Verbonden objecten, IoT, IoT

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13689
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: Connected Objects, IoT, IoT




par izentrop » 04/07/20, 15:26

Een Shelly-tutorial die ook de instelling door de Android-applicatie geeft https://www.domo-blog.fr/shelly-2-5-com ... ts-jeedom/ ... toegankelijk voor iedereen, ook voor nieuwelingen, maar de mogelijkheden blijven vrij beperkt.
phil59 schreef:Hoe noem je een vast ID? Het is een vast IP en je vingers zijn gevorkt? of wat is het?
Ik moet het hebben verward met ABC of de hond van Obelix : Wink:

Deze router met 5 functies bij minder dan 20E zou het moeten lukken als toegangspunt met zijn 5 dBi-antenne, waaraan een 24 dBi-schotel kan worden toegevoegd als er niet genoeg bereik is.

We gingen rond, persoonlijk heb ik daar geen behoefte aan, maar het regelen van de verwarming vanaf een smartphone zou voor mij handig kunnen zijn om de temperatuur te verlagen of te verhogen als we onderweg zijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360

Re: Connected Objects, IoT, IoT




par Forhorse » 04/07/20, 15:38

izentrop schreef:Een Shelly-tutorial die ook de instelling door de Android-applicatie geeft https://www.domo-blog.fr/shelly-2-5-com ... ts-jeedom/ ... toegankelijk voor iedereen, ook voor nieuwelingen, maar de mogelijkheden blijven vrij beperkt.


Dit is GROOTS voldoende voor de toepassing waar we het hier over hebben. (Ik heb er thuis 2 om buitenverlichting te beheren, dus ik kan heel goed zien wat er native mee kan en wat niet)
En voor meer mogelijkheden moet het worden geïntegreerd in een completere domotica-oplossing (Jeedom is een voorbeeld) met scenario en bedrijven, maar daar gaat het buiten het bereik van het verzoek (zelfs als het deel kan uitmaken van een functie van een domotica systeem)
1 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13689
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: Connected Objects, IoT, IoT




par izentrop » 04/07/20, 15:47

Forhorse schreef:Ik heb er thuis 2 om de buitenverlichting te beheren
Daarvoor heb ik infraroodsensoren. Bovendien is het een afschrikmiddel voor indringers. : Wink:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360

Re: Connected Objects, IoT, IoT




par Forhorse » 04/07/20, 16:35

Infraroodsensoren hebben hun beperkingen, in de winter met wind staan ​​ze constant aan.
En wat betreft het afschrikken van indringers, het schrikt ze niet lang af als je de enige bewoner bent binnen een straal van 1 km... Daarvoor vertrouw ik meer op een goed videobewakingssysteem (het is veel meer een afschrikmiddel)
Ik kies liever zelf wanneer het aan moet. En met mijn werk kan ik op elk moment van de nacht binnen of buiten zijn, dus een klok toevoegen is niet gepast.
Een afstandsbediening vanaf mijn smartphone bevalt me ​​heel goed (en ik hoop dat de geofencing-functie van de Jeedom-app op een dag correct werkt, zodat deze automatisch wordt ingeschakeld als ik thuiskom
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 505

Re: Connected Objects, IoT, IoT




par phil59 » 04/07/20, 19:22

Sonoff 433.JPG
sonoff 433.JPG (47.25 KiB) 2922 keer bekeken


Met een doos zoals die je bestuurt en met de telefoon, en in 433 ... werkt in wifi ....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13689
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: Connected Objects, IoT, IoT




par izentrop » 04/07/20, 23:45

phil59 schreef:sonoff 433.JPG (47.25 KiB) 18 keer bekeken
Met een doos zoals die je bestuurt en met de telefoon, en in 433 ... werkt in wifi ....
Ik wist het ook niet. Chinees die.
Mijn regenwatertanks staan ​​in een kelder onder mijn schuur, de tuin 100 m verder. Dit apparaat had voor mij nuttig kunnen zijn als we een werkingsduur van de uitgang konden programmeren. Ik gebruikte een 433 Mhz afstandsbediening, enigszins aangepast, en een Arduino om dit tempo in te stellen, wat overeenkomt met de tijd die de pomp nodig heeft om mijn buffertank in de tuin te vullen.
Forhorse schreef:Infraroodsensoren hebben hun beperkingen, in de winter met wind staan ​​ze constant aan.
Geen zorgen thuis, ik heb er een stuk of tien in functie in de gangen, kelder, werkplaats, schuur.
De sensoren moeten oordeelkundig worden geplaatst om te voorkomen dat ze een klein dier (kat, egel), voorwerpen of bomen die met de wind meebewegen, triggeren... Ik heb er zelfs enkele gemaakt met dit soort mode
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360

Re: Connected Objects, IoT, IoT




par Forhorse » 04/07/20, 23:59

Ik heb er verschillende geïnstalleerd in de manege, sommige nachten branden de lampen permanent (we kiezen niet altijd de omgeving rond de doorgangsplaatsen...) en omgekeerd heb ik er een paar waar het nodig is om als een dwaas te schudden zodat het detecteert en het geïntegreerde tempo eindigt altijd op het verkeerde moment als je iets anders moet doen dan passen.
Ik ben nooit overtuigd geraakt door deze detectoren.
Ik kies liever zelf wanneer ik aanzet en wanneer ik uitzet.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13689
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: Connected Objects, IoT, IoT




par izentrop » 05/07/20, 01:36

Voor de lamp die blijft branden, kan het een vastzittend relais zijn. Een klein tikje op de detector zorgt ervoor dat deze opstijgt. Dan kun je net zo goed het relais vervangen door een moc3041 en triac of mosfet in DC.

Het is waar dat sommige een beetje een rare logica hebben, je moet alleen de beste behouden die niet noodzakelijkerwijs de duurste zijn.
De mijne werkte oorspronkelijk met halogeenlampen, sindsdien vervangen door leds. Ik heb de detectoren gescheiden van de lampen om ze zo goed mogelijk te rangschikken. Horizontale detectie om activering bij kleine dieren te voorkomen. In sommige kamers heb ik een schakelaar parallel geschakeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360

Re: Connected Objects, IoT, IoT




par Forhorse » 05/07/20, 09:26

Nee, het is geen relais dat vastzit, anders zou het niet uitschakelen bij het aanbreken van de dag : Lol:
Niet kijken, mij ga je niet kunnen overtuigen, ik gebruik het maar in principe is het nog steeds shit.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 505

Re: Connected Objects, IoT, IoT




par phil59 » 05/07/20, 13:13

Sonoff 9.JPG
sonoff 9.JPG (43.42 KiB) 2851 keer bekeken
Deze heb ik minder dan 9 € betaald met de zapette.

Ik heb het al 2-3 jaar, tot nu toe had ik net een tp-sonde die het begaf...



De eerste die ik nam was een 4-stem, zonder 433, alleen wifi, voor 15€, maar niet cool om de ketel en lampen op dezelfde ingang van stroom te voorzien.

Ik geef nu de voorkeur aan "mono" stemmen.

Nog geen hacker om ze te gebruiken met een "raspberry" en jeedom....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 157-gasten