Jet Breaker

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 08/03/09, 00:22

Citro schreef:Ik ook... : Lol:

Ik heb 10 jaar achteraf gezien voor thuisconsos en nog veel meer voor voertuigen, maar niet meer dan 10 jaar en zeker sommige schilderijen zijn verloren gegaan door pc-crashes...


Wist u dat de econology-host .xls-bestanden accepteert? : Cheesy: : Roll: ?
0 x
Philou-57
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 15/03/09, 19:20




par Philou-57 » 22/03/09, 18:39

Goedemorgen.
Ik zou graag willen weten of de zuinige beluchters en stroomverminderaars voor de douche compatibel zijn met een gasboiler (dit is een boiler en een boiler) :?
Ik heb zelfs gehoord dat dit niet compatibel was, omdat bij een verminderd debiet de ketelpomp niet start en als gevolg daarvan geen warm water :|
wat denk je?

merci :D

A+
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 22/03/09, 21:11

Philou-57 schreef:Goedemorgen.
Ik zou graag willen weten of de zuinige beluchters en stroomverminderaars voor de douche compatibel zijn met een gasboiler (dit is een boiler en een boiler) :?
Ik heb zelfs gehoord dat dit niet compatibel was, omdat bij een verminderd debiet de ketelpomp niet start en als gevolg daarvan geen warm water :|
Dit komt wel eens voor, het is ook mogelijk dat een instelling dit kan verhelpen.

Soms is de vermindering van de stroom te wijten aan kalkaanslag of ander vuil dat de schermen op de kraanverbindingen verstopt.
0 x
Philou-57
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 15/03/09, 19:20




par Philou-57 » 23/03/09, 11:39

Oké, nou, ik moet het gewoon proberen en ik zal kijken of het verstelbaar is.

dank je wel!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 23/03/09, 11:47

Philou-57 schreef:Ik heb zelfs gehoord dat dit niet compatibel was, omdat bij een verminderd debiet de ketelpomp niet start en als gevolg daarvan geen warm water :|
wat denk je?


:schok: :schok: :schok:

Wat is dit voor onzin... Waar heb je dit gehoord of gelezen? Op de site van Suez of Gaz de France? : Cheesy:

De regeling van een boiler is gebaseerd op de watertemperatuur en niet op de waterstroom...

Dit soort uitspraken klinken echt als een grote:

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 23/03/09, 12:58

Christophe schreef:[...]
Wat is dit voor onzin... Waar heb je dit gehoord of gelezen? Op de site van Suez of Gaz de France? : Cheesy:

De regeling van een boiler is gebaseerd op de watertemperatuur en niet op de waterstroom...

Dit soort uitspraken klinken echt als een grote:

Beeld
Niet noodzakelijk...
Ik ga vaak naar de huizen van vrienden die een aan de muur gemonteerde gasboiler hebben, en als je maar een beetje water tapt, start de brander niet = geen warm water...
Echt zuinig, om warm water te hebben moet je de kraan helemaal opendraaien...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 23/03/09, 13:03

Christophe schreef:Wat is dit voor onzin... Waar heb je dit gehoord of gelezen? Op de site van Suez of Gaz de France? : Cheesy:

De regeling van een boiler is gebaseerd op de watertemperatuur en niet op de waterstroom...

Dit soort uitspraken klinken echt als een grote:

Beeld
Nee, dit gebeurt soms bij gasboilers die direct warm water produceren. Als het debiet te laag is, start de brander niet bij het zuigen.

Ik had dit geval toen ik huurde toen ik een thermostatische douchekraan installeerde. Ik heb de (dure) merkkraan vervangen door een andere goedkope thermostatische kraan die uitstekend werkte en een hoger debiet had.
:?
0 x
Philou-57
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 15/03/09, 19:20




par Philou-57 » 23/03/09, 13:39

Christophe schreef:
Wat is dit voor onzin... Waar heb je dit gehoord of gelezen? Op de site van Suez of Gaz de France? : Cheesy:

De regeling van een boiler is gebaseerd op de watertemperatuur en niet op de waterstroom...


Dit las ik daar:
http://www.tamaisontonjardin.net/articl ... article=18

Dit hoeft niet echt verkeerd te zijn, want als je het water maar een heel klein beetje openzet, start de boiler niet.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 23/03/09, 13:43

Nou ja, het begint later...

Zodra de wateruitlaattemperatuur laag genoeg is...
0 x
Philou-57
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 15/03/09, 19:20




par Philou-57 » 23/03/09, 13:52

daarvoor oké als je water uit de kraan haalt. Maar als je onder de douche staat, denk ik dat het één keer heet water en één keer koud water is :? .
Maar goed, de beste manier om het te weten is door het te proberen en ik zal mijn indrukken hier plaatsen, het kan anderen antwoorden :D .
0 x

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 124-gasten