Azijn verzachter?

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 13/01/09, 19:49

Aandacht ! Door de kalksteen aan te vallen met azijn komt er CO2 vrij en dit is buitengewoon ernstig voor de planeet! :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 13/01/09, 19:55

Oeps, dat heb ik helemaal gemist...
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Davio
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 49
Inschrijving: 14/02/05, 21:17
x 1




par Davio » 14/01/09, 19:11

Leuke info over CO² en zout (geen tafelzout : Lol: ) van een wasverzachter wat komt er vrij? in de lucht en in het water...

Deze weekmakers intrigeren me echt, is het echt "The Solution"

Indy, voor zover je weet, is het niet slecht; Ik ken je niet of misschien ben ik een beetje paranoïde.
0 x
Davio
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 49
Inschrijving: 14/02/05, 21:17
x 1




par Davio » 14/01/09, 19:29

Controleren :? , raadt de ddass aan om geen onthard water te drinken en de ontharder alleen op warm water aan te sluiten...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 14/01/09, 19:48

Als ik het me goed herinner, maar ik ben er niet zekerder van, verhogen waterontharders het zoutgehalte van het water.
Wat niet ideaal is voor de nieren (dat weet ik zeker).
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 14/01/09, 21:03

U vindt er enkele antwoorden op uw vragen hier
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Davio
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 49
Inschrijving: 14/02/05, 21:17
x 1




par Davio » 14/01/09, 21:28

Hartelijk dank, ik vond deze link erg leuk.

de loodgieter presenteert een azijnsysteem (wit! ja is goed te specificeren) als curatief in één keer in hoge dosering.

Dosering door dosatron-achtige pomp (ingesteld op 1 / 1.5%) met een lichte dosering verleidt me nog meer.

Op de wasverzachters lijkt het alsof mijn lantaarn steeds meer gaat branden.. Het is inderdaad ..... Behalve voor de apparaten, maar niet voor onze kinderen en onze portemonnee.
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 16/01/09, 14:35

davio schreef:Leuke info over CO² en zout (geen tafelzout : Lol: ) van een wasverzachter wat komt er vrij? in de lucht en in het water...

Deze weekmakers intrigeren me echt, is het echt "The Solution"

Indy, voor zover je weet, is het niet slecht; Ik ken je niet of misschien ben ik een beetje paranoïde.

Ik maakte duidelijk een grapje. Champagne zit ook vol met CO2, dus als je de kurk knalt, komt er veel CO2 vrij, het is een gevaar voor de planeet : Lol: .

Voor azijn is het beter om het kokend te gebruiken, het is veel effectiever om te ontkalken.
0 x
Davio
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 49
Inschrijving: 14/02/05, 21:17
x 1




par Davio » 16/01/09, 18:28

Dus zuiniger met warm water ... goed voor verwarmingsapparatuur.

Voor de co2 zullen we zeggen dat het positieve vervuiling is : Lol: (inclusief champagne)
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 16/01/09, 19:14

Ik wil een zelden genoemde eigenschap van zout- en harsontharders benadrukken: ze verbruiken veel water tijdens de regeneratiefasen.
in de hierboven aangehaalde link laat het voorbeeld zien dat de ontharder elke 135 dagen 7 liter water verbruikt (dat rechtstreeks naar het riool gaat) !!
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik, het doet pijn aan mijn hart. en dan heb ik het nog niet eens over de verbruikte elektriciteit.

nog een punt: voor elektrische boilers wacht ik op iemand die mij door A+B bewijst dat kalksteen meer elektriciteit verbruikt.
de gedeeltelijke thermische isolatie van de weerstand veroorzaakt door kalksteen ralenti de overdracht van warmte ervan naar het water, maar waar wil je dat de warmte ergens anders heen gaat dan in het water.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 115-gasten