Terugkoppeling Gelieve regenwatertank ervaring

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
swift2540
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 383
Inschrijving: 04/08/08, 00:48
Plaats: Leenheer
x 1

par swift2540 » 22/01/10, 22:12

pseudomonas schreef:Merk echter op dat in dit diagram het risico wordt overgedragen aan de gebruiker. Waar momenteel het juridische risico wordt gedragen door de waterleverancier.

+1
==> je plaatst een vrai waterontharder (met zout) ==> u wijzigt de samenstelling van het geleverde water ==> uw leverancier is niet langer verantwoordelijk.
0 x
Soms is het beter om te stoppen, reflecteren, en de juiste vragen stellen ...
pseudomonas
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 19/01/10, 14:15

par pseudomonas » 22/01/10, 22:16

Juist, ik had vroeger een Culligan! toen ik wist dat het qua risico's voor mijn appel was, heb ik hem ontslagen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

par chatelot16 » 22/01/10, 22:32

doe water in een fles en zet deze voor het raam

aductie water
mineraalwater
regenwater

thuis (of beter gezegd bij mijn buurman) blijft het kraanwater helder zolang er chloor over is, en kleurt dan jammerlijk groen

het mineraalwater blijft zeer helder (bestaat er een conserveermiddel?)

mijn regenwater blijft heel helder, precies zoals mineraalwater: ik filter het echter niet en doe er geen bewaarmiddel in

verklaring: wanneer water voldoende zuiver is, is er niet langer voldoende organisch materiaal om de microben te voeden: het is niet steriel, er zijn altijd microben, maar ze vermenigvuldigen zich niet

in leidingwater zit voldoende chloor om microben te doden, maar zodra het chloor is verdampt is er eten en drinken voor verspreiding

daarom hou ik niet van slechte filters bij de ingang van de tank: de plantenresten komen in het filter terecht, rotten en vervuilen al het water dat erdoorheen gaat: als hetzelfde afval in zijn geheel in de tank valt, vallen ze naar de hele bodem en vervuil het water niet

een groot aantal bacteriën in het reservoir vermenigvuldigen zich op de wanden (biofilm) en putten de organische stof van het water uit: zolang de afzetting op de bodem en de afzetting op de wanden niet worden geroerd, zuivert het stilstaande water zichzelf

het is indrukwekkend om te zien dat wanneer ik een tank schoonmaak die me zes maanden lang schoon water gaf, ik een sap heb dat naar mar ruikt en helemaal niet bezinkt, tenzij ik wat vlokmiddel toevoeg
Dernière édition par chatelot16 de 22 / 01 / 10, 22: 36, 1 keer bewerkt.
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1

par bernardd » 22/01/10, 22:33

pseudomonas schreef:Anders Bernard, als je bedenkt dat de mensheid schadelijk is, genees jezelf dan niet... het zal sneller gaan en er zal er een minder zijn. Als uw kinderen ziek zijn, hetzelfde? Het is echt een slimme redenering, nietwaar?
Kom op, stop deze ideologische domheid.


De menselijke soort is in zijn huidige staat duidelijk schadelijk en ik werk er zoveel mogelijk aan om dit minder schadelijk te maken door ons gedrag te veranderen.

Ik hoef niet echt voor mezelf te zorgen.

Aan de andere kant lijkt het erop dat je rust nodig hebt.

Bovendien zijn persoonlijke aanvallen nooit constructief en houd je jezelf voor de gek.
0 x
Tot ziens!
pseudomonas
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 19/01/10, 14:15

par pseudomonas » 22/01/10, 22:34

ah ik had de passage over de overdracht van risico's doorstaan: respect voor wat? uit het feit dat u een risico loopt dat moet worden genomen door een bedrijf, begeleid door een controleorgaan? Wat heb je daar gewonnen? minder veiligheid en de trots om er een achter in het systeem te hebben gestoken? Ik hoop dat je een grapje maakt!
Het is het systeem dat mensen zoals jij in de handen wrijft! je zult altijd nog meer moeten betalen voor je drinkwater (omdat ze het des te meer zullen verhogen naarmate de vraag afneemt, de wet van vraag en aanbod en investeringen die moeten worden gedekt) en bovendien zul je in hun plaats het risico nemen ... ARF!
0 x
pseudomonas
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 19/01/10, 14:15

par pseudomonas » 22/01/10, 22:37

Bernard, er was geen persoonlijke aanval. We moesten verder kijken: alle soorten zijn schadelijk op het hoogtepunt van hun populatie. Het is niet alleen het menselijk ras.
Jouw opmerkingen verwijzen naar een harde tak van de groene beweging bij greepeace, daar reageerde ik op!

EDIT: en als je mijn opmerkingen goed had gelezen, had je gezien dat ik ook wil dat het gedrag is dat verandert en niet de promotie van dit of dat systeem. Consumeer eerst minder en voor de techniek laten we de professionals het beheren en de staat zijn werk als toezichthouder doen!
0 x
pseudomonas
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 19/01/10, 14:15

par pseudomonas » 22/01/10, 23:51

Genomen uit de site contrepoints, de sektarische beweging waar ik hierboven over sprak:

“Duurzame ontwikkeling is goed voor de mens!” »

Duurzame ontwikkeling kan leiden tot duurzame onderontwikkeling. Dit concept, dat rechtstreeks verband houdt met het voorzorgsbeginsel, wordt verdedigd door radicale ecologen die de mens als een bedreiging beschouwen. Van hem kunnen we echter de beste innovaties verwachten. Zoals al het beleid dat heeft geprobeerd de mens gelukkig te maken in zijn plaats, dreigt deze nieuwe obsessie met regelgeving te mislukken. Het is dankzij de menselijke intelligentie – die het mogelijk heeft gemaakt om tarwe in brood en olie in benzine om te zetten – dat de uitdagingen van de komende decennia zullen worden opgelost.


Dit is wat we moeten bestrijden! Burger zijn betekent vragen dat het bestaande boekhoudsysteem wordt verbeterd, het onder zijn verantwoordelijkheid plaatsen en dat is ONZE verantwoordelijkheid! het is niet de bedoeling om parallelle systemen te maken!
0 x
pseudomonas
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 19/01/10, 14:15

par pseudomonas » 22/01/10, 23:59

Bernard, het is jammer dat we volhouden, je bent duidelijk een wezen vol reflectie en perspectief!

In de USSR waren er ook medicinale methoden waarbij bacteriofagen werden gebruikt... de effectiviteit ervan is niet bewezen. En ik denk dat je het daar over hebt.
Wat virus-DNA betreft, denk ik niet dat het lichaam erom vraagt, maar het virus dat zich probeert te vermenigvuldigen. Ben ik verkeerd prof?

Het is duidelijk dat de strijd in ons lichaam onophoudelijk is, maar we kunnen het geen balans noemen. Het is een gevecht.

Voor de rest van de doe-het-zelf zou het een schets kunnen zijn! :P
Maar deze discussie is echt interessant! Ik kan niet wachten om de volgende berichten te lezen!
0 x
pseudomonas
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 19/01/10, 14:15

par pseudomonas » 23/01/10, 00:22

Nog steeds ter informatie:

De implementatie van een regenwater- en bronwaterzuiveringssysteem roept een aantal vragen op.
Het is niet voldoende om een ​​apparaat voor omgekeerde osmose en actieve koolfiltratie te installeren om de drinkbaarheid van het aldus geproduceerde water te kunnen garanderen.
Een zeer ernstig ethisch probleem ligt in het feit dat een gezin of een gemeenschap wordt geadviseerd water te consumeren dat is verkregen door het zuiveren van verdacht water!

I. REGENWATER OPGESLAGEN IN CISTERNS

I.1. Kan bacteriën, virussen en zeer giftige organische verbindingen bevatten (bijvoorbeeld maceratie van dode vogels of verschillende dieren in kroonlijsten). Een ontbindend lijk laat naast bacteriën ook zeer giftige aminen (cadaverine, putrescine, enz.), eiwitresten en vrije radicalen vrij.

I.2. Uit de materialen waaruit de tank bestaat kunnen giftige of allergene stoffen vrijkomen. Het cement dat vandaag de dag wordt geproduceerd, bevat een onvoorspelbaar aantal zware metalen (chroom, nikkel, zink, lood, cadmium, enz.). De cementcoating zal deze resten gedurende een bepaalde tijd vrijgeven, evenals calcium- en ammoniumzouten die het water alkalisch maken. Dit fenomeen zal hoogstens een jaar duren, maar er moet wel rekening mee gehouden worden.
Tanks van polyvinylchloride (PVC) laten, naast giftige monomeren (zeer kleine moleculen), stoffen vrij die worden gebruikt bij de productie van het plastic materiaal (polymerisatie-initiatoren). Deze stoffen zijn bovendien giftig en allergeen. Dit proces zal, in aanwezigheid van zeer zuiver water (dit is het geval van regenwater), ongeveer twee jaar duren. Op dit moment kan het materiaal als passief worden beschouwd.

I.3. Chemische verontreinigende stoffen afkomstig uit de lucht (zie dossier) en het dak.
Fabrikanten stoten zware metalen en chemische stoffen in enorme hoeveelheden uit in de omgevingslucht. Deze afvalproducten reizen met de wind mee en vallen op verschillende plaatsen tijdens regen of droog weer.
We zijn niet immuun voor vervuiling, zelfs niet uit een ander land (Sahara-zand valt soms op Parijs!).
Het water dat over de daken stroomt, verzamelt deze stoffen en voert ze naar de reservoirs.
Daarbij komen de metalen die aanwezig zijn in de materialen waaruit het dak bestaat, de kanalen en leidingen: lood, zink, koper, titanium, ijzer, nikkel, chroom, mangaan, bitumenresten.
Als een boer een pesticide of herbicide op zijn veld in de buurt van zijn huis spuit, is de kans groot dat deze producten in de regenwatertank van het huis terechtkomen.




Dit is wat ze aanbevelen:

SOORTEN WATERZUIVERS DIE AANBEVOLEN WORDEN

Het spreekt voor zich dat het bij problemen met de waterzuivering absoluut noodzakelijk is om omgekeerde osmose-apparaten te gebruiken.
Maar u moet nog steeds weten welk type membraan en welke aanvullende accessoires moeten worden aanbevolen, afhankelijk van het probleem dat u ondervindt.

1. Diafragmatype

Alleen al een kwaliteitsmembraan moet een filtratiecapaciteit van 96 tot 97% garanderen.
De filtratiecapaciteit (reject rate) geeft een idee van de grootte van de poriën van het membraan.
Een membraan dat bedoeld is om “twijfelachtig” water, zoals reservoirwater en bronwater, te filteren, moet een poriegrootte hebben die niet groter is dan 0,0001 micron.
Een virus heeft een grootte tussen 0,02 en 0,4 micron.
Een bacterie heeft een grootte tussen 0,2 en 1 micron.

Een goed membraan biedt vanuit dit oogpunt dus perfecte zekerheid.

Er blijft het probleem van kleine organische chemische moleculen, zware metalen en giftige anionen (nitrieten en nitraten).

Geen enkel membraan kan ze volledig elimineren!

1a. Cellulosetriacetaatmembranen
Deze membranen zijn goedkoop, biologisch afbreekbaar en hebben een uitstekende filtratiecapaciteit, maar zijn niet bestand tegen pH-waarden boven 7,8. Omdat veel water een pH van meer dan 7,5 heeft, laten wij dit soort membranen liever achterwege.

1b. Polyester (nylon) membranen
Deze membranen hebben uitstekende eigenschappen, wat de prijs betreft.
Hun levensduur is 3 tot 5 jaar, afhankelijk van het type water.

1 C. PTFC (Teflon)-membranen
Het recyclen ervan is moeilijk.
Er zijn een groot aantal merken van deze membranen op de markt, die doorgaans door dezelfde firma worden vervaardigd (Filmtec, een dochteronderneming van 3M).
Deze membranen hebben een zeer lange levensduur (6 tot 7 jaar en meer), afhankelijk van de kwaliteit van het behandelde water.
Zeer lage ijzerconcentraties vernietigen deze membranen snel.


Maar u moet zich ervan bewust zijn dat er voor hetzelfde merk membraan verschillende kwaliteiten op de markt zijn.

Wanneer de PTFC-plaat in de fabriek wordt gelamineerd, heeft de centrale band een ideale porositeit, terwijl de zijbanden een grovere porositeit hebben.

Dit is waar de zwendel begint!

Gewetenloze of niet-geïnformeerde wederverkopers verkopen membranen met een capaciteit van 60-65% tegen de prijs van membranen met een capaciteit van 96-97%.
Ze voegen er een zandfilter en een koolstoffilter of een katoenfilter en een koolstoffilter aan toe en verklaren dat het geheel aanpasbaar is aan een regenwatertank of een put.

Maar het ernstigste aan deze aanpak is dat de cliënt en zijn familie menen beschermd te zijn tegen eventuele besmetting.


Pseudomona's:
Toen de verkoper mij benaderde om mij apparatuur voor omgekeerde osmose te verkopen, gebeurde dat precies: het voorgestelde membraan hield geen water vast.
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1

par bernardd » 23/01/10, 08:01

pseudomonas schreef: Wat virus-DNA betreft, denk ik niet dat het lichaam erom vraagt, maar het virus dat zich probeert te vermenigvuldigen. Ben ik verkeerd prof?


http://www.lemonde.fr/planete/article/2010/01/08/un-nouvel-ancetre-viral-de-l-homme_1289146_3244.html
0 x
Tot ziens!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 195 gasten