...., dus in die geest ben ik het er mee eens.. ..
aan de andere kant is het investeren in een volledige installatie voor "integrale recuperatie" (alle toepassingen, autonoom, inclusief drinkwater) de meest winstgevende oplossing die er is, zowel vanuit economisch, ecologisch als kwalitatief oogpunt.. ..!!!!
Ik ben ervan overtuigd dat deze optie binnen 10 jaar een voorrecht zal zijn..!!!! (voor degenen die zullen worden uitgerust natuurlijk ...)


hartelijk : Wink:
0 x
goed hello to you !! ...
Tarzan
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 25/09/07, 15:06
Plaats: Balma (31)




par Tarzan » 27/09/07, 14:42

en omgekeerd osmosewater ... direct gebruikt!!!!! .....


Ik ben het niet helemaal met je eens gezien de stroomsnelheid van een osmose-eenheid, zelfs een grote, of anders is het tandenpoetsen of douchen of water in de pan gieten...
0 x

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 152-gasten