Schoonmaken van plastic olietank om water te recupereren?

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
sebarmageddon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 102
Inschrijving: 01/02/07, 11:16
Plaats: Frankrijk




par sebarmageddon » 25/02/11, 17:55

voor de verfverdunner geef ik er de voorkeur aan om het niet te verbranden, of geef tot het uiterste een paar liter om de tank voor het eerst schoon te maken en tenslotte het afval in blikken te legen die ik op de vuilnisbelt zou zetten
maar goed, als het afwasmiddel zoveel schoonmaakt, dan zou ik waarschijnlijk verfverdunner vermijden

in ieder geval bedankt voor alle info.
Ik denk dat ik nu de basis heb voor het schoonmaken van de tank, het blijft om ze in de praktijk te brengen
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 25/02/11, 18:14

Ooit was ik op zoek naar een huis om te kopen, en ik bezocht er een die deel uitmaakte van een oud brandstofdepot. Alle grond eromheen had stookolie gekregen en het belette niet dat het onkruid voortdurend groeide. Ik vermoed dat het in kleine hoeveelheden meer een meststof is.

Als het is om het gazon water te geven, leeg dan de stookolie en het slib en gebruik het zoals het is.
Anders lijkt het wasmiddel de stookolie en zelfs de geur te vernietigen. Maar aangezien dat je tank niet geschikt maakt voor de opslag van drinkwater, zou het alleen maar extra vervuiling opleveren.
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 25/02/11, 18:21

Philippe Schutt schreef:Ooit was ik op zoek naar een huis om te kopen, en ik bezocht er een die deel uitmaakte van een oud brandstofdepot. Alle grond eromheen had stookolie gekregen en het belette niet dat het onkruid voortdurend groeide. Ik vermoed dat het in kleine hoeveelheden meer een meststof is.

Als het is om het gazon water te geven, leeg dan de stookolie en het slib en gebruik het zoals het is.
Anders lijkt het wasmiddel de stookolie en zelfs de geur te vernietigen. Maar aangezien dat je tank niet geschikt maakt voor de opslag van drinkwater, zou het alleen maar extra vervuiling opleveren.


Hallo Filip

Mhhh! Vloeibare afwasmiddel is niet schadelijk voor het gazon, maar dat zou ik niet zeggen van wasmiddel!

Om oorwormen te doden wordt het gebruikt zonder de vegetatie te beschadigen!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 25/02/11, 18:32

:D
Ik kan het niet zeggen... Het voordeel is dat je het droog op de olie kunt gooien, een beetje zoals zaagsel, en het absorbeert het. het geeft een in water oplosbaar slib.
Ik heb deze methode een keer gebruikt om een ​​metalen bak leeg te maken voordat ik hem in kleine stukjes sneed en hij explodeerde niet
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 25/02/11, 18:42

Philippe Schutt schreef::D
Ik kan het niet zeggen... Het voordeel is dat je het droog op de olie kunt gooien, een beetje zoals zaagsel, en het absorbeert het. het geeft een in water oplosbaar slib.
Ik heb deze methode een keer gebruikt om een ​​metalen bak leeg te maken voordat ik hem in kleine stukjes sneed en hij explodeerde niet


Af en toe verzamel ik stookolietanks om ze te recyclen tot barbecuekachels voor een vriend en ik leeg ze alleen en laat ze leeglopen, daarna snij ik ze met plasma zonder ze in brand te laten vliegen, natuurlijk zorgen we ervoor dat we ze verbranden met een overmatige hoeveelheid hout om ervoor te zorgen dat niemand wordt vergiftigd (voor de sceptici).
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
Bernie38
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 18/12/20, 09:31

Re: Kunststof olietank schoonmaken om water op te vangen?




par Bernie38 » 18/12/20, 09:38

Hallo,

Ik weet dat ik een prehistorisch onderwerp aan het opgraven ben! Maar vandaag zit ik in precies dezelfde situatie met jou, sebarmageddon... En ik zou heel graag willen weten hoe je verhaal eindigde... Gebruik je je tank? Heeft de schoonmaak gewerkt?
Heel hartelijk bedankt
0 x

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 133-gasten