Jet Breaker

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 23/03/09, 14:26

Ik denk van niet, want in het beste geval vermindert de limiter de stroom met hoeveel? -30%? -50%? En niets belet je om de kraan "een beetje meer" open te draaien ...
0 x
fluwelig
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 15/10/09, 18:50




par fluwelig » 15/10/09, 19:00

Op deze blog economie-d-eau.over-blog.com/ leren we veel over water
0 x
marcopolo950
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 14/04/12, 16:22

ECOXYGEN WATER SAVER




par marcopolo950 » 15/04/12, 14:34

Hallo,

Ik kocht een paar maanden geleden een ECOXYGEN handdouche, rechtstreeks op de website van de fabrikant Zeer tevreden, straalkracht (venturi-effect) waterbesparing van minstens 50%, getest).
Comfortabele rugmassage onder de douche, maar ik ben de enige die het thuis gebruikt, mijn vrouw merkt dat er niet genoeg water is ... en mijn dochter vindt de douche omvangrijk ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 15/04/12, 16:27

Is het echt nodig? Ik leg je mijn techniek uit:

Ik ben de eerste in de ochtend. Het water in de leidingen is dus koud. Ik neem een ​​emmer, ik zet het warme water wijd open (niet om ook koud water te verspillen)
Ik laat ongeveer 4 liter in de emmer lopen (afhankelijk van de afstand ketel-douche)
Ik maak gebruik van de laatste liter om mijn spons op te warmen
Ik stop en zet de emmer naast het bad
Ik leg de douchegel op mijn spons
Ik ga de badkuip in
Ik zet de douche op de juiste temperatuur, schuim de spons, ik doe de douche dicht
Ik zeep mezelf
Ik gooi de spons in de emmer
Ik spoel me af onder de douche.
Ik stop de douche.
Ik ga naar buiten, ik veeg mezelf af

Ik spoel mijn spons in de emmer.

Het water uit de emmer kan worden hergebruikt in het toilet als er een in de badkamer is.

Kortom, ik slaag erin om te douchen en mijn baard (4 liter) te maken met een gemiddelde van 21 liter.

Voor de baard neem ik een kopje koud water dat gebruikt zal worden om de wanden van de gootsteen af ​​te spoelen. (Ik gebruik baardzeep die minder residu bevat dan scheerschuim. Ik had de SAB geadopteerd toen ik veel met het vliegtuig reisde: het kon in de cabine reizen)
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11

Re: ECOXYGEN WATER SAVER




par ik Citro » 16/04/12, 08:30

marcopolo950 schrijft:Hallo,

Ik kocht een paar maanden geleden een ECOXYGEN handdouche ...
Aan de andere kant ben ik alleen om het thuis te gebruiken, mijn vrouw merkt dat er niet genoeg water is ... en mijn dochter vindt de douche omvangrijk ...
Ik begrijp niet hoe uw vrouw en dochter het niet gebruiken. :?
Er is nog een handdouche. :?
Ik heb deze handdouche meerdere jaren gehad en ben er tevreden mee.
Weliswaar heeft men in het begin de indruk dat het minder nat wordt, maar het spoelrendement is toch uitstekend. Een andere kritiek betreft het geluidsniveau van de jet waar ik ook aan gewend ben.

Ik heb een vergelijkingsdouche gepubliceerd in een tijdschrift dat dit model in een goed gemiddelde plaatst, zelfs als modellen met grote oppervlakte DIY stiller en efficiënter zijn zonder meer te verbruiken.
0 x

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 103-gasten