Verhoog de tankdruk voor gag

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
deidei
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 07/06/15, 14:00




par deidei » 07/06/15, 16:34

Ja, maar de programmeur blokkeert het water, toch?
en kan deze de pomp starten en stoppen?
Ik specificeer mijn project
tank=>pomp=>prog=>drukregelaar??=>knevelleiding
merci
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 07/06/15, 18:19

Een basisprogrammeur: nee. Het is een magneetventiel. In feite wordt dus het water afgesloten, maar de pomp werkt als er zonneschijn is. Behalve inderdaad om een ​​"by-pass" te plaatsen tussen de pomp en de programmeur: een leiding die hoger gaat dan de bovenkant van de tank bijvoorbeeld...

Als u uw druk bijvoorbeeld wilt aanpassen naar 0,5 bar, installeert u bijvoorbeeld een PVC-buis die op 5 m van het maaiveld in uw tank steekt... Tussen pomp en programmeur plaatst u een flexibele buis, die in PVC uitmondt. Geen waterdichte aansluiting, deze mag niet overhevelen!

Dus als er zonneschijn is, zal de zonnepomp pompen. Als de magneetklep open is, is de doorstroming te hoog / de druk te hoog en gaat het overschot naar de bypass... U heeft een drukbeperking op de hoogte waarop u uw bypass verhoogt. Ofwel alles gaat via het netwerk!

Als de magneetklep gesloten is, pompt de pomp in een lus door de bypass, aangezien het netwerk gesloten is. Maar omdat het je niets kost, behalve slijtage...

Als je wilt dat de programmeur ook je pomp aanstuurt, moet je een drukschakelaar in het circuit plaatsen: als de druk stijgt, zon maar netwerk uitgeschakeld, schakelt hij de pomp uit; als de druk daalt, gaat de magneetklep open en start hij... Maar met een druppeltje stopt hij niet met het doen van de jojo: snijden / inschakelen / snijden / inschakelen, omdat de gag-stroom waarschijnlijk laag is vergeleken met die van de pomp...


De drukregelaar: je hebt de karakteristiek van de pomp nodig en kent het debiet van de druppelaars. De curve geeft u de HMT (de "druk") waarbij de pomp pompt als functie van het debiet en omgekeerd, voor een gegeven hoogte, wat het debiet zal zijn.

Indien de HMT, voor de gemiddelde doorstroom, hoger is dan wat voor druppelaars wordt aanbevolen, heeft u een reducer nodig. Als u geen bypass heeft, wie fungeert dan als reducer?

Ik zou in de verleiding komen om te zeggen dat er met een kleine zonnepomp weinig risico is dat hij je circuit opblaast (dat is de rol van drukregelaars, wanneer je verbinding maakt met een huishoudelijk netwerk, bij 3 bar = 30 m waterhoogte!)
0 x
deidei
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 07/06/15, 14:00




par deidei » 07/06/15, 18:29

dank je wel. Ik had het eenvoudiger gedacht : Mrgreen:
bij dit type pomp zeggen ze dat hij stopt zodra je de kraan dichtdraait, dus het programma zou als kraan moeten fungeren, toch? en stop daarom de pomp
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 07/06/15, 21:55

Ik heb niet gezien dat het stopte toen we een kraan dichtdraaiden...???

Als dat het geval is, dan heb ik het inderdaad helemaal mis! En inderdaad, verder zoeken is niet nodig! Dit komt doordat hij een geïntegreerde drukschakelaar heeft. Maar ik zie het niet! Ik denk dat we voor het beoogde gebruik de pomp aan/uit zetten.

Ik heb de pdf gedownload en bij lage debieten (ongeveer 100 l per uur) kan het zelfs oplopen tot 6 bar. Een drukregelaar zal dus noodzakelijk zijn! [de gegeven curve komt niet geheel overeen met het aangekondigde debiet van 5 l/min in open circuit = druk van 0 bar; 5 l/min = 300 l/u maar de curve geeft meer dan 450 aan zonder de eenheid te specificeren!]
0 x
deidei
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 07/06/15, 14:00




par deidei » 08/06/15, 18:05

Bedankt voor je antwoorden, het is waar dat je aardig bent! : Cheesy:
Het spijt me, maar het is waar dat deze pomp blijkbaar geen drukschakelaar heeft, ik heb er zoveel gezien!
aan de andere kant deze wel:
http://www.solairepratique.com/pompe-su ... POS126.cfm
Wat denk je?
nogmaals bedankt voor je advies, het is waar dat ik er niet veel van weet
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5

Re: Tankdruk verhogen voor gag




par Hic » 13/06/15, 10:06

Hallo deidei
vergroot de diameter van de leiding die de programmeur en de verdeler verbindt
goedkoop proberen!
deidei schreef:Hallo,
Ik installeerde een tank 1000L in mijn tuin van ongeveer a1 m hoog waaraan ik een programmeur claber aquano video2 heb toegevoegd, gevolgd door een distributeur 4 kanalen die gag ondiseve in mijn moestuin voedt.
Het systeem werkt prachtig behalve, en ja, er is er een behalve : Cry: , dat wanneer de tank niet vol genoeg is, sommige druppelaars droog zijn wegens gebrek aan druk!
Heel hartelijk bedankt
0 x
deidei
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 07/06/15, 14:00




par deidei » 13/06/15, 10:56

bedankt Hic, ik heb vrijwel geen pijp tussen de prog en de distributeur, zeg maar 10 cm!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 167-gasten