Met behulp van een handpomp in mijn keuken

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Tesla3d
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 10/04/14, 10:49

Met behulp van een handpomp in mijn keuken




par Tesla3d » 10/04/14, 11:51

Bonjour à tous,

Ik ben volop in onderzoek voordat ik mijn autonome en veerkrachtige huis realiseer. Tot slot zou ik vrij onafhankelijk en veerkrachtig moeten zeggen, want met de titel mijn onderwerp, zal het water niet vanzelf stromen ... Kortom!

Ik dacht aan bijna alles behalve de belangrijkste na een dak boven mijn hoofd = water te hebben.

Om precies te zijn, ik denk erover om vaten water in te ademen om regenwater op te vangen, maar nu is het een kwestie van het in de verschillende delen van het huis brengen die moeten worden geleverd =

- Keuken,
- Badkamer
Ik vergeet vrijwillig de toiletten die droge toiletten zullen zijn

Omdat ik mijn stroomverbruik wil minimaliseren om te voorkomen dat een installatie te groot / te duur wordt ontworpen voor mijn budget, maar ook minder afhankelijk moet zijn in geval van lege batterij, zei ik tegen mezelf na het zien van een video :
"Dit handpompsysteem is geweldig voor in de keuken!"

Maar al, wanneer ik niet eens heb nagedacht over het ontwerp van de sanitaire installatie voor de badkamer, waarvan ik denk dat het complexer zal zijn, kom ik bij dit eerste probleem:

- Zal mijn handpomp water kunnen leveren als deze zich niet net boven mijn waterreserve bevindt?
Ik geef aan dat mijn tanks aan de achterkant van het huis worden begraven.

- Hoe filter ik mijn water, stroomopwaarts of stroomafwaarts, voor wat consumeerbaar is (niet noodzakelijk drinkbaar omdat ik al een filter gebruik)?

Bedankt voor uw aandacht voor dit bericht. Als mijn verzoek echter niet duidelijk is of als u meer informatie heeft, beantwoord ik u graag.

PS: het is maanden geleden dat ik op de loer lig forum, Besloot ik te beginnen ... Eindelijk :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 10/04/14, 12:22

toen ik klein was zag ik een huis in het land met een bron en een semi-roterende japy-pomp op de gootsteen

om water te hebben geen kraan: je moest pompen

deze japy-pompen waren vrij duur en ingewikkeld om te produceren

als ik hiervoor een pomp moest maken, zou het eerder een menbrane-pomp zijn

het kan tot 6 meter aanzuigen, dus geen probleem om uit een tank te putten

theoretisch kan het werken tot 9,5 tot 10m afhankelijk van de atmosferische druk ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 10/04/14, 13:14

Persoonlijk zou ik liever een pomp kiezen om met de voet te werken ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Tesla3d
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 10/04/14, 10:49




par Tesla3d » 10/04/14, 14:59

Bedankt voor je antwoorden, maar ze leiden me naar andere vragen ^^

chatelot16 schreef:Ik zag een huis op het platteland met een bron en een semi-roterende japy-pomp op de gootsteen

De Japy-pomp ziet eruit als een handpomp in wat ik kon zien (hierover website), maar zou ik het kunnen gebruiken volgens de werking die ik ervan wil maken, wetende dat ik niet goed in mijn vel ben?

chatelots schreef:als ik hiervoor een pomp moest maken, zou het eerder een menbrane-pomp zijn

Tweede vraag: ik heb net op internet gekeken, maar ik geef toe dat ik met mijn kennis de werking van de membraanpomp niet kan begrijpen. Hoe werkt het
En kun je wat dieper ingaan op deze keuze?
Je antwoord laat me aan mijn einde :?

Wat betreft de voetpomp, vind ik het idee extra, maar na wat informatie uit het net, merk ik op dat ze niet voldoende doorstroming hebben (6l / minuten groot MAX) voor huishoudelijk gebruik.
Andere handmatige handpompen hebben een debiet van ongeveer 15l / min.
Bovendien, omdat mijn tanks "afgelegen" zijn, ben ik er niet eens zeker van dat ik voldoende druk heb of op zijn minst voldoende outputstroom ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 10/04/14, 15:20

Nou, probeer gewoon je handen te wassen onder een handpomp ...
11l / min voor deze
http://www.bigship.com/catalogue/vie-a- ... uble-effet

Wat erg belangrijk is voor het formaat van je pomp, is niet de afstand, maar de hoogte om omhoog te gaan ... als de bodems van je tanks meer dan 5 meter (in hoogte) van de pomp zijn, heb je serieuze pompen nodig. ..

Zoeken
Jappy
Knaught
Patay
Dit is een goede camera ...
Vergeet niet om voetterugslagkleppen zo dicht mogelijk bij uw tankzeef te installeren, want als de pomp ver is 20 liters lege leiding opnieuw vullen ... Het is pijnlijk.

Ik gebruik regenwater voor mijn huis. Ik doe een eenvoudige mechanische filtratie bij 25,5 en 1micron (drie polypropyleenpatronen in serie) Maar wees voorzichtig, we wassen, we wassen de vaat en het linnen mee maar we drinken het niet niet (behalve ik in mijn thee maar zelfs gekookt heeft het soms de smaak van eenden beu het maakte me tot nu toe niet ziek)
Dernière édition par Macro de 10 / 04 / 14, 15: 34, 1 keer bewerkt.
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Tesla3d
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 10/04/14, 10:49




par Tesla3d » 10/04/14, 15:24

Macro schreef:Nou, probeer gewoon je handen te wassen onder een handpomp ...
11l / min voor deze
http://www.bigship.com/catalogue/vie-a- ... uble-effet


Ahahah is al klaar, vul gewoon een kom voor ^^

Maar de aanblik van deze pomp moet me ertoe neigen naar dit type model te leunen. Maar nogmaals, zal ze met mijn beperkingen genoeg druk hebben?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 10/04/14, 15:44

Als het is om je te vullen met een gootsteen, een pan of een bassin ja, het is meer dan genoeg ... Voor de jacusi (ik weet zelfs hoe het is geschreven) zal het log en pijnlijk zijn ...

Wat vooral belangrijk is, is de te verhogen hoogte.

Het grote verschil tussen een hefboom-jappy en een membraanpomp is dat de jappy slechts één slijtagedeel heeft (de pakkingbus op de as en ik kan garanderen dat u de versleten elleboog eerder zult hebben de kabelwartel)
Patay-membraankoppen komen binnen enkele seconden uit elkaar en zijn nog steeds erg sterk
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 10/04/14, 15:49

Voor de gootsteen in dezelfde badkamer (maar voor warm water hoe doe je dat? Zonnecollector?) Heb je elektriciteit?
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 10/04/14, 17:02

Macro schreef:Nou, probeer gewoon je handen te wassen onder een handpomp ...


als je geen water verspilt, was je je handen niet onder stromend water! we vullen een kom
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 10/04/14, 17:16

Tesla3d schreef:Tweede vraag: ik heb net op internet gekeken, maar ik geef toe dat ik met mijn kennis de werking van de membraanpomp niet kan begrijpen. Hoe werkt het
En kun je wat dieper ingaan op deze keuze?
Je antwoord laat me aan mijn einde :?

een membraanpomp is als een zuigerpomp behalve dat de zuiger wordt vervangen door een rubberen membraan: het voordeel is dat het eenvoudig te bouwen is, dat er geen risico op lekkage is, dat het is zelfaanzuigend

in feite zien we dit principe vooral in een lenspomp: groot debiet maar duur ... niet echt geschikt als gootsteenpomp

http://www.occas-tillage.com/catalog/pr ... fd78348428
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 148-gasten