Uritonnoir: plas in een baal stro (festival, camping, shows ...) !!

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Uritonnoir: plas in een baal stro (festival, camping, shows ...) !!




par Moindreffor » 17/01/20, 11:47

er zijn nu zoveel klokkenluiders dat we in Frankrijk in een angstig klimaat leven, zodat het moreel van de Fransen onderaan de hole staat als de situatie redelijk goed is, dat was vanmorgen onderwerp van RTL
buitenlanders komen om in Frankrijk te investeren omdat ze Frankrijk vertrouwen, en Fransen daarentegen niet

dus een beetje minder ambient pessimisme, over dit onderwerp zouden we daar op de toon van gaudriole naartoe kunnen gaan, maar nee, er is altijd een moralisator om te balanceren op jouw leeftijd we 'plassen' niet meer, inderdaad wat pisazijn en het maakt niet uit de ballen, Janic doe je soutane uit
1 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Re: Uritonnoir: plas in een baal stro (festival, camping, shows ...) !!




par Christophe » 17/01/20, 11:56

Janic schreef:dan moet je een beetje uit je gat komen. Er is een wereld buiten en als de tieners (het zijn niet alleen tieners die deze taal gebruiken) niet dezelfde woorden gebruiken, hebben ze andere vervangen die niet beter zijn en vooral voor alles gebeurt onder de riem. Het is cultuur volgens elk tijdperk! 8)


Roooooh en daarom monseigneur Janic zegt wat als hij gaat plassen of poepen als deze 2 termen hem zoveel schokken? :schok: :schok: :schok:

De video hierboven, een doctoraatsstudent ... roept het "plassen" op, er is niets kinderachtig in deze opmerkingen ... of anders bleef je geblokkeerd in de XIXe eeuw of in de hooggelegen lagen van de aristocratie?

Aan de andere kant, als je nog steeds popo zegt, moet je je zorgen maken denk ik! : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Uritonnoir: plas in een baal stro (festival, camping, shows ...) !!




par GuyGadebois » 17/01/20, 12:01

Christophe schreef:Aan de andere kant, als je nog steeds popo zegt, moet je je zorgen maken denk ik! : Cheesy:

"Popo" wordt nog steeds gezegd onder de oude Blackfoot, maar om niet over popo te praten ... : Mrgreen:
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Uritonnoir: plas in een baal stro (festival, camping, shows ...) !!




par Janic » 17/01/20, 13:03

Roooooh en daarom monseigneur Janic zegt wat als hij gaat plassen of poepen als deze 2 termen hem zoveel schokken? :schok: :schok: :schok:
Ik zeg pis en stront of ontlasting (deze laatste term maakt erg Monseigneur!). Aan de andere kant shockeren deze termen me niet meer dan het kleine zaadje van de vader te horen zeggen dat het ei van de moeder zal ontmoeten. Het is daarom "normaal" voor een baby die geen idee heeft van fysiologie.
De video hierboven, een doctoraatsstudent ... roept het "plassen" op, er is niets kinderachtig in deze opmerkingen ... of anders bleef je geblokkeerd in de XIXe eeuw of in de hooggelegen lagen van de aristocratie?
Een scriptiestudent die een sociale analyse maakt door te benadrukken dat naïeve vormen van taal laat worden gevonden bij volwassenen van alle leeftijden, dat is hun rol. Maar als hij het zelf gebruikt, is het een beetje alsof hij nog steeds aan zijn duim zuigt, ongeacht zijn leeftijd. Maar uiteraard gebruikt iedereen de taal die het beste bij hen past.
Aan de andere kant, als je nog steeds popo zegt, moet je je zorgen maken denk ik!
met nooit gebruikte deze term voor mijn kinderen (die volgens sommige opvoeders infantiliseren), ik zou me natuurlijk zorgen maken als ik het zelf zou gebruiken! Maar ik ben meer dan 42 jaar oud, dit kan dit verklaren. : Cheesy:
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180

Re: Uritonnoir: plas in een baal stro (festival, camping, shows ...) !!




par plasmanu » 17/01/20, 13:30

Bij de CHU zei ik: ga naar de stoelgang met het bekken.
En ik had last van de urinekatheter.
Ik vroeg of het het bloed was van rocco siffredi in de eerste transfusie. Omdat 10 wekkers 's nachts op een rij staan ​​met een grote erectie en sonde die hangt, gebruikte ik de verbeelding van de wolf die de nek van zijn prooi niet ontspant.

Mijn moeder bracht me een stuk papier dat ik in de kamer van mijn laatste zoon vond. Het was het wachtwoord van een van zijn 13-jarige vrienden om de computer aan te zetten: plassen poep, gemakkelijk te onthouden.

EDIT: bij het CHU zijn het 95% jonge meisjes, ik wilde niet vulgair zijn, ze hebben genoeg gehad van de kleine oude mensen die de hele nacht verward en schreeuwend wakker worden, en degenen die gek worden "Ik ga het de burgemeester vertellen uit mijn geboorteplaats, zult u zien, het is een directe beproeving ... "
Dernière édition par plasmanu de 17 / 01 / 20, 13: 53, 1 keer bewerkt.
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16117
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5239

Re: Uritonnoir: plas in een baal stro (festival, camping, shows ...) !!




par Remundo » 17/01/20, 13:45

pissen, plassen, plassen, een kom vullen, lansquining, pissen, de tank legen ...

shit, poepen, ontlasting maken, kruis, giet een brons, caguer, cack, leeg de kar, duw de shit, ontvorm de cake ...

voel je deze woorden goed? Past dit bij alle semantische "smaken"?
1 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Uritonnoir: plas in een baal stro (festival, camping, shows ...) !!




par Did67 » 17/01/20, 14:00

Christophe schreef:
dede2002 schreef:maar is er een risico op overdracht van potentieel besmettelijke menselijke ziekten?


Zeker maar alleen als je het rietje eet! : Cheesy:


Behalve ziek (urineweginfecties), is de urine steriel ... En we zouden het kunnen drinken (wat soldaten uit de Eerste Wereldoorlog deden) ... Of het stro eten waar we op plasten (uitstekend eten voor herkauwers - ervaar het: pis op stro en laat hongerige herkauwers vallen: daar gaan ze naartoe; het behandelen van ureumstro is een proces om herkauwers beter te voeren!) .. .

De geur van ammoniak (gas - NH3) komt van een eerste bacteriële werking, die ureum (dat is het normale stikstofafval van dieren, mensen) afbreekt in gasvormig ammoniak dat vrijkomt.

Ammoniak is heel erg oplosbaar - erg hongerig naar water.

In een vochtig medium wordt deze ammoniak zeer snel door het water opgevangen en wordt het ammoniak, met "dat" - een oplossing van ammoniakgas in water (heel precies, ammoniumionen NH4+in waterige oplossing; dat daarom alleen een ammoniakgasmolecuul is dat een H-ion heeft gesekwestreerd+)

Feces is iets heel anders. Ze zijn nooit steriel. Merk op dat het in de geest van iedereen uit ons lichaam komt. In werkelijkheid ging het alleen door een buis die door ons lichaam gaat. In tegenstelling tot urine, die uit het bloed wordt gewonnen. Dus in alle situaties waarin voedsel in contact komt met uitwerpselen of wordt behandeld door handen die in contact zijn geweest en niet goed zijn gewassen, enz ... bestaat er een risico op besmetting en overdracht van ziekten. Gelukkig zijn we relatief gesteriliseerd, vergeleken met wat ik in mijn jeugd heb meegemaakt, toen alle kinderen rondwormen hadden. Soms lintworm.

Cholera-epidemieën verwoestten het zuiden van Frankrijk in de 1800e eeuw - zie Giono.

Fenegriekbacteriën besmet met Escherichia colii veroorzaakten sterfgevallen in de jaren 90 in Europa of Japan ... Deze veel voorkomende en normaal onschadelijke bacterie vormt soms giftige, zelfs fatale stammen ... En daar, besmetting door uitwerpselen kunnen bijna automatisch zijn!

Niets te maken met urine. En dus moeten we "plas" en "poep" niet verwarren, ook al zijn beide afval: urine is het product van het reinigen van moleculen uit ons metabolisme (de chemische reacties van onze cellen) die door het bloed worden gedragen; uitwerpselen meer wat, in ons voedsel, niet is opgenomen (daarom nooit echt ons lichaam is binnengedrongen) of afkomstig is van het metabolisme van de microbiota - en soms van een paar parasieten die van deze omgeving houden - die we onderhouden in onze dikke darm - vooral. Precies die waarvan sommige ons een scheet laten laten - een teken van goede gezondheid.

Ik pies in mijn moestuin.

Ik behandel onze fecaliën door lagune en een dubbele biologische breuk: behandeling in lagunebekkens, met riet / biomassacultuur met vloeibare effluenten verzameld in greppels gevuld met grind, nooit in contact met de bovengrondse delen van planten / geproduceerde biomassa overgebracht naar de moestuin om het systeem / de teelt van groenten in dit systeem te voeden verrijkt met de mineralen die al dit circuit hebben gemaakt zonder mogelijk contact met de feces of wat ze bevatten (mogelijk).
2 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Uritonnoir: plas in een baal stro (festival, camping, shows ...) !!




par Did67 » 17/01/20, 14:05

Exnihiloest schreef:
Did67 schreef:Balen stro moeten worden gebruikt in openbare urinoirs ...

Je moet de ecologische kosten zien, met de tonnen luchtverfrissers die nodig zullen zijn om de geur van maceratie te maskeren. : Lol: Openbare urinoirs zijn geen luchtige strobaal aan de onderkant van de tuin die af en toe zal worden gebruikt.


Ja, je hebt gelijk ...

Ik was, in mijn hoofd, meer in het type demonstraties "feest van de natuur" ... Maar inderdaad, zelfs daar is het een zware straf. Niet eenvoudig te beheren voor de organisatoren.

Ik gooide het half serieus, half lachend. Ik dacht niet dat het tot zo'n serieuze discussie zou leiden ... Ik deed het alsof ik in een viool had geplast. Wat hebben de violen gedaan om dit te verdienen?
Dernière édition par Did67 de 17 / 01 / 20, 14: 07, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180

Re: Uritonnoir: plas in een baal stro (festival, camping, shows ...) !!




par plasmanu » 17/01/20, 14:06

10 jaar geleden werd op de klootzak van de wereld het eerste vogelfestival gehouden dat door Lentillères aan de bouseux d'Ardéchois passeerde met een enkele weg waar je geen paden kruist met de auto. Ik zag mijn eerste strobalen daar plassen. Snel geprobeerd
https://lesoiseauxdepassage.info/
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13692
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: Uritonnoir: plas in een baal stro (festival, camping, shows ...) !!




par izentrop » 17/01/20, 15:04

Did67 schreef:Ik was, in mijn hoofd, meer in het type demonstraties "feest van de natuur" ... Maar inderdaad, zelfs daar is het een zware straf. Niet eenvoudig te beheren voor de organisatoren.

Ik gooide het half serieus, half lachend. Ik dacht niet dat het tot zo'n serieuze discussie zou leiden ... Ik deed het alsof ik in een viool had geplast. Wat hebben de violen gedaan om dit te verdienen?
Ja alleen geschikt voor "natuurfestival" of oogstfeest geïnstalleerd in de velden.
Na het feest hoeft de boer dit alleen met zijn tractorvork te doen, hetzij om zich te verspreiden of om aan zijn koeien te geven : Wink:

Het beheer van onze uitwerpselen blijft ondanks alles een serieuze uitdaging voor de toekomst. Dit alles zal van toenemend belang zijn met het verdwijnen van "gemakkelijke fossiele brandstoffen" en hun stijgende kosten.
0 x

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 121-gasten