Tuin irrigatiepomp met wasmachine?

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 26/03/09, 17:13

Il me semble que tout dépend de ce que tu veux faire : arroser "par rigolles" en laissant couler le tuyau, aspersion, goute à goutte... Et puis, la longueur (pertes en charge) et la pente (pression manométrique nécessaire pour "stijgen")...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6

Re: wasmachine pomp




par Cuicui » 26/03/09, 17:22

Christophe schreef:Ongeveer 700 W voor de pomp van de vaatwasser? Je bent ermee bezig, het lijkt me nog steeds enorm...

Een vaatwasserpomp moet krachtig water door de kleine gaatjes spuiten, vandaar dat er wat kracht nodig is.
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112

vaatwasser pomp




par Oli 80 » 26/03/09, 18:25

hallo, ik heb net gezien dat er modellen vaatwasserpompen zijn met twee afvoeropeningen, maar goed voor bewatering moet je een model vinden met een enkele afvoeropening, naar mijn mening zou dit type pomp het geval kunnen doen, we gebruikten een pomp aanpasbaar om te boren, het geeft voldoende druk om water te geven, als het maar werkt, waarom niet
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 26/03/09, 21:57

vaatwasserpompen geven een hoger debiet dan klassieke tuinbewateringspompen, maar minder druk: ze zijn bijvoorbeeld goed als zwembadfilterpomp

klassieke tuinbewateringspompen hebben een voldoende sterke druk van 2 of 3 bar om in lange tuinslangen met een kleine diameter te proppen: met slangen met een grote diameter zal een vaatwasserpomp veel meer debiet geven
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 04/04/09, 12:14

Ik denk dat de juiste vraag om eerst te stellen is: is er behoefte aan druk? (water geven door te sproeien)... Anders lijkt het me duidelijk dat het beter is om een ​​systeem met lage druk/hoge stroming aan te nemen en water te geven door onderdompeling, druppel voor druppel (als het water schoon is), door voor (don' t lach niet, het is de technische term wanneer je een kleine goot trekt die je vult met water - voorouderlijk systeem in mediterrane beschavingen in het bijzonder), enz...

Als er geen druk nodig is, lijkt het me dwaas om voor niets druk op te voeren (behalve de noodzakelijke overdruk door het water van waar het is naar het hoogste punt te brengen.. .).
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112

vaatwasser pomp




par Oli 80 » 04/04/09, 20:27

goedenavond, ik veronderstel dat om water uit de gaten op de washellingen te krijgen, je nog steeds een bepaalde druk nodig hebt, bovendien draaien de hellingen met de kracht van het water, een beetje zoals een systeem van automatische sproeiers

nou hier is nog een idee, gebruik de sproeibalken van de vaatwasser als automatisch bewateringssysteem, alleen als het mogelijk is
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112

Re: Tuin besproeien met een wasmachinepomp?




par Oli 80 » 13/04/20, 13:07

Hallo allemaal, hier is een onderwerp dat aan het licht komt, hier is een video die je zou moeten interesseren



hoe maak je een dompelpomp
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112

Re: Tuin besproeien met een wasmachinepomp?




par Oli 80 » 03/04/21, 23:29

Goedenavond, hier is nog een idee met een wasmachinepomp
0 x
nachtschade
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 44
Inschrijving: 28/01/15, 19:10
x 6

Re: Tuin besproeien met een wasmachinepomp?




par nachtschade » 04/04/21, 09:00

Ik heb een wasmachinepomp voor mijn vijver
ofwel moet het water in de pomp komen (lager dan het water),
ofwel moet je een terugslagklep plaatsen (test met de pomp 40cm boven het water) maar hij wordt meer warm
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112

Re: Tuin besproeien met een wasmachinepomp?




par Oli 80 » 04/04/21, 10:53

bellad schreef:Ik heb een wasmachinepomp voor mijn vijver
ofwel moet het water in de pomp komen (lager dan het water),
ofwel moet je een terugslagklep plaatsen (test met de pomp 40cm boven het water) maar hij wordt meer warm


Hallo, het ideaal zou zijn om de pomp onderdompelbaar te maken dankzij acrylhars, zoals in de video van mijn voorlaatste bericht
of een ander middel om de motor en de elektrische onderdelen af ​​te dichten om hem in het water te kunnen zetten
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 106-gasten