Verbonden objecten, IoT, IoT

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Connected Objects, IoT, IoT




par GuyGadebois » 02/07/20, 16:59

Het lijkt mij dat paarden menselijk contact nodig hebben, deze bevruchting. het vervangen van een ochtendbezoek door een "automaat" lijkt mij een mislukking. Als het achteraf kan voorkomen dat het midden in een orkaan, fooi, sneeuwstorm of andere stormen uitgaat, waarom niet?
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967

Re: Connected Objects, IoT, IoT




par Ahmed » 02/07/20, 17:17

Het is een misverstand over het fenomeen in het spel om te spreken van "afwijkingen" en "misbruik". Deze tools hebben natuurlijk voordelen, anders zouden ze geen kans hebben om de markt te penetreren, maar de nadelen die daar noodzakelijkerwijs uit voortvloeien, worden in dit stadium over het algemeen niet begrepen, aangezien ze zich pas later manifesteren. en in een context die hun perceptie verandert in de zin van acceptatie.
Acceptatie wordt des te gemakkelijker omdat het een sociale norm wordt die moeilijk of onmogelijk te negeren is: wat aanvankelijk de voorkeur had van de nerd, wordt een verplichting voor degenen die het niet willen ...

Het is niet jouw vraag, maar het is mijn antwoord ... : Mrgreen:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Connected Objects, IoT, IoT




par Grelinette » 02/07/20, 17:51

GuyGadebois schreef:Het lijkt mij dat paarden menselijk contact nodig hebben, deze bevruchting. het vervangen van een ochtendbezoek door een "automaat" lijkt mij een mislukking. Als het achteraf kan voorkomen dat het midden in een orkaan, fooi, sneeuwstorm of andere stormen uitgaat, waarom niet?

Het is waar ! ... Maar als ik om 7 uur mijn neus naar buiten steek en de neusgaten van mijn paarden ga schrapen, wrijven ze tegen me om me te vertellen dat ze blij zijn dat ze vanaf het eerste licht van de dag hun ontbijt hebben gehad 30 uur!

Daarna is er ook de avond ... en het komt voor dat ik om verschillende redenen later terugkom dan verwacht, en als ik ze hun avondmaal ga geven, zie ik dat ze de plaat hebben en ze kreunen een beetje. In dit geval, als de feeder was aangesloten, zitzak zitzak, vanaf mijn smartphone, in mijn auto vast in het verkeer, of discreet op de vergadering die lang duurt, programmeer ik het hooi-rantsoen voor 19 uur en alles is in orde!

Ik kan me voorstellen dat ik niet de enige ben die huisdieren, hond, kat, kip, hamster of slang heeft, die soms ongeduldig wachten op hun maaltijd ....

Dan zijn er in mijn geval nog andere interessante paardensporttoepassingen ...
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Connected Objects, IoT, IoT




par GuyGadebois » 02/07/20, 18:05

Grelinette schreef: de chat

Katten geven er niet echt om, zolang hun kom maar vol is. Het enige dat je moet weten is dat als je een paar dagen weg bent, je ze met de radio aan moet laten, het maakt ze menselijk. Als we het vergeten, als we terugkomen zijn het monden! : Cheesy:
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Peter
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 587
Inschrijving: 15/09/05, 02:20
x 312

Re: Connected Objects, IoT, IoT




par Peter » 02/07/20, 19:12

0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Connected Objects, IoT, IoT




par Grelinette » 02/07/20, 19:49

GuyGadebois schreef:
Grelinette schreef: de chat

Katten geven er niet echt om, zolang hun kom maar vol is. Het enige dat je moet weten is dat als je een paar dagen weg bent, je ze met de radio aan moet laten, het maakt ze menselijk. Als we het vergeten, als we terugkomen zijn het monden! : Cheesy:

Goede opmerking! de IoT-app moet daarom ook de radio kunnen inschakelen ... op afstand! : Cheesy:
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: Connected Objects, IoT, IoT




par ENERC » 02/07/20, 19:49

Dit onderwerp is niet om te debatteren over de verdiensten van deze technologie, maar om het te kennen en te weten hoe een project moet worden uitgevoerd dat het implementeert.

In dit geval wil ik de automatische feeder van mijn paarden op afstand kunnen beheren met mijn laptop ... en controleren of 's morgens hun rantsoen van hooi en pek is afgeleverd, om rustig terug naar bed te gaan met plichtsbesef volbracht! ...

De arduino doet het werk, maar ik vind de Raspberry Pi makkelijker te programmeren. Het is iets duurder dan de Arduino, het verbruikt meer, maar het is eenvoudig te programmeren door verbinding te maken met stopverf of een andere terminalemulator.

Als het om 's ochtends voor de avond "instructies" moet geven, is het voldoende om de 2 IoT's dichter bij het tijdstip van de overdracht te brengen, en vervolgens degene die loodst bij de paarden te plaatsen.
Voor stroom kunt u beginnen met oplaadbare batterijen of zelfs eenvoudiger met een draagbare batterij voor telefoons via de USB-poort. het kost maar een paar €.

Wat betreft de milieukosten, ik heb de CO2-gegevens niet gevonden om het te produceren, maar we kunnen een berekening maken door de prijs van het object exclusief belastingen te nemen: als het bijvoorbeeld 30 € HT waard is, dan is het is max. 300 kWh grijze energie in China voor € 1 per kWh. Zelfs met 100% kolenelektriciteit levert dat 300 kg CO2 op, ofwel 3% van de jaarlijkse uitstoot van gemiddelde Fransen.

Een app ontwikkelen op i-phone is nogal ingewikkeld. Op Android is de SDK-tool goed gedaan (gratis), maar moeilijk voor een niet-computerwetenschapper. U moet de Java-taal beheersen.
Het is gemakkelijker om een ​​e-mail te sturen met de instructies. Het IoT bij de paarden leest de e-mail en verzamelt de informatie daar. Onder Linux heb je alle tools om een ​​mailbox te lezen. Een kleine lus in shell of Python en voila.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Connected Objects, IoT, IoT




par GuyGadebois » 02/07/20, 19:52

ENERC schreef:De arduino doet het werk, maar ik vind de Raspberry Pi makkelijker te programmeren. Het is iets duurder dan de Arduino, het verbruikt meer, maar het is eenvoudig te programmeren door verbinding te maken met stopverf of een andere terminalemulator.

Het is allemaal erg leuk, maar het is niet binnen het bereik van Monsieur of Madame Toulmonde.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Connected Objects, IoT, IoT




par Grelinette » 02/07/20, 20:58

ENERC schreef:
Dit onderwerp is niet om te debatteren over de verdiensten van deze technologie, maar om het te kennen en te weten hoe een project moet worden uitgevoerd dat het implementeert.

In dit geval wil ik de automatische feeder van mijn paarden op afstand kunnen beheren met mijn laptop ... en controleren of 's morgens hun rantsoen van hooi en pek is afgeleverd, om rustig terug naar bed te gaan met plichtsbesef volbracht! ...

De arduino doet het werk, maar ik vind de Raspberry Pi makkelijker te programmeren. Het is iets duurder dan de Arduino, het verbruikt meer, maar het is eenvoudig te programmeren door verbinding te maken met stopverf of een andere terminalemulator.

Als het om 's ochtends voor de avond "instructies" moet geven, is het voldoende om de 2 IoT's dichter bij het tijdstip van de overdracht te brengen, en vervolgens degene die loodst bij de paarden te plaatsen.
Voor stroom kunt u beginnen met oplaadbare batterijen of zelfs eenvoudiger met een draagbare batterij voor telefoons via de USB-poort. het kost maar een paar €.

Wat betreft de milieukosten, ik heb de CO2-gegevens niet gevonden om het te produceren, maar we kunnen een berekening maken door de prijs van het object exclusief belastingen te nemen: als het bijvoorbeeld 30 € HT waard is, dan is het is max. 300 kWh grijze energie in China voor € 1 per kWh. Zelfs met 100% kolenelektriciteit levert dat 300 kg CO2 op, ofwel 3% van de jaarlijkse uitstoot van gemiddelde Fransen.

Een app ontwikkelen op i-phone is nogal ingewikkeld. Op Android is de SDK-tool goed gedaan (gratis), maar moeilijk voor een niet-computerwetenschapper. U moet de Java-taal beheersen.
Het is gemakkelijker om een ​​e-mail te sturen met de instructies. Het IoT bij de paarden leest de e-mail en verzamelt de informatie daar. Onder Linux heb je alle tools om een ​​mailbox te lezen. Een kleine lus in shell of Python en voila.

dank u ENERC voor deze technische reactie.

Maar ik kom terug op mijn eerste opmerking, namelijk dat er in zo'n project 3 technische stappen zijn:

1- De app die de instructies beheert (sdk), bijvoorbeeld 4 keer voor maaltijden gedurende de dag (6 uur, 12 uur, 16 uur, 19 uur of meer) kan programmeren, met mogelijk een terugkeer die zegt dat alles goed is gegaan.
A priori niets technisch ingewikkelds (als je de programmeertaal beheerst).

2- het netwerk die de informatie bevat: instructies van boven naar beneden (van de app naar het te beheren object, bijv. starttijden van maaltijden), back-upgegevens (kant-en-klare maaltijden, gestarte maaltijden, enz.)
Als netwerk is er GSM (SIM-kaart) maar die verbruikt veel, dus met weinig autonomie, maar we kunnen een klein zonnepaneel plaatsen. Door nadelen zijn er abonnementen aan 2 € / maand dus interessant, en gsm / arduino communicatiekaarten aan 15 €!
Er is ook het netwerk Sig Fox veel minder energieverbruikend dus met meer autonomie. Maar we moeten ook de kosten van het abonnement zien. (er zijn Sigfox / arduino communicatiekaart, ongeveer 50 €).

3 - Het verbonden object, in dit geval het systeem dat de opening van de kluisjes met de maaltijden activeert.
En als ik het goed begrijp, ENERCals je dat zegt De Arduino doet zijn werk het is op dit niveau dat het ingrijpt om een ​​motor, een elektrische slag of een ander openingssysteem te besturen ...
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13689
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: Connected Objects, IoT, IoT




par izentrop » 02/07/20, 21:23

Je hebt het over een gsm-verbinding, maar als de afstand tussen het huis en de plaats van eten niet erg groot is, is de wifi-oplossing goedkoper.

De module die ik aan het begin presenteerde, inclusief langeafstandsantenne, camera, inputs / outputs en is geprogrammeerd als een arduino https://fr.aliexpress.com/item/32983165020.html. Om energie te besparen is er voor zover ik weet een efficiënte interne functie.
als je zegt dat de arduino zijn werk doet, komt hij op dit niveau tussenbeide om een ​​motor, een elektrische slag of een ander openingssysteem te besturen ...
Nee, het is de besturingslogica, tussen de twee heb je een voedingskaart nodig die een relaiskaart kan zijn https://fr.aliexpress.com/item/32500961347.html
0 x

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 175-gasten