Relatie tussen riolering en COLLETIF

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 03/02/16, 14:57

Hallo,


Ook moet u weten of de rioolwaterzuiveringsdienst een belasting of vergoeding in rekening brengt.

Het verschil is subtiel, maar de belasting is gekoppeld aan je waterverbruik (aangezien er geen afvalwatermeters zijn, is drinkwater de maatstaf voor de verbruikte hoeveelheid, dus de geloosde hoeveelheid - in principe).

De vergoeding is verschuldigd, ook als u geen water gebruikt!

Voor de verplichting om verbinding te maken met het collectieve netwerk, aangezien alles en nog wat wordt gezegd en internet het koninkrijk van alles en nog wat is, zie wat een advocaat die de teksten kent zegt:

http://www.village-justice.com/articles ... 20588.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 03/02/16, 17:18

Did67 schreef:Voor de verplichting om verbinding te maken met het collectieve netwerk, aangezien alles en nog wat wordt gezegd en internet het koninkrijk van alles en nog wat is, zie wat een advocaat die de teksten kent zegt:

http://www.village-justice.com/articles ... 20588.html
En samengevat zegt hij dat het verplicht is, tenzij het technisch te ingewikkeld en/of duur is (en in dat geval moet het een beslissing van een rechter zijn).

Dit bevestigt dat de eigenaar van een pand geen keus heeft: hij moet aansluiten of aantonen dat het "onmogelijk" is.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 03/02/16, 18:05

Ja.

En voor een huisproject, waarschijnlijk als de plaats niet wordt onderhouden, dus als we geen verbinding kunnen maken, moet dit een reden zijn om een ​​bouwvergunning te weigeren...

Suaf zonder twijfel, zoals bij alle regelgeving, uitzonderingen: landbouwexploitatie, toevluchtsoord in de hoge bergen, enz...

Het is erg beperkend. Aan de andere kant moet erkend worden dat de 'moitage' van het landschap, met huizen 'hoe dan ook en waar dan ook, de voet is voor wie zich in een rustig hoekje kan vestigen. Maar het is de ruimte van iedereen die wordt gestolen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 03/02/16, 19:03

div.ecolo schreef:Overigens begrijp ik iets niet, lees ik hier op sites van de overheid dat we naast buitentoepassingen ook regenwater mogen gebruiken voor het doorspoelen van toiletten en wasmachines (onder voorwaarden)...
Dus als ik het goed begrijp hebben we het recht maar niet het recht...



Nee, je begrijpt het niet helemaal.
Je moet 2 dingen onderscheiden:
- Regenwater dat rechtstreeks van je dak komt en dat je niet mag afvoeren naar een collectief rioolnet (het is makkelijk te begrijpen waarom: een flinke storm en de RWZI loopt over...)*
- Afvalwater dat van oorsprong regen is: bijvoorbeeld water voor de toiletspoeling, en dat moet je afgeven aan het rioolnetwerk. Hierover zijn soms bepaalde subtiliteiten en ik heb gehoord dat het in sommige steden nodig was om een ​​regenwatermeter te plaatsen zodat de saneringsbijdrage berekend wordt op je verbruik van drinkwater en gerecupereerd regenwater.

* Ik heb gehoord dat sommige steden zijn uitgerust met een netwerk dat gebruikt water en regenwater in dezelfde leidingen opvangt. Ik zie niet echt hoe het mogelijk is en als dat zo is, is het erg in de minderheid. Ik denk dat het vooral een misverstand is van bepaalde inwoners wanneer wordt besloten om een ​​collectief sanitair netwerk aan te leggen en dat de gemeente van het werk profiteert om tegelijkertijd, maar op verschillende manieren, een regenwateropvangnetwerk te creëren... de magie van het internet doet de rest.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 03/02/16, 19:06

Did67 schreef:Ja.

En voor een huisproject, waarschijnlijk als de plaats niet wordt onderhouden, dus als we geen verbinding kunnen maken, moet dit een reden zijn om een ​​bouwvergunning te weigeren...


Absoluut, dat wist ik goed met mijn huis (hoewel bijna 2 eeuwen gebouwd)
De bouwvergunning werd mij geweigerd op grond van het feit dat ik niet aansluitbaar was op het elektriciteitsnet (hoewel ik al aangesloten was op het drinkwaternet en het telefoonnet, en geen probleem voor individueel sanitair)
Alle subtiliteiten zitten in de zogenaamde SRU-wet...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 03/02/16, 20:09

informeer op het gemeentehuis het probleem is dat de burgemeester rechter en veroordeeld is ... informeren om minder te betalen is al beginnen met oplichting ... als de burgemeester vijandig is moet je vergeten worden en anders informeren

de aansluiting op het riool is verplicht ... dus het is beter om het volgens de regels te doen dan opgemerkt te worden

aansluiting op de waterleiding, idem, maar niets belet u om uw regenwater te gebruiken voor wat u wilt ... het enige wat verboden is, is vermenging, waardoor het risico bestaat dat uw giftig en radioactief regenwater per ongeluk in het leidingnet terechtkomt ... als de watermeter volledig is losgekoppeld, is er geen risico op vermenging!

kwaliteit van regenwater bewaken? we hebben allemaal een goed instrument: de neus! slecht water gaat stinken... mijn regenwater kan als het goed is worden opgeslagen als mineraalwater: je kunt een fles voor het raam laten staan, het wordt niet groen en smaakt niet vies... soms werkt het niet, ik had bijvoorbeeld braamstruiken op een dak laten komen: er was geen analyse nodig om aan te tonen dat het water minder helder was... alles was weer normaal na het schoonmaken... voor een paar maanden terwijl het hoofdreservoir zich vult, nam ik mijn drinkwater in noodtanks met water voor meerdere jaren... in tegenstelling tot wat wordt beweerd dat het water doet niet stagneren, als het in het donker staat, blijft het voor altijd! Ik zou zelfs zeggen dat het onder een bepaalde concentratie organische stof gezuiverd is: de weinige bacteriën die er mogen zijn putten de organische stof uit en alles valt naar de bodem

dit is het principe van waterzuivering in de kelder!
0 x
Avatar de l'utilisateur
AXEAU
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 197
Inschrijving: 06/10/09, 09:04
Plaats: DROME
x 7




par AXEAU » 03/02/16, 21:07

Hallo, ik denk dat je hebt gehoord van de SPANC die volgens mij vanaf 2012 van kracht zou zijn. Het komt langzaam tot rust.
Kortom, verplichte verbinding met het netwerk. Indien technisch onmogelijk of te duur, individuele sanering na bodemonderzoek. Is het onderzoek negatief, dan wordt de vergunning niet verleend, is het goed, dan vindt er een periodieke verificatie van het verplichte systeem plaats. Tegenwoordig lijkt het erop dat het individueel duurder is.

jlg
0 x
div.ecolo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 02/02/16, 21:47




par div.ecolo » 04/02/16, 00:21

Ok het is heel duidelijk dat we lopen met twee drie uitzonderingen om de regel te bevestigen...

Maar we moeten absoluut en op straffe van vervolging volledig afhankelijk blijven van degenen die het water beheersen (en vervuilen)...

Elke dag een nieuw bewijs van onze lijfeigenschap... : Cry:
0 x

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 145-gasten