Veerafleider: behoefte aan verduidelijking

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Olivier22
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 178
Inschrijving: 06/11/08, 16:41
Plaats: 35 / 22
x 6

Veerafleider: behoefte aan verduidelijking




par Olivier22 » 23/06/22, 02:02

Dag
Ik wil waterslagdempers op mijn sanitaire installatie installeren.
Ik geef aan dat mijn doel niet stilte is, maar vooral de bescherming van de leidingen, die kwetsbaar zijn door constructie (tien jaar garantie overschreden, nu heb je ermee te maken)

Ik heb grofweg de 3 soorten geïdentificeerd:
- membraanbanden, die enorm en duur zijn, maar duurzaam en zonder problemen opblaasbaar zijn;
- "eenvoudige" banden die luchtkamers zijn zonder scheiding, vrij volumineus en die van tijd tot tijd moeten worden ontlucht;
-En die met piston+veer: de goedkoopste en de meest compacte.

Enkele banden hebben mijn voorkeur, maar ik ben bang dat ik niet genoeg ruimte heb om ze te plaatsen waar ik wil; en dan, wie weet waarom, zijn ze veel duurder dan hun lente-tegenhangers.

Dit zijn ook de meest voorkomende. Maar ze stellen me een aantal vragen:
1- Zijn ze net zo efficiënt als banden? (zuigertraagheid, wrijving: zoveel kenmerken die a priori de absorptie van de golf niet bevorderen)

2- Hoe kunnen ze worden gespoeld, aangezien het bovenste deel gesloten is?
Het lijkt me een utopie om te geloven dat water nooit boven de zuiger zal infiltreren... Heb ik het mis?

Bedankt voor je uitleg.
1 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2221
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Veerafleider: verduidelijking nodig




par phil59 » 23/06/22, 09:03

Hallo,
Waarom fragiel?
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Veerafleider: verduidelijking nodig




par Christophe » 23/06/22, 09:17

Ik heb dit model meer dan 12 jaar onder mijn gootsteen geïnstalleerd, geen zorgen... Het is de enige installatie en het werkt heel goed!

Hij zit op de koudwaterinlaat en werkt ook met warm water (maar dit moet wel afhankelijk zijn van de hydraulische installaties: een eventuele klep heft het rameffect op)

0 onderhoud, 0 reiniging nodig... alleen maar geluk!

anti_belier_hydraulique.jpg
anti_belier_hydraulique.jpg (128.8 KiB) 3283 keer bekeken


Ik denk dat het een veer is... en ik vind ook dat we niet meerdere (resonantie?)

Je kunt een klein expansievat gebruiken lijkt mij...maar het moet wel geschikt zijn voor drinkwater...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Veerafleider: verduidelijking nodig




par Christophe » 23/06/22, 09:20

Het is inderdaad een lente: https://www.caleffi.com/france/fr/catal ... ier-525040

En de notitie is goed gedaan: https://www.caleffi.com/sites/default/f ... 0_09fr.pdf

Om je 2e vraag te beantwoorden, is er een dubbel zegel:

Screenshot 2022-06-23 om 09-19-35 01020_FR - 01020_09fr.pdf.png
Screenshot 2022-06-23 om 09-19-35 01020_FR - 01020_09fr.pdf.png (40.92 KiB) 3283 keer geraadpleegd


Dit model heeft echter één beperking:

Begint te werken bij: 3 bar

Niet iedereen heeft 3 repen op de tap... ze hadden beter 1.5 tot 2 repen kunnen zetten...

Jammer dat we de lente niet kunnen tarreren...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Veerafleider: verduidelijking nodig




par Ahmed » 23/06/22, 14:55

Op een installatie van pakweg 2 bar zal het "ram"-fenomeen een sterke (en korte) overdruk veroorzaken die door dit type apparaat wordt gecompenseerd. Als dit niet het geval is en de overdruk slechts matig is (bijvoorbeeld minder dan 3 bar!), is dergelijke apparatuur niet nodig, vooral omdat de leidingen in het algemeen bestand zijn tegen deze schommelingen als gevolg van de vervormingen die over het geheel worden verdeeld en het is eerder het resulterende geluid dat de inzittenden hindert....
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9831
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2672

Re: Veerafleider: verduidelijking nodig




par sicetaitsimple » 23/06/22, 15:34

Ahmed schreef:Op een installatie van pakweg 2 bar zal het "ram"-fenomeen een sterke (en korte) overdruk veroorzaken die door dit type apparaat wordt gecompenseerd. Als dit niet het geval is en de overdruk slechts matig is (bijvoorbeeld minder dan 3 bar!), is dergelijke apparatuur niet nodig, vooral omdat de leidingen in het algemeen bestand zijn tegen deze schommelingen als gevolg van de vervormingen die over het geheel worden verdeeld en het is eerder het resulterende geluid dat de inzittenden hindert....


Ahmed, jij die over het algemeen zo goed schrijft, ik ga tegen jou dezelfde opmerking maken als tegen de tientallen jonge ingenieurs die ik in mijn relatief lange carrière heb gezien.
We schrijven geen 2 (of 3) maten, we schrijven 2 (of 3) maten. Net zoals we 2 of 3 m schrijven, als het een lengte is.
Aan de andere kant kun je twee of drie maten schrijven.
Nou ja, het balksymbool is balk. En het symbool voor "meter" is "m".

Kortom, ik zie niet in waarom je jezelf een accessoire zou ontnemen dat gericht is op het minimaliseren van deze waterslag als de installatie zodanig is dat ze belangrijk zijn. Het kan op de lange termijn behoorlijk destructief zijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6523
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641

Re: Veerafleider: verduidelijking nodig




par Macro » 23/06/22, 15:35

Persoonlijk heb ik een drukbegrenzer geïnstalleerd... Het vermindert het waterverbruik (voor douches en ander intermitterend gebruik) aanzienlijk door het debiet bij de kranen te verminderen... En vooral... Geen lekken meer op deze verdomde veiligheidsgroepen van de boiler ...maar goede waterslag... Eerlijk gezegd werkend in de industrie met allerlei soorten anti-bellier (blaas, veerzuiger, gaszuiger)...Ik kan je garanderen dat het noodzakelijkerwijs kapot valt na "enige tijd" : Cheesy:
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2221
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Veerafleider: verduidelijking nodig




par phil59 » 23/06/22, 15:48

Macro schreef:
"van een bepaalde tijd" : Cheesy:



Ahhhhhhhhhh, het is als de loop van het kanon.... : Lol: :pijl:
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Veerafleider: verduidelijking nodig




par Ahmed » 23/06/22, 16:08

Spelling is een onzekere "wetenschap" in het Frans en ik ken niemand die nooit fouten maakt. Bovendien is het niet zo ernstig zolang de opbouw van de zinnen maar correct blijft, de syntaxis acceptabel en de betekenis eenduidig...
Ik begrijp het verschil dat je maakt niet helemaal, oh* Sicétaitsimple, tussen het schrijven van de twee uitdrukkingen: "2 of 3 bar"En"twee of drie maten", kun je me ophelderen?
* Deze aanroep is op geen enkele manier ironisch... 8)

Afhankelijk van de omstandigheden is een drukbegrenzer heel verstandig. Wat de veiligheidsgroepen betreft, deze zijn ontworpen om het watervolume te evacueren dat uitzet telkens wanneer een verwarmingscyclus plaatsvindt en aangezien de klep van de genoemde groep zich in de lage positie bevindt, wordt de kalksteen "na een bepaalde tijd" op de zitting afgezet waardoor een klein permanent lek ontstaat. De echte oplossing is om een ​​kleine buffertank te plaatsen die overtollige volumes tijdens het verwarmen zal absorberen om ze tijdens het rekken opnieuw te verdelen.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2221
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Veerafleider: verduidelijking nodig




par phil59 » 23/06/22, 17:21

Ik maak me daar geen zorgen meer over....

kw is onjuist, het is kW met een hoofdletter W omdat er een meneer Watt was...

Ik verwissel graag kW en kWh, maar in de context is het begrijpelijk, maar puristen houden niet van ...

Ik werk in een hypermarkt, en toen ik dienst had, liet ik de maten en gewichten passeren...

Natuurlijk, verificatie van alle schalen, geen zorgen, we waren up-to-date in onze miniaturen en zijn standaard kg gaf 1 kg aan op alle schalen...

Elektronische labels die een punt geven in plaats van de komma, maar voor de man die we lieten zien duurder dan wat we daadwerkelijk verkochten...

En een poster in groenten en fruit...

Het afdelingshoofd schreef:

€1 per kilo "**********".

Ik denk niet dat een klant het zou hebben begrepen....

De man explodeerde en herinnerde me eraan dat kilo op zich geen maateenheid was, en dat het als kilogram moest worden geschreven...
En aan het einde, vertelt hij me, dat hij wil dat alle gewichten worden uitgedrukt in kilogram..

Ik die dacht dat de kg een eenheid van massa was, en niet van gewicht....

Dus.... iedereen kan het bij het verkeerde eind hebben, zolang het in de context maar goed te begrijpen is...
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 146-gasten