Scaling systeem milieuvriendelijk?

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6983
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2908




par gegyx » 04/09/10, 13:52

Azijn vervangt wasverzachter aan het einde van het programma
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 04/09/10, 14:04

azijn in de spoeling als wasverzachter is echt niet hetzelfde als in de trommel bij de was

Door het spoelwater licht zuur te maken, voorkom je uiteraard kalkaanslag op het wasgoed en de machine
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 04/09/10, 14:16

oiseautempete schreef:Om een ​​cumulus aanzienlijk te vullen, duurt het nog vele jaren of een grote consumptie van warm water: dat van mijn ouders die in een gebied met heel hard water wonen, 30ans hebben en nog steeds een zeer voldoende nuttig volume hebben ... toch is het verwarmt soms tot 80 ° omdat het gemengd is op zonne-energie / elektrisch ... Ik denk niet dat een aftapkraan voldoende is, het zou een toegangsluik vereisen omdat kalksteen op de lange termijn hard wordt zoals beton .. .


ja, ik ben een beetje hard als ik zeg dat het het nuttige volume vermindert: het gevaar is eerder dat het de bodem van de tank vult waar en de weerstand, waardoor de watercirculatie eromheen wordt verminderd en het oververhit raakt

Ik merk ook dat deze spaanders via het veiligheidsventiel naar buiten komen, vast komen te zitten in de afdichting en ervoor zorgen dat deze gaat lekken...

in mijn regio haal ik elke keer dat ik een boiler demonteer, enkele tien liter kalkaanslag eruit: ik denk dat dit een grote oorzaak is van doorbrandweerstand, en dat een goede aftapkraan het probleem zou voorkomen, of automatisch zou maken een veiligheidsklep die plotseling opengaat: in plaats van druppel voor druppel te laten sijpelen, waardoor bij elke overdruk een flinke klap ontstaat
0 x
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 04/09/10, 19:05

chatelot16 schreef:azijn in de spoeling als wasverzachter is echt niet hetzelfde als in de trommel bij de was

Door het spoelwater licht zuur te maken, voorkom je uiteraard kalkaanslag op het wasgoed en de machine



Azijn moet samen met het wasgoed in de was worden gedaan, want als je alcoholazijn in plaats van wasverzachter doet, ruikt het wasgoed naar azijn (en de geur, hoewel licht, blijft aanhouden en is weinig aangenaam), terwijl als je wast met azijn en spoelt zonder , geen geur en hoe verrassend het ook lijkt, er is nauwelijks verschil in de flexibiliteit van de stof (ik en mijn vrouw hebben verschillende tests gedaan, inclusief inbegrepen om de juiste dosering azijn te vinden).
Opmerkingen: wasmiddel + azijn is EFFECTIEVER dan met hard water zonder azijn, tenzij u een overdosis wasmiddel gebruikt...de dosering van het wasmiddel is die voor "zacht water": het wasmiddel dat we gebruiken, Ariel vloeibaar, definitief goedgekeurd na verschillende tests van eco- vriendelijke wasmiddelen die allemaal nadelen hebben (grijsheid, soms verkleuring, muffe geuren bij niet snel drogen (vochtig weer) en matige effectiviteit op zeer vuile en vettige was (professioneel)...
Merk op dat we geen bruisen hebben opgemerkt bij het mengen van Ariël en azijn, dus blijkbaar geen chemische neutralisatie...
0 x
MDL Cruchots
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 19/07/09, 13:30
Plaats: Parijs, Frankrijk




par MDL Cruchots » 03/01/11, 11:03

Over kalkaanslag in boilers.
2-3 jaar geleden begon mijn boiler waterdamp te spuwen. Ik heb gebruik gemaakt van het vervangen van de thermostaat om de tank leeg te laten lopen en de weerstandsmantel te verwijderen.

Ze lag uit te rusten op een zandbank.

Dus ik heb in mijn hand (neem een ​​handschoen mee, die schraapt de kalk weg!) 12 kg zand (ik heb het gewogen!) en er zat nog wat op de bodem, maar omdat de doorgang te smal was, konden mijn grote armen niet is niet geslaagt.
Ook de kanaalafdichting was volledig weggevreten.

Nadat we het met loodgieters hadden besproken, kwam hier het volgende uit.

Laat uw boiler elke twee jaar leeglopen en maak hem schoon, of nooit.
Als ik het na 14 jaar doe zoals ik het deed, betekent dit dat ik het verzwakt (ook al bleef het 3 jaar na de olieverversing heel goed werken!).

Voor alle professionals met wie ik heb gesproken is 10 jaar een goede gemiddelde levensduur voor een boiler.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 108-gasten