Vaatwasser op warm water (of gas, olie?) Op zonne-energie?

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
manet42
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 631
Inschrijving: 22/11/08, 17:40
Plaats: Lotharingen




par manet42 » 05/08/11, 18:58

Ik zal volgende week een reeks metingen doen op de LV om te bevestigen.
Voor de LL had ik de besturing verdubbeld, dus het leek me veilig.

JC
0 x
Voortdurend proberen, we eindelijk slagen. Dus meer het niet lukt, hoe groter de kans is dat het werkt.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 06/08/11, 12:11

1) Nogmaals, ik vind dit raar, maar ik wil niet suggereren dat de metingen niet goed zijn. We hebben elkaar altijd begrepen, we gaan niet kibbelen!

2) Ik herinner me een recent bericht over een kalibratie van de Ecowatt-meter... die valse resultaten opleverde (de helft, precies, als het geheugen goed is). Christophe, als hij daar langskomt, zal hij misschien vinden?

3) Misschien eens kijken naar een apparaat met bekend vermogen en continue werking: een soort waterkoker van zoveel watt gedurende zoveel minuten?
0 x
Avatar de l'utilisateur
manet42
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 631
Inschrijving: 22/11/08, 17:40
Plaats: Lotharingen




par manet42 » 07/08/11, 18:24

Hallo,
Geen probleem tussen ons....Zoals al gezegd.
Ik geef er de voorkeur aan om de metingen van de LV opnieuw uit te voeren; Ik had een fout kunnen maken en ook ik was verrast, ik dacht beter na.

JC
0 x
Voortdurend proberen, we eindelijk slagen. Dus meer het niet lukt, hoe groter de kans is dat het werkt.
Avatar de l'utilisateur
manet42
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 631
Inschrijving: 22/11/08, 17:40
Plaats: Lotharingen




par manet42 » 17/08/11, 21:51

Bonsoir,
Verificaties voor de LV
Gegevens fabrikant:
-Chrono programma, 30 min, 40°C, 10 L water, 0,65 kWh.
-Ecoprogramma, 128 min, 50°C, 13L water, 1,24 kWh.
Gebruik van het chronoprogramma.
Bij koud leidingwater T°= 15°C; 0,53 kWh.
Met warm water bij T° = 40/41°C; 0,35 kWh.
Besparing: 0,18 kWh.

De besparing had moeten zijn: delta T 25°C.
0,0116 x 25 = 0,29 kWh.
Meetapparaat om te controleren? of houd er rekening mee dat de cyclus korter is, veel minder dan 30 min. Ik zal het timen.

Over verbruik gesproken...een draadloze telefoon op zijn basis, 0,08 kWh gedurende 24 uur, laadt de batterijen op of niet. In een week, zoals 1 cyclus van LV!....

JC
0 x
Voortdurend proberen, we eindelijk slagen. Dus meer het niet lukt, hoe groter de kans is dat het werkt.
fredericponcet
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 95
Inschrijving: 29/06/11, 10:17

Wasmachine voorzien van warm water




par fredericponcet » 30/07/14, 15:49

dat is het ! Het is een jaar (of twee) geleden dat ik de apparatuur kocht, ik heb eindelijk de tijd genomen om de aansluitingen voor de warmwatervoorziening van de wasmachine te maken.

Warm water wordt verwarmd door een gasboiler.

Eerste test, op een "eco"-programma 30 min bij 30°C (degene die we het vaakst gebruiken): hij verbruikte ongeveer 600 Wh, hij verbruikt nu slechts ongeveer 200... de 400 Wh voor verwarmingswater wordt nu geleverd door gas .

Primaire energiebalans: vroeger verbruikten we 1800 Wh (3*600), nu verbruiken we nog maar 1000 (3*200 + 400). Ofwel 44% minder primaire energie!

Het enige dat overblijft is hetzelfde te doen op de vaatwasser, en te testen op het 60°C-programma van de wasmachine (de relatieve winst zal lager zijn omdat mijn mixer water levert van 55°C: er blijft dus een residu achter aandeel elektrische verwarming, maar de winst in absolute waarde zal veel groter zijn).

In ons geval is dat alleen zo in de winter, wanneer onze elektriciteitsproductie grotendeels afhankelijk is van de generator (we leven op een boot). In de zomer is onze elektriciteitsproductie 100% fotovoltaïsch, dus 0 kWh van "primaire" oorsprong in de klassieke zin... Kortom, het gebruik van dit systeem op dit moment komt in ons geval neer op de productie van CO2 terwijl dat voorheen niet het geval was' t produceert helemaal niets!
Maar het belang voor ons is om de wasmachine in alle seizoenen te kunnen gebruiken zonder noodzakelijkerwijs de generator te starten, en om de levensduur van de batterij te verlengen door de stroom die eruit wordt getrokken en de ontlaadsnelheid te beperken.

Aan de andere kant zal de winst in de winter over de hele linie reëel zijn, aangezien onze elektriciteit in de winter voor meer dan 80% uit een primaire bron komt (in dit geval stookolie).

PS het verbruik wordt geschat op basis van de meting van de energie die uit de batterij wordt gehaald. Dit wordt gemeten in Ah, dus voor een exacte conversie naar Wh zou een integrale berekening nodig zijn, aangezien de accuspanning varieert... Ik nam de gemiddelde spanning die over een jaar werd waargenomen. En ik negeerde parasitaire consumptie (af en toe een lamp aandoen, koelkast...) daarom geef ik geschatte waarden. Maar ze komen wel uit een meting en niet uit een theoretische berekening.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5

Re: Vaatwasser op zonneboiler (of gas, olie?




par Hic » 30/07/14, 17:32

Christophe schreef:Het staat allemaal in de titel, waarom sluiten we niet systematisch een vaatwasser aan op tapwater (sanitair warm water), bij voorkeur op zonne-energie? Dit om een ​​paar honderd elektrische kWh per jaar te besparen?

hi Christophe
Met andere woorden, voor zonne-energie

Hierdoor is het mogelijk om de zomerse overproductie die we doorgaans in de energiebak gooien, te consumeren,
en vermindert het risico op oververhitting en lekkende buizen.
- op voorwaarde van gelijktijdige consumptie met de productie

Helemaal om geen reserve meer te hebben voor de volgende dag,
omdat. . . wat geconsumeerd wordt, wordt niet meer geconsumeerd (exclusief afval)

Het ideaal van opslag/distributie is niet opslaan,
en om tegelijkertijd en op de productiesites te consumeren,
net als de Duitse fabrikanten in Noord-Duitsland die hun productie-eenheden starten binnen een 1/4 uur na het begin van de storm.
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 648
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 232

Re: Vaatwasser op zonne-warm water (of gas, olie?)?




par n.Chr. 44 » 04/12/19, 13:03

Hallo allemaal,

Late reactivering van de draad...

Heeft u modelreferenties (actueel sinds 2011) van vaatwassers met dubbele invoer (voor zonne-energie)?

Heb je er thuis?

Wat zijn uw observaties en bevindingen?

Ik dank u bij voorbaat.

Armel

P. S: Ik heb het over een vaatwasser en niet over een wasmachine.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Vaatwasser op zonne-warm water (of gas, olie?)?




par GuyGadebois » 04/12/19, 13:20

Mijn vaatwasser en mijn wasmachine zijn aangesloten op de zonne-energie. Logischerwijs is mijn warm water zonne-energie (met een hulpweerstand).
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: Vaatwasser op zonne-warm water (of gas, olie?)?




par dede2002 » 04/12/19, 15:07

In dit seizoen is het wellicht verstandiger om het water ter plekke (in de automaat) te verwarmen dan de hulpweerstand te gebruiken en energie te verliezen in de leidingen...?

Heeft u twee automaten met dubbele invoer?
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Vaatwasser op zonne-warm water (of gas, olie?)?




par GuyGadebois » 04/12/19, 17:08

dede2002 schreef:In dit seizoen is het wellicht verstandiger om het water ter plekke (in de automaat) te verwarmen dan de hulpweerstand te gebruiken en energie te verliezen in de leidingen...?

Heeft u twee automaten met dubbele invoer?

De wasmachine bevindt zich op 50 cm van de warmwatertank op zonne-energie. De vaatwasser staat in de keuken, niet ver weg, dus er is weinig verlies in de leidingen. Een ingang naar de vaatwasser, een warm/koud waterkraan (met thermostaat) op de wasmachine.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 86-gasten