Herstel van grijs water

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 11/01/08, 14:35

Wat een onzin ...
met de zeep die we gebruiken om onszelf te wassen, verlamt het ze tijdelijk.
dan heb je in de tank waar ze landen, een beluchter nodig, zoals die van een aquarium, zodat deze niet stagneert, maar voortdurend wordt belucht. en nogmaals, het is optioneel.
Houd er rekening mee dat er indien mogelijk een karaftank en een zandfilter aanwezig zijn.
daarna wordt de rest verteerd door bacteriën in anaërobe omstandigheden.

Heb je de link niet gezien die ik zojuist chatam heb geplaatst?
http://www.nrjrealiste.fr/eau/r%E9cup%20%E9puration.html

voor regenwater:
Beeld

voor grijs water:
Beeld
Dernière édition par jonule de 11 / 01 / 08, 15: 51, 1 keer bewerkt.
0 x
le_courtois
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 02/04/07, 19:42
Plaats: Reims




par le_courtois » 11/01/08, 14:49

Bonjour à tous,
Ik weet niet of de paar overwegingen die volgen je vooruit zullen helpen, maar ik geef ze je toch mee:
Ik recycleer al bijna een jaar mijn grijze water. Mijn techniek: ik haal het water uit de kinderbaden of die van ons (die zeldzamer zijn) en giet het met de hand in een bak van 20 liter + 1 emmer die erbij stond. De overdracht gebeurt met de hand door het deksel van de tank op te tillen en aan het mechanisme te trekken. In feite ging mijn mechanisme op een dag kapot en ik heb het nooit gerepareerd, waardoor ik kon herstellen.

Wat mij opvalt: de manoeuvre is zeer goed geautomatiseerd en is geenszins beperkend. Doordeweeks zijn we aan het werk (voor degenen die werk hebben) en in het weekend, nou ja... het is weekend, het kost geen tijd.
Als er gasten zijn, lachen ze om je grillen, denkend dat het toch niet zo stom is en hoesten. Ofwel openen we de kraan en is er niets zichtbaar.

Maar wat ons hier het meest interesseert, is de kwantiteit. Bij kinderbadjes, d.w.z. spetteren, kunnen 3 tot 5 spoelbeurten nodig zijn, afhankelijk van de aard van het te verwijderen afval. Een bad voor volwassenen, een goede 15-jarige die weet dat ik niet genoeg heb om alles op te bergen. Dat betekent dat als je regelmatig een bad neemt, je waterreserve ongelooflijke proporties zal moeten aannemen (en ja, terloops, zelfs als je voorzichtig bent, zal het water dat je gebruikt :schok: ).
In het geval van douchen: óf je gebruikt een waterspaarder en je let goed op en daar moet je opbergen.
Bad + douche: moet je na een bepaalde tijd toch een teveel aan water aanleveren of weet je zeker dat je het rustig aan doet?

Of zorg voor een bypass om ook wat in het riool te gooien.

Ik vergat het, ik zit in een huurappartement, gezin van 4 (2 volwassenen, 3 jaar oud en 1 jaar oud).
Wat er in ieder geval naar beneden komt is hygiëne bij het bewaren.

Ik hoop je geholpen te hebben.
Gilles
Bewerken: sorry Jonule, mijn post ziet er een beetje amateuristisch uit na die van jou. Ja, als ik naar je diagrammen kijk, neem ik terug wat ik net zei. MAAR ik zou eraan willen toevoegen dat we zelfs bij het huren en in een appartement veel dingen kunnen implementeren. Nou, we kunnen ook mijn systeem verbeteren, dat is waar.
0 x
musje
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 214
Inschrijving: 30/09/06, 21:23
Plaats: Zuid-West




par musje » 11/01/08, 15:39

Re,

@chatam,
geef ons alstublieft een demonstratie of mogelijke analyses (nécessaires om niets te zeggen!!!) water dat "in minder dan 2 dagen stinkt"..!!! :schok:
de onzin is allemaal leuk en aardig, maar het zou gerechtvaardigd moeten worden...!

@ Jonule,
wanneer wij publiekelijk foto's van anderen plaatsen is het gebruikelijk om in ieder geval de bron te vermelden..!!
> site eautarcie.com

ook:

Jonule schreef: Hier ziet u hoe u een zand-/koolstoffilter maakt: zoals filterpatronen van de handel:

><
Jonule schreef:voor zand hebben we het overindividuele sanitaire voorzieningen door zandfilter ;-)


het zou leuk zijn om daar wat duidelijker te zijn... omdat we meer begrijpen als je het hebt over wat..!

ook:

Vul het met water en roer het zand met je handen door het water. Gooi het water weg en begin opnieuw met nieuw water. Voer deze handeling minimaal 5 keer uit.

Onderhoud: De houtskool moet ongeveer elke twee weken vervangen worden.

deze dient u regelmatig af te schuimen en wellicht om de 2 dagen de bovenste zandlaag te verversen.

Als uw filter verstopt raakt (het water stroomt er niet meer onder), moet u zowel de twee zandlagen als de koolstoflaag vervangen.


serieus, vind je het...eenvoudig...?? :schok:

hartelijk : Wink:
0 x
goed hello to you !! ...
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 11/01/08, 15:50

le_courtois, je hebt gelijk als je oplossingen in het appartement vindt!

de diagrammen die ik op autarky heb gevonden (sorry, ik vind het niet belangrijk om te citeren, de informatie moet zonder patenten worden gedeeld) zijn duidelijk een voorbeeld. het is een systeem genaamd "pluvalor", maar we kunnen van mening verschillen...

voor de tijd van "filterpatronen" is het voor de potabilisatie van water, niet voor de filtratie van grijs water. De vergelijking met sanitaire voorzieningen wil zeggen dat de eenvoudige installatie van zand voldoende is om de onzuiverheden goed te filteren.

teleurgesteld !

voor de realisatie van deze koolstof:zandfiltratie is het toegankelijk en realistisch, het is geïnspireerd op een techniek van waterzuivering bij stagnatie van de drinkbare eua bij overstromingen.

dat is als we geen filterpatronen kunnen plaatsen, + beperkingen natuurlijk! voor drinkwater of gefilterd regenwater in de badkamer.
voor gebruik in toiletten of beregening van grijs water, geen noodzaak.
0 x
musje
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 214
Inschrijving: 30/09/06, 21:23
Plaats: Zuid-West




par musje » 11/01/08, 16:06

Re,


Jonule schreef:(sorry, ik vind het niet belangrijk om te citeren, de informatie moet zonder patenten worden gedeeld)

er is geen sprake van patent, maar van nut en respect!!!
als je het interessant vindt om te profiteren van het werk en het delen van anderen, respecteer dan in ieder geval de voorwaarden.... zo niet, doe het dan zelf... :onheil:
net als respect voor namen! (> Zelfvoorziening, niet zelfvoorziening..)


voor de realisatie van deze koolstof:zandfiltratie is het toegankelijk en realistisch, het is geïnspireerd op een techniek van waterzuivering bij stagnatie van de drinkbare eua bij overstromingen.

Ik weet waar dit proces vandaan komt... maar precies, tussen een noodproces bij een natuurramp en huishoudelijk en dagelijks gebruik... denk je niet dat er een marge is...?

hartelijk : Wink:
0 x
goed hello to you !! ...
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 11/01/08, 16:19

Hé, laat je niet meeslepen, Pierrot!

als je mijn pagina aandachtig leest, wat ik betwijfel of je dat hebt gedaan, vermeld ik:
"
>De meeste informatie op deze pagina is te vinden op deze site met foto's van alle details: Eau Tarcie"
met de directe link op de site.
maar ik citeer deze bronnen alleen op mijn pagina, die ik heb aangegeven in een link achter de foto's die ik heb gelinkt.

de marge waar je ja op zegt is waar de lezer zichzelf moet plaatsen, maar daarvoor moet hij wel de keuze hebben.

dat wil zeggen hoe eenvoudig en gemakkelijk het is om filteraccessoires te maken, die voor een hoge prijs worden verkocht... Ik heb het in het bijzonder over die voor kranen en karaffen.

in mijn geval ben ik alleen bij de theorie, voordat ik binnenkort naar de praktijk ga: in de kelder de zelfgebouwde betonnen stortbak plaatsen, waarin enerzijds het regenwater zal stromen, voordat er een zandfilter komt: een soort van een groot mangat gevuld met zand, wat de grootste filtert, de rest in de tank met een bezinktank zoals op het diagram, de bubbler, de boosterpomp, geen filtratie voor de toiletten en de afvoer van de tuinbewatering, daarentegen voor de badkamerwastafel ja patroonfiltratie, hetzelfde voor vaatwasser wasmachine (regenwater = geen kalksteen meer)!

voor het opvangen van grijs water bij onvoldoende regenwater (daarom voorzien): in een secundair reservoir idem in gebouwd beton, zandvoorfilter in een container (af en toe toegankelijk om schoon te maken) bubblerpomp > voorkeursafvoer voor toilet en tuin.

het is dus geen Cromagnon-systeem!-)

wat denk je ?
0 x
musje
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 214
Inschrijving: 30/09/06, 21:23
Plaats: Zuid-West




par musje » 11/01/08, 16:50

Re,

Ik laat me niet meeslepen... Ik zal het uitleggen! ... : Lol:

(Ik heb uw site gelezen, in tegenstelling tot wat u denkt ... maar om het goed te doen, citeren we de bronnen [auteurs] elke keer als ze op verschillende sites staan ​​...)

weet je dat mijn actieve koolfilter (groot model!) mij €125 kostte en de AC-kosten €25/jaar.... het is nog steeds niet gestolen...! (en er is niets aan te doen..)

Wat vind ik ervan??
Over het algemeen.. Oké
maar ik ben nog nooit overtuigd door zandfilters...
(verhouding onderhoud/implementatie >< efficiëntie..)
Maar dat is slechts mijn mening...

hartelijk : Wink:

Ciao.. Ik ga een weekend weg... (voor werk..)
0 x
goed hello to you !! ...
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 11/01/08, 18:22

musje schreef:@chatam,
geef ons alstublieft een demonstratie of mogelijke analyses (nécessaires om niets te zeggen!!!) water dat "in minder dan 2 dagen stinkt"..!!! :schok:
de onzin is allemaal leuk en aardig, maar het zou gerechtvaardigd moeten worden...!



De analyses die we op het werk doen zijn voor mij voldoende... de aerobe en anaerobe bacterieontwikkeling, zelfs bij vuil water met ultrakrachtige industriële zeep, gaat zeer snel bij schuimvorming en een temperatuur van meer dan 20° (zomer), gebruik dan grijs water dat vooraf niet is behandeld: bij jou maar niet bij mij!
Om waterverspilling te voorkomen, neem je gewoon een douche (10-15L in plaats van een bad (150L) (persoonlijk verbruik ik niet meer dan 10 liter tijdens het douchen...en je kunt gemakkelijk teruggaan naar 5 liter. ..maken oversteken in een zeilboot is zeer leerzaam als het gaat om het besparen van zoetwater... : Cheesy:
0 x
musje
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 214
Inschrijving: 30/09/06, 21:23
Plaats: Zuid-West




par musje » 11/01/08, 19:01

Re,

@Chatam

hetzelfde voor mij... sorry, ik dacht dat je het over regenwateropslag had...
.. met excuses !!

hartelijk
0 x
goed hello to you !! ...
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 23/01/08, 10:25

Je moet het natuurlijk wel goed doen en niet als een cromagnon!

een ondergrondse tank stijgt niet tot 20°C in de grond, en vereist uiteraard voorfiltratie!
maar persoonlijk ben ik sowieso niet van plan chemische producten te gebruiken, dus ik reken op organische afbraak.

mijn tank zal van beton zijn in de kelder, die uiteraard op T°C blijft.

voor het schuimen denk ik erover om er een septic tank van te maken: met een decantatiecompartiment.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 130-gasten