grondwaterstand?

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
david.prilliez
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 16/06/19, 22:28
x 1

grondwaterstand?




par david.prilliez » 16/06/19, 22:57

Bonjour à tous,

Ik heb net je ontdekt forumen ik hoop dat, gezien de vele betrokken experts, een van jullie mij zal kunnen informeren.

Mijn vrouw en ik hebben drie jaar geleden een oud huis gekocht om te renoveren.
We hebben een hoge luchtvochtigheid in de wanden met betrekking tot capillaire opkomst die we gedeeltelijk hebben behandeld met hydrofobe injectie van hars. Het gebied waar het huis zich bevindt is nat door de aanwezigheid van een nabijgelegen rivier en ik vermoed dat de aanwezigheid van een watertafel hoog genoeg is.
Deze vermoedens lijken te zijn bevestigd sinds we begonnen met de renovatie van een badkamer op de begane grond.
Inderdaad, het toilet werd zonder duidelijke reden een paar centimeter verhoogd en ik begon op te ruimen wat mij een kleine, onnodige betonnen plaat leek. En daar, "plons!" ... Wat is dit geluid? ... Door deze plaat geleidelijk op te ruimen, realiseer ik me dat er een oude kluis is met de vloot eronder! Dit gewelf was gedeeltelijk ingestort en de voormalige eigenaars hebben er een plaat van gewapend beton overheen gestort.
Dit is een soort oude ondergrondse kelder die over de volle breedte van het huis loopt (ongeveer 4m op 1,5m), met goed water aanwezig!
Ik heb een lege kelderpomp gebruikt om deze leeg te maken.
Het probleem is dat de volgende dag het niveau al goed gestegen was!
Omdat de toegang tot de buitenkant volledig is geblokkeerd, concludeer ik dat het de grondwaterspiegel is die teruggaat ...
Dit verklaart dat de achterliggende schuur, waarvan de grond klei is, veel tekenen van opstijgend vocht heeft (met name zout op de stenen).

We kunnen zelfs de creatie van onze douche in de staat beschouwen als we zijn direct boven deze kluis, en dat uitbetaling aan de toekomstige ontvanger zou ons ertoe brengen om de structuur ervan aan te vallen. .
Wat kun je volgens jou doen?
Weggaan zoals het is door deze "stortbak / put / kelder leeg te maken?" en een pompsysteem installeren om het water op te vangen?
Maximaal opruimen, een polyane installeren en beton gieten (waarmee een paar m3 wordt gemaakt!)?
Sluit het stuk dat ik gebroken heb en open de toegang naar buiten door een raam aan de buitenmuur te installeren?

In het kort ... We zijn een beetje verloren mijn vrouw en mij ...

Bij voorbaat dank voor uw suggesties.

Met vriendelijke groet,
David.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360

Re: Grondwater?




par Forhorse » 17/06/19, 07:35

Ik heb geen ervaring met dit soort problemen, maar ik ben er vrij zeker van dat het onmogelijk is de doorgang van vocht te blokkeren, je kunt zoveel polyanne en m3-beton als je wilt plaatsen , je huis zal altijd nat zijn.
Ik zou in de eerste plaats proberen dit water zo veel mogelijk te evacueren, op een natuurlijke manier (zwaartekrachtstroming zoals een pijp met grote diameter die ver stroomafwaarts is gericht) en zo niet met een pomp met alle nadelen die het met zich meebrengt (verbruik van energie, onderhoud, risico van pech op het verkeerde moment, enz ...)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241

Re: Grondwater?




par Remundo » 17/06/19, 08:01

in onze moerassige velden maken we drainages, namelijk leidingen die in sleuven worden gelegd en in de richting van de helling van de grond.

het is een hoop werk.

Ik heb een video voor een huis gevonden:

0 x
Beeld
david.prilliez
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 16/06/19, 22:28
x 1

Re: Grondwater?




par david.prilliez » 20/06/19, 07:39

Allereerst bedankt voor uw antwoorden!
Een vakman moet morgen gaan om de situatie een beetje te analyseren.
De drainage-oplossing rondom het huis lijkt het meest geschikt om de luchtvochtigheid te verminderen, maar het kan ingewikkeld zijn om het te implementeren omdat het huis op terrassen ligt met dat van de buurman ...

Hierbij enkele foto's van onze "ontdekkingen" ;-)
Als je andere ideeën hebt, ben ik geïnteresseerd

A bientôt.

David
toebehoren
IMG_20190617_173505.jpg
Onder de kluis
IMG_20190617_173505.jpg (465.02 KB) keer bekeken 9449
IMG_20190617_173441.jpg
We kunnen de kluis observeren
IMG_20190617_173429.jpg
Na gedeeltelijk opruimen
découverte.png
De plaat die we hebben gebroken
discovery.png (687.2 KIO) 9449-tijden bekeken
1 x
david.prilliez
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 16/06/19, 22:28
x 1

Re: Grondwater?




par david.prilliez » 25/06/19, 09:34

re-

Na overleg met de vorige eigenaar bleek dat deze holte als een oude septic tank diende.
Het was gedeeltelijk gevuld, maar het werd jaren geleden nog steeds 13 gebruikt.

We dachten de plaat te breken die hem bedekt, dan helemaal leeg te maken en beton te gieten om de juiste muren rondom te maken.
Denk je dat het water dat van de grondwaterspiegel komt, kan worden uitgebuit?

Binnenkort

D.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241

Re: Grondwater?




par Remundo » 25/06/19, 10:58

bah niet zeker of het drinken van het hele jaar ... het water tafel drinkt principe, maar gaat omhoog, het zorgt er voor verschillende dingen, vooral als het een oude septic tank ... : Roll:

na als je tuiniert, kan het als een bron dienen.
0 x
Beeld
david.prilliez
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 16/06/19, 22:28
x 1

Re: Grondwater?




par david.prilliez » 25/06/19, 13:09

Hallo Remundo,

Inderdaad, het lijkt een beetje riskant om het voor iets anders dan de tuin te gebruiken, gegeven wat de aarde jarenlang heeft geabsorbeerd.
In het beste geval werd verwacht dat het zou worden gebruikt om de toiletten van stroom te voorzien.

A+
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241

Re: Grondwater?




par Remundo » 25/06/19, 13:33

het toilet, het kan ook passeren : Wink:

maar je hebt een pomp en een spoelsysteem nodig dat de pomp stopt.
0 x
Beeld
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Grondwater?




par Ahmed » 25/06/19, 13:36

Het beste is een pomp gekoppeld aan een kleine tank: hij werkt op zichzelf volgens monsters ...
2 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
jardama
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 161
Inschrijving: 07/06/19, 13:47
x 7

Re: Grondwater?




par jardama » 25/06/19, 23:00

Ik zou me uit te rusten met een dompelpomp het oppompen van water uit een put naar een water collector in beslag en kan het gebruik van het water in het herstel te maken voor het besproeien met een pomp gebied dan heb ik al.
Ik heb een verticale daling van ongeveer 15-meters plus de diepte van de bron (9m) en een afstand van 70-meters.
Heeft iemand ervaring met dit type pomp? Ik zag er een die geschikt lijkt te zijn (Brand Divertron / Jetly)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 203 gasten