Willekeurige geuren in huis

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Bengalen77
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 17/01/22, 08:42
x 2

Willekeurige geuren in huis




par Bengalen77 » 26/01/22, 18:27

Bonjour à tous,

Misschien heeft iemand dit eerder meegemaakt of kan mij helpen.

Ik heb 2 jaar geleden in augustus een boerderij gekocht en we merkten dat er een sanitaire geur hing zodra we onder de douche stonden. Uit mijn geheugen begon het in september en duurde het 1 maand... daarna niets, zonder ook maar de minste actie te hebben ondernomen.

Dit baarde me geen zorgen, aangezien we 2 septic tanks hadden en ik dacht dat het zou verdwijnen door over te schakelen naar een microstation sinds ik het had gepland.

Tussen september en de volgende zomer kwamen de geuren misschien twee keer terug, telkens gedurende 2 tot 1 weken.

Vorig jaar (juli) heb ik daarom het sanitair veranderd en ben ik overgestapt op een microstation. Geen geuren meer tot deze maand, of het is al 3 weken dat het stinkt zodra we douchen.

Wat betreft geuren, ter verduidelijking, het ruikt noch in de sanitaire ruimtes, noch in de S2Bains, noch in de evacuaties. De geur komt midden in de Salon aan... dus ik begrijp het niet.

Dat is mijn zorg, als jullie ideeën en oplossingen hebben, ben ik geïnteresseerd.

Dankjewel.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Willekeurige geuren in huis




par izentrop » 26/01/22, 18:31

Hallo,
Een sifon die opdroogt, een gootsteen of een weinig gebruikte douche?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: Willekeurige geuren in huis




par Macro » 26/01/22, 18:39

De valventilatie te dicht bij een raam... Of een valdecompressieklep verstopt achter een defecte placo-wand
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: Willekeurige geuren in huis




par GuyGadeboisTheBack » 26/01/22, 18:41

Macro schreef:De valventilatie te dicht bij een raam... Of een valdecompressieklep verstopt achter een defecte placo-wand

Ja, of er mist ergens een sifon, dat kan gebeuren in sommige oude huizen waar de afvoer weinig afschot heeft.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: Willekeurige geuren in huis




par Macro » 26/01/22, 18:45

Een ontbrekende sifon zou sterk ruiken in de betreffende kamer... En al die tijd... kortom, als een aanwezige triphon : Cheesy:
2 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: Willekeurige geuren in huis




par GuyGadeboisTheBack » 26/01/22, 18:46

Macro schreef:Een ontbrekende sifon zou sterk ruiken in de betreffende kamer... En al die tijd... kortom, als een aanwezige triphon : Cheesy:

Soms ligt het aan de wind... : Mrgreen:
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Willekeurige geuren in huis




par izentrop » 26/01/22, 18:52

Macro schreef:De valventilatie te dicht bij een raam... Of een valdecompressieklep verstopt achter een defecte placo-wand
Het is niet langer legaal.
Beeld
In zijn geval denk ik dat het meer een probleem is van een lege sifon.
Dernière édition par izentrop de 26 / 01 / 22, 18: 57, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: Willekeurige geuren in huis




par GuyGadeboisTheBack » 26/01/22, 18:55

izentrop schreef:Het is niet langer legaal.
Misschien is het een boerderij die niet nieuw is, Zombiezy...
Beeld
1 x
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 669
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272

Re: Willekeurige geuren in huis




par SixK » 26/01/22, 19:06

Haar, algen of andere schimmel in de leidingen.
Een kleine stofzuiger bedoeld om water op te zuigen (zoals Karcher of een ander merk), dat zou het probleem voor een maand moeten oplossen.
0 x
Optimisten uitgevonden vliegtuigen, parachutes pessimistisch. George Bernard Shaw.
Dacht persoonlijk, ik beter begrijpen waarom de grote bazen uitvinder van de gouden handdruk.
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: Willekeurige geuren in huis




par GuyGadeboisTheBack » 26/01/22, 19:33

Of een hogedrukfret die we aansluiten op de Kärsher. Ik heb er een, het werkt als een gek.
0 x

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 163-gasten