Flessenwater belasten?

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Ptilu
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 196
Inschrijving: 15/01/10, 14:23

Flessenwater belasten?




par Ptilu » 09/02/10, 19:37

Lu

Ik las het volgende artikel over de expres:

http://www.lexpress.fr/actualite/enviro ... tor=AL-447

Persoonlijk geef ik niet zoveel om flessenwater, de zogenaamde vieze smaak heeft nooit indruk op me gemaakt. Je moet de reacties lezen, ze zijn leuk : Mrgreen:

Anders, waar er echt een pb is, water voor zuigelingen... Dan vraag ik me af hoe onze grootouders het deden.

Dan geloof ik echt in het recupereren van regenwater, maar goed voor de stad is het niet praktisch (80% van de Franse bevolking)

Wat denk jij?
0 x
MDL Cruchots
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 19/07/09, 13:30
Plaats: Parijs, Frankrijk

Re: Flessenwater belasten?




par MDL Cruchots » 03/01/11, 11:07

Ptilu schreef:Anders, waar er echt een pb is, water voor zuigelingen... Dan vraag ik me af hoe onze grootouders het deden.

Heb je het over ondervoede mensen die gemiddeld 1m60 lang zijn?

We moeten stoppen met het systematisch tegenwerken van vooruitgang en ecologie.
Flessenwater zorgt voor kwaliteitswater in het hele land. Het is een gezondheidsplus dat regenwater of wat dan ook nooit zal vervangen.
Achteraf kunnen we er altijd belasting over heffen, alleen de rijken drinken bronwater, de armen regenwater...
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 03/01/11, 12:16

Maar ze is belast! Het levert de Franse staat elk jaar minstens een miljard btw op! Het financiert TV, de pers, enz.

Kraanwater (datgene dat gedronken wordt) brengt wat? 1 euro belasting / jaar en per persoon? Het gebruik ervan moet daarom worden ontmoedigd, vooral door de armen, die op deze manier belastingontduiking bedrijven... : Mrgreen:
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 03/01/11, 12:37

+1 met olifant.

Naast de btw moeten we toevoegen: belastingen op bedrijven die flessenwater verkopen: fabrikant van de plastic fles, bedrijf dat eigenaar is van de bron, vervoerder, distributeur, detailhandelaar...
0 x
moby25
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 396
Inschrijving: 10/01/10, 18:05
Plaats: Picardie, Somme (80)




par moby25 » 03/01/11, 13:41

Als je eindelijk het rapport "bewijs" over kraanwater ziet, wil je flessen kopen. Maar aan de andere kant is plastic ook giftig.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 05/08/13, 18:17

Kleine opgraving van onderwerp met een zeer interessant artikel:

"10 schokkende feiten over flessenwater"

http://www.express.be/business/fr/econo ... 193907.htm

Ik hou van de weerspiegeling van de president van Nestlé:

Peter Brabeck-Letmathe, de voormalige CEO van Nestlé, beschouwt het idee dat toegang tot water als een universeel mensenrecht moet worden beschouwd als "extreem". Hij pleit voor de privatisering van 98,5% van de watervoorziening "omdat mensen het als vanzelfsprekend beschouwen, dus ze verspillen er enorme hoeveelheden van".


Hij heeft gelijk: arme klootzakken! :onheil:
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 05/08/13, 23:19

✔ Een impact op ecosystemen. Bedrijven als Coca-Cola, Nestlé, Pepsi, Evian en Fiji Water verdienen miljarden dollars aan water. Daarbij, ze bedreigen hele ecosystemen, bronwater halen uit ondergrondse grondwaterstanden die de omliggende beken, putten en boerderijen voeden.


De overexploitatie van het grondwater door de verkopers van verkooppraatjes/vlotters met de problemen die daarbij horen, het is veel minder schoon en niet heel nieuw.... maar wat is het in verhouding tot het min of meer wild pompen van boeren , industrie enz.?. (1/100; 1/1000...?) : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 06/08/13, 09:08

"10 schokkende feiten over flessenwater"

http://www.express.be/business/fr/econo ... 193907.htm
Enerzijds de argumenten van flessenwaterverkopers (een lobby) anderzijds de argumenten van bulkwaterverkopers (een andere lobby). De keuze tussen pest en cholera?
Er is een tijd geweest dat er een dubbel distributienet was voorzien, drinkwater aan de ene kant (echt drinkwater, onbehandeld en opnieuw verwerkt rioolwater voor wat technisch mogelijk is volgens de bekende middelen en vooral industrieel niet te duur, wat geen kwaliteitsreferentie is, verre van!), aan de andere kant huishoudelijk, industrieel of landbouwwater. Te duur! Zo jammer voor hormoonontregelaars, medicijnen en andere residuen in het drinkwater.
Lood werd geleidelijk uit de leidingen verwijderd toen het onmogelijk was om het verband tussen herhaalde loodvergiftiging en "drinkwater" te ontkennen, zoals bij asbest in een andere industriële sector.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 06/08/13, 10:44

Slechts twee kleine punten:

a) de kwaliteit van het water in de pijpleiding is erg variabel, maar er zijn uitstekende.

Haal eerst de analyses op het gemeentehuis.

En oordeel. Het is misschien wel de moeite waard om flessenwater te drinken [dit is bij mij het geval, want ik heb het geluk dat het stroomgebied dat ons netwerk voedt zich aan de voet van de Vogezen bevindt, in het bos... J Ik heb bijna Volvic van de tap! Dit weerhoudt buren er niet van om flessen te dragen! En dat ik moet worstelen met mijn dochter!!!]

b) Onder gebotteld water bevinden zich .... mineraalwater (verward met bronwater), waarvan sommige perfect ... ongeschikt zijn voor consumptie als de criteria van drinkbaarheid van water erop worden toegepast !

Het is verstandig om te vermijden - om al deze te beperken! - het verbruik van bepaald mineraalwater in flessen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 06/08/13, 10:48

Janic schreef:
Enerzijds de argumenten van flessenwaterverkopers (een lobby) anderzijds de argumenten van bulkwaterverkopers (een andere lobby).


Maar vaak dezelfde financiële holdings!!!

Het meest schokkende voor mij: een liter melk vergelijken met een liter flessenwater.

Als we weten dat er in het eerste geval een boer is die 365 dagen per jaar dieren fokt, voedt, enz... om melk te produceren die vervolgens wordt gebotteld en precies zoals water wordt verkocht (maar met hygiënische , etc... en meer)... Ik ben geschokt!
0 x

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 142-gasten