Een pomp transformeren in een booster

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
sltcfab
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 27/07/06, 16:47

Een pomp transformeren in een booster




par sltcfab » 31/05/10, 17:35

Hallo allemaal, mijn watertank is nu vol. Ik moet het nu pompen.
Ik heb al een dompelpomp, is het mogelijk om deze aan te sluiten op een druktank. Ik zou een pomp sparen...

Hallo allemaal

PS: ik zal een klein bestand maken over mijn installatie als dat je vertelt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79124
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 31/05/10, 17:45

Alles is mogelijk, het probleem is de kostprijs/betrouwbaarheid.

Zo is het vinden van een "alleen" drukschakelaar niet eenvoudig en bestaat de kans dat je er meer voor betaalt dan de 1e prijs onderdrukkers...

Het is net als aluminium profielen die duurder zijn, per kg of strekkende meter, dan ladders...

:|

Wat is je huidige pomp? De lege kelders stijgen niet veel in druk...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Zorglub
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 501
Inschrijving: 24/11/09, 10:12




par Zorglub » 31/05/10, 21:08

je pomp (wat een lege kelder moet zijn) zal de druk moeten kunnen verhogen, minimaal 3 bar,
pak een expansievat en monteer het op het model van de booster en zoek natuurlijk een drukschakelaar (ik had er een gekocht, die staat bij "warehouse of tools", prijs ???
0 x
elke ochtend je naakt uitzien in een grote ijs na 3 minuten zult u zien dat uw huis en uw slechtste foto ......
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 31/05/10, 23:30

Zie hetzelfde onderwerp dat eindigt met gevarieerd materiaal waar we voor niets moe van werden: verlaten KO !!
https://www.econologie.com/forums/reglage-d- ... t9705.html

Voor 147€ (119€ in Duitsland) hebben we alles wat werkt, pomp, booster, drukschakelaarvaas, zonder intellectueel werk om te begrijpen!
ebay verkoopt stukken op dominilab!!

Met de ondergedompelde pomp kun je voor een paar € een verhoogde tank vullen met een vlotter die een schakelaar bedient die de pomp stopt als deze vol is.
Het water dat door zwaartekracht uit de tank stroomt, voedt de kranen, kasten en douches zonder drukverhoger!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Zorglub
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 501
Inschrijving: 24/11/09, 10:12




par Zorglub » 01/06/10, 08:07

het is zeker dat de booster praktischer is (ik had de mijne voor ongeveer 80 €)
maar als je wilt sleutelen, staat niets je in de weg........
0 x
elke ochtend je naakt uitzien in een grote ijs na 3 minuten zult u zien dat uw huis en uw slechtste foto ......
sltcfab
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 27/07/06, 16:47




par sltcfab » 04/06/10, 14:48

Hallo allemaal.
Ik keek inderdaad een beetje op mijn zij en ik ga een pompje kopen met een booster, dat gaat sneller... Ik zal de halsband testen als ik meer tijd heb
bedankt jongens

op uw gezondheid
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 143-gasten