grondwaterstand?

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189

Re: Grondwater?




par Remundo » 26/06/19, 00:02

24 m hoogteverschil is 2,4 drukbalk

het is nog lang, 70m ... het kan verliezen veroorzaken ...

Ik zou een ietwat gespierde 4 Bar-pomp (> = 1000 W) en een pijp met een grote diameter (19 mm) nemen, het moet werken.
0 x
Beeld
jardama
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 161
Inschrijving: 07/06/19, 13:47
x 7

Re: Grondwater?




par jardama » 26/06/19, 07:50

Heel erg bedankt voor uw antwoord

Ik heb een Guinard-pomp met een vermogen van 0,75 CV (twee vermogens worden onderscheiden in de technische fiches: geabsorbeerd vermogen en HP-vermogen) die het water op gaat maar niet snel stroomt, maar dat is belangrijk verleden. Ik wil mijn organisatie verbeteren zodat ik niet van de ene plaats naar de andere moet installeren / opnieuw installeren. Met twee pompen zal het comfortabeler zijn.
Ja, ik gebruik 19-slang ''

hier zijn de kenmerken van de pomp die ik denk te kopen
"Automatische dompelpomp uit de Divertron-serie voor het verpompen vanuit een put of cisterne.
- Max. Stroom: 4,2 m3 / h - Max. Druk: 3,4 en 4,5 bar - Vermogen: 0,75 en 1 CV
Spanning (V): Eenfase - 230 V
Automatische pomp: Ja
Turbine (materiaal): Noryl / Plastic
Elektrische kabel (in meter): 15 m
Veiligheidstekort aan water: Ja
Interne condensator: Ja
Touw: Nee
Mogelijke horizontale positie: Nee

Maximaal onderdompelingsniveau: 15 m "
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189

Re: Grondwater?




par Remundo » 26/06/19, 09:00

om eerlijk te zijn, is het alleen de feitelijke situatie die het resultaat zal geven.

0.75 CV, dat maakt in de 550 W, het kan een beetje zacht zijn in stroomsnelheid omdat de 70 m van de slang drukverliezen veroorzaakt zodra het water daar snelheid opneemt. Als de stroom u niet teveel zorgen baart, kan deze werken (de pomp gaat onder druk omhoog en vindt een stroombalans die al zijn vermogen absorbeert). Ik raad je aan om de krachtigste versie te nemen.
1 x
Beeld
jardama
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 161
Inschrijving: 07/06/19, 13:47
x 7

Re: Grondwater?




par jardama » 26/06/19, 12:13

Heel erg bedankt, het helpt als je niets weet over wat informatie. Ik weet niet veel over vermogen / stroom / druk. In mijn huidige installatie heb ik een pijp in verschillende stukken van verschillende grootte en met fittingen, het zou dingen niet moeten helpen! Ik zal proberen een 19 '' -pijp over de hele lengte te plaatsen
1 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Grondwater?




par Ahmed » 26/06/19, 13:51

... 19 mm in diameter en niet 19 ", dat zou bijna 50 cm zijn!
Het verwijderen van meerdere fittingen kan alleen drukverliezen verminderen ...
Zoals het spreekwoord Remundo, is het beter om te streven naar een pomp die niet te klein is, het is een garantie voor duur en betrouwbaarheid.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
jardama
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 161
Inschrijving: 07/06/19, 13:47
x 7

Re: Grondwater?




par jardama » 26/06/19, 14:17

Uh ja dat is wat ik 19 in diameter wilde schrijven!
De prijzen zijn een beetje hoog. Degene die ik heb gekocht: 180 euro. Ik draaide 4h om de 1500-liters van de recuperator te vullen !! Een beetje lang maar hey ik heb geen haast.
Degene die ik van plan ben te kopen: 370 €. Het wordt niet veel gebruikt, 5 tot 6 maximaal één keer per jaar .. Met hooi is er minder water nodig tenzij de hittegolf de hele zomer aanhoudt!
Als het een beetje regent, wat de recuperator snel genoeg vult, hoeft u op dat moment niet in de put te trekken.
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 161-gasten