Schoonmaken van plastic olietank om water te recupereren?

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79136
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10976




par Christophe » 25/02/11, 16:48

Ja, normaal gesproken heb je een logo, maar het is niet erg belangrijk om precies te weten wat voor soort plastic het is...tenzij je een specifiek product wilt gebruiken. Ik neem aan dat uw tank (als deze wit en doorschijnend is) van polyethyleen HDPE of polypropyleen PP is?

De methode van Alain lijkt me goed ... maar je zult wat zeep moeten "gebruiken" ... : Cheesy:
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 25/02/11, 17:04

De enzymen van afwasmiddel, in ieder geval de oude, hebben het voordeel dat ze aardolieproducten eten om geuren te laten verdwijnen en in de natuur af te breken.

Voor wasmiddel, dat zware olie opeet, moet het ergens anders worden afgevoerd dan in de tuin of in de buurt van de watertoevoer!

sebarmageddon

Het soort plastic doet er niet toe, want de tijd die nodig is om het te verontreinigen, zal even lang zijn om het volledig te ontsmetten en de delen per miljoen verdund in water zullen nalatig zijn!


Kortom, de balans van het herstel van een reservoir lijkt mij beter voor de natuur dan de vervaardiging van een nieuwe! : Mrgreen:
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
sebarmageddon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 102
Inschrijving: 01/02/07, 11:16
Plaats: Frankrijk




par sebarmageddon » 25/02/11, 17:09

Ik heb geen idee wat het plastic van de tank is
het is doorschijnend zoals je zegt, het neigt naar wit

het vullen van de tank past niet bij mij, het is te veel water, bovendien wordt het vervuild, dezelfde oplossing door te roeren en de positie van de tank te veranderen zou het werken, zie door te roeren?

welke wasmiddel is het?
blok Marseillezeep of vloeibaar wasmiddel?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79136
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10976




par Christophe » 25/02/11, 17:16

Ik denk niet dat je het hoeft te vullen: zeep + karcher zou het moeten doen... het belangrijkste is dat de zeep aan het oppervlak hecht...

Karcher verkoopt misschien een speciaal koolwaterstofreinigingsproduct?

Na zoals gezegd: moet testen..
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 25/02/11, 17:18

Het lijkt wit polyethyleen van voedingskwaliteit te zijn!

Ja, je kunt de tank draaien om hem te laten weken, maar je moet hem elke keer legen om het mengsel opnieuw te doen!


Waszeep: de goedkoopste die je kunt vinden is voldoende en ook voor afwasmiddel (in vloeistof) vind je minder chemicaliën in goedkope producten!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
sebarmageddon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 102
Inschrijving: 01/02/07, 11:16
Plaats: Frankrijk




par sebarmageddon » 25/02/11, 17:25

aangezien ik er water in moet doen, dit vervuilde water zou ik op de vuilnisbelt moeten zetten, en daarom in blikken vervoeren, het wordt saai

tenzij ik het door de gootsteen kan dumpen? (moet er zeker van zijn dat het niet vervuilt)
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 25/02/11, 17:32

Als het het stadsriool is, zie ik daar geen probleem aangezien het water van de afwas en de wasmachine daar in ieder geval terecht komt en door de zuiveringsinstallatie gefilterd wordt!

Als het in de septic tank zit, nemen bacteriën het over!

Het doel is om het weg te houden van je omringende grond!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
sebarmageddon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 102
Inschrijving: 01/02/07, 11:16
Plaats: Frankrijk




par sebarmageddon » 25/02/11, 17:34

ja, maar de eerste wasbeurt zal olietroep bevatten, dat ga ik niet in de gootsteen gooien

Ik moet de resterende stookolie in de tank legen,
verwijder het vuil dat achterblijft op de bodem van de tank,
en begin met het schoonmaken van de tank, dus vanaf dit deel zal het afwasmiddel de stookolie opeten?
Ik wil er zeker van zijn dat ik het goed begrijp, als ik het doe, niet om te vervuilen

Ik begrijp het snel, maar het duurt lang om mezelf uit te leggen : Cheesy:
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 25/02/11, 17:49

U kunt om te beginnen verfverdunner nemen en deze verbranden om de verontreinigende stoffen kwijt te raken!


Ja afwasmiddel eet olie!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 25/02/11, 17:53

Ja, dat is zeker mogelijk, als er een oplossing wordt gevonden om de stortbak in een aanvaardbare hygiënische staat van het water te houden.

Pas op voor het feit dat water en stookolie twee oplosmiddelen zijn, en dat er geen sporen van de laatste in voedsel mogen zijn, omdat het zeer schadelijk is => immuundeficiëntie die al wordt ondermijnd in onze samenlevingen... Geldt voor het sprenkelen van water of voor wassen... maar nooit om te koken.
0 x

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 103-gasten